Wat een straffe verhalen...
Ik bike nu ok al lang ma ik ben dus wonder bij wonder nog nooit zwaar gevallen
kzal maar blij zijn zeker :)
De eerste valpartij
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Mijn eerste deftig evenement dateert van onlangs, nl. de TT van Haacht (14/03/04). Ik was effekes gestopt om wat aan mijn versnellingen te prutsen. Toen ik nadien aanzette om mijn vrienden weer bij te halen, die ik verderop zag rijden, zag ik verschillende betonnen paaltjes en koos ik de lijn rechtdoor, dus tussen twee van die paaltjes. Wat ik niet had gezien, was dat die paaltjes nog een andere functie hadden (buiten daar zomaar te staan), namelijk het ondersteunen van 3 afsluitingsdraden (van die groene geplastificeerde). Een fractie van een sekonde later lag den dezen op een of andere manier aan de overkant van de draden, met de fiets nog aan mijn voeten ergens tussen de (vervormde) draden gewikkeld. Het had erger kunnen zijn, maar alles is beperkt gebleven tot een gekneusd onderbeen. Ik herinner me nog wel wat pijn maar ik vond het vooral genant!
Ik was opgelucht dat niemand het tafereel heeft kunnen aanschouwen, alhoewel ik graag persoonlijk eens de herhaling zou zien. Op manier ook content dat ik sindsdien ook mijn 'heldenverhaal' heb om te vertellen, alhoewel de betere goden waarschijnlijk tussen de paaltes zonder afsluiting zouden hebben gereden... 
Heb wat raad nodig over vallen. Ben nog maar net begonnen en eergisteren met mijn vriend voor de eerste keer mijn klikpedalen uitgeprobeerd op een gewone baan. De eerste 15km ging alles goed tot ik even wou stoppen, dacht dat ik uit geklikt was maar eigenlijk nog vast zat met mijn rechter voet. Ben serieus op mijn rechter zij gevallen op mijn pols. Pijnlijke pols en bloeduitstorting op mijn bil tot gevolg.
Vandaag wou mijn vriend het me laten uitproberen op een mtb-parcours. Door de val van daarvoor heb ik nu wat schrik om ingeklikt te rijden.
Ik wil het echt wel leren, want vind mtb super! :D
Hebben jullie tips om over de schrik heen te geraken en te leren rijden met klikpedalen?
Vandaag wou mijn vriend het me laten uitproberen op een mtb-parcours. Door de val van daarvoor heb ik nu wat schrik om ingeklikt te rijden.
Hebben jullie tips om over de schrik heen te geraken en te leren rijden met klikpedalen?
Gewoon automatisme ik denk dat iedereen in den beginne al eens is blijven steken in zijn klikpedalen en zo "omgekanteld" is. U dient er vooral op te letten dat de klikpedalen niet te hard aangespannen zijn zodat u er zéér snel uit kan klikken dan volstaat een simpele buitenwaarse beweging met uw voet om uit uw pedalen te klikken. Eens ge dit automatisme beet hebt kunt u van het "klikpedaalrijden" genieten.Saachaa wrote:Heb wat raad nodig over vallen. Ben nog maar net begonnen en eergisteren met mijn vriend voor de eerste keer mijn klikpedalen uitgeprobeerd op een gewone baan. De eerste 15km ging alles goed tot ik even wou stoppen, dacht dat ik uit geklikt was maar eigenlijk nog vast zat met mijn rechter voet. Ben serieus op mijn rechter zij gevallen op mijn pols. Pijnlijke pols en bloeduitstorting op mijn bil tot gevolg.
Véél Succes.
-
Pétard
- Mountainbiker
- Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien
Viel een drietal weken geleden op het motocross parcours in Kester, was alleen, geen gsm en vééél chance gehad... ging na een bult over m'n stuur en landde op m'n bolleke en schouder. Kreeg m'n stuur op m'n dijspier.
Gevolg: gebroken helm, gekneusde schouder (was eerder al enkele keren uit z'n haak geweest) en een spierscheur in de dij, verder nog wa schaafwonden in het gezicht en een blauw oog.
DUS was het iets erger geweest en/of ik doeg geen helm, ik mag er niet aan denken... > de nieuwe helm is al een feit, de gsm is aangeschaft en de kiné doet zijn werk.
Langleve de helm!
De volgende zal misschien op het bmx parcours zijn in denderhoutem, heb van m'n kinezist gehoord dat er daar iemand een buldozer gehuurd heeft en iemand die indoor cross sircuits steekt heeft het terein rijklaar gemaakt. ik ga daar binnekort eens een kijkje nemen (of misschien zelfs meer :P)
Gevolg: gebroken helm, gekneusde schouder (was eerder al enkele keren uit z'n haak geweest) en een spierscheur in de dij, verder nog wa schaafwonden in het gezicht en een blauw oog.
DUS was het iets erger geweest en/of ik doeg geen helm, ik mag er niet aan denken... > de nieuwe helm is al een feit, de gsm is aangeschaft en de kiné doet zijn werk.
Langleve de helm!
De volgende zal misschien op het bmx parcours zijn in denderhoutem, heb van m'n kinezist gehoord dat er daar iemand een buldozer gehuurd heeft en iemand die indoor cross sircuits steekt heeft het terein rijklaar gemaakt. ik ga daar binnekort eens een kijkje nemen (of misschien zelfs meer :P)
- focus_wrc
- Mountainbiker
- Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude
@ Saachaa
niet mee inzitten, de meesten vallen omver bij de eerste keer gebruik van de klikpedaal, het ideale moment om dat uit te testen is eigenlijk in de modder dan valt ge zacht
de eerste tocht met mijn kliks waren op een ontdooide boven en vervroren ondergrond, 3 keer gekletst op off road, en 1 keer op het einde midden op het marktplein de zaterdag waar enorm veel volk stond en daar gewoon omgevallen op de kasseistenen 
niet mee inzitten, de meesten vallen omver bij de eerste keer gebruik van de klikpedaal, het ideale moment om dat uit te testen is eigenlijk in de modder dan valt ge zacht
Merciekes allemaal! :D
Ik weet dat het niet gemakkelijk zal zijn en dat ik nog ga vallen, maar ik ga blijven proberen en dan zal het wel lukken!
Zal moeten in mijn hoofd prenten dat ik nog veel ga vallen en dat het nu eenmaal zois en dat ik het mij gewoon niet moet aantrekken en gewoon doorzetten, dan zal het misschien al een stuk beter gaan! :)
Ik weet dat het niet gemakkelijk zal zijn en dat ik nog ga vallen, maar ik ga blijven proberen en dan zal het wel lukken!
Zal moeten in mijn hoofd prenten dat ik nog veel ga vallen en dat het nu eenmaal zois en dat ik het mij gewoon niet moet aantrekken en gewoon doorzetten, dan zal het misschien al een stuk beter gaan! :)
Dat véél vallen zal wel meevallen hoor...een mens leert nu eenmaal rap van zijn fouten.......Saachaa wrote:Merciekes allemaal! :D