Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Geen maat voor nightbike?

Post by StrammerMax »

Jammer! :cry:

Voor zondag weet ik het nog niet zo goed. Ik veronderstel dat rudie ook naar Kalmthout komt, gij ook, dus wat dat betreft dan geen probleem. Ik heb de indruk dat de Papegaaien evenmin niet goed weten wat te kiezen, want eerst was het Kalmthout, dan weer Mol-Wezel! Maar laat me maar al weten hoe laat jij zou vertrekken en of je met de bike of de auto naar ginder rijdt. Rijd ik mee en ben ik toch niet in vorm, ja, dan lost ge me maar om op tijd weer thuis te kunnen zijn! Ik laat dan nog wel iets weten, desnoods via sms.

Rubber-12, zijn uw lampen al toegekomen? Hebt gij geen zin om zaterdagavond met me mee te gaan? Buiten Trotsebelg blijft het maar stil in de Stabroekse vogelkooi hoor!
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Ik weet het, ik ga met de auto, als ik mijne nieuwe heb kom ik je halen, als ik hem niet heb kan ik je moelijk komen halen, dan moet ik met de kleine rijden, en zou graag ten laatste 8 uur vertrekken.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Ik ga naar Mol,mijn stressdagen van mij af rijden.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Lonely parrot chooses Calmwood! Pancake in the dark!

Post by StrammerMax »

De Papegaaien die morgen uit hun kot komen gaan ook allemaal naar Mol, ook al zou een deel aanvankelijk voor Kalmthout kiezen. Ik ga mee met nidecker en ik denk dat de rudie ook naar Kalmthout komt. Ik vermoed dat wij daar zo omstreeks 8.30 u gaan starten.

Ik vertrek seffens naar Niel-Bij-As voor een Papegaaien-nightbike. Het is in de omgeving waar Bassman tegen een boom geknald is (zie andere topics). En dan gaat deze pannenkoek daar in het donker de grote Jan uithangen! Waar ben ik weer aan begonnen! :roll:
StrammerMax
Mountainbiker

Post by StrammerMax »

maltje wrote:Ik ga naar Mol, mijn stressdagen van mij af rijden.
maltje wrote:Ik kom hier ook al men problemen van mij af rijden.
Zorgen, makker?
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Dag strammer ben juist thuis, morgen is goed, maar ik rij alleen mat de auto, moet daarna direkt weg. Nog iets gaan doen. Dus ik zie je mogen aan de start
StrammerMax
Mountainbiker

Parrots by night in Niel-Near-Ashes!

Post by StrammerMax »

Ja, ik zal er zijn, ook al zal de nacht zeer kort zijn! Ben sinds 00.30 u terug uit Niel-Bij-As. I have survived the nightbike!

Daar om 20.00 u aan onze toer begonnen met 7 bikers, waarvan 4 papegaaien, 1 papegaaienlief en twee Limburgers uit Houthalen en Genk die gevraagd hadden of ze mee mochten. Dat alles onder leiding van de enige, echte en niet te onderschatten Limburgse Papegaai. Ik moet toch het meest ongerust geweest zijn, te zien aan de hoeveelheid lampen die ik op m'n stuur en helm gemonteerd had! We doken direct het bos in en ik zag iedereen wegstuiven en ik maar stoempen om dat laatste rode lichtje te kunnen blijven zien! Draaien en keren, op en af. Het liefke van Trotsebelg kon verdorie goed mee met al die mannen! Gelukkig werd er regelmatig op me gewacht! En het was toch zeer handig dat die Limburgers er bij waren, want die roepen "taaaaaaaaaaaak" als er iets onaangenaams op het pad ligt, dat heb je dus gehoord, terwijl je bij het korte Antwerpse "tak" op je smoel ligt nog voor je hebt verstaan wat er geroepen werd! Hier en daar moest ik passen en te voet naar boven, maar 'k was niet altijd de enige! En 't was sympathiek van Trotsebelg dat hij wat problemen had met z'n versnellingen, want als daar dan moest naar gekeken worden, had ik de tijd om op adem te komen. Tijdens de afdalingen had ik geen schrik, op één plaats na, in de zavel, waar ik het gevoel had dat ik tegen de grond ging gaan! Ik ben wel altijd voorzichtig naar beneden gegaan. Die trappen naar die heuveltop (aan de toegang naar Sibelco?) waren ook niks voor mij! Bij aanvang van de laatste kilometers was m'n batterij leeg, maar 'k vond het niet de moeite en 'k had niet de kans om een andere te steken. Dus dan alleen met de helmlamp verder. Naar 't einde toe, op een trajectje tussen de bomen met vele paadjes kris-kras door elkaar (parcours waar kinderen komen spelen) had cracra dan toch die "taaaaaaaaak" niet gehoord en maakte op een onaangename wijze kennis met het plaatselijke aardoppervlak! Uiteindelijk hebben we zo'n 33 km door de mountainbike-speeltuin in deze omgeving afgelegd. Daarna nog een pint gaan drinken in 't buurthuis, alwaar de oudere inboorlingen vurig kaart zaten te spelen. En dan nog een uur rijden naar huis! Pascal, we hebben ons goed geamuseerd! De mannen uit Houthalen en Genk hebben zich ook geamuseerd denk ik. Dank u voor dit initiatief! =D> =D> =D> Spijtig dat de belangstelling van de Papegaaien maar matig was! Ik hoop u snel weer eens terug te zien, want even langs de deur lopen is moeilijk als er 105 km tussen liggen! Goedenacht.
StrammerMax
Mountainbiker

Papegaai beult zich af te Kalmthout na veel te korte nacht!

Post by StrammerMax »

Het deed zeer hoor, toen de wekkerradio vanochtend begon te spelen! Ik had zelfs de wekdienst opgebeld omdat ik vreesde door de wekker heen te zullen slapen! Vandaag met rudie en nidecker gaan biken in Kalmthout. Mooie toer, vooral het tweede deel. Eerste deel heb ik serieus afgezien en moeten stoempen! En de nidekcer moet dat natuurlijk opmerken, maar ik heb hem gezegd dat hij zijn oortjes maar beter weer in z'n oren kon steken! Tweede deel ging vlotter! Sorry rudie dat we u aan het einde zijn kwijtgespeeld. Wij stonden aan de afspuit voor de bikes maar zijn daar onverichterzake (wat een woord!) weer afgedropen wegens te weinig druk en een slang die nidecker ontnomen werd, want die hadden ze nodig! Wij zijn wel nog ene gaan drinken, maar zijn niet lang meer gebleven. Mijn verslagje kan je hier lezen. Tot later!
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Tja strammer, jij ziet in begin af en ik op het einde niets aan te doen, maar het was heel plezant. De volgende keer gaan we beter doe.
Trotsebelg
Mountainbiker

Post by Trotsebelg »

Ben na nachtrit niet goed geweest in de nacht. Volgens mij kwamen frietjes naar boven. Heb nu nog altijd braakneigingen... echt niet fun.
Zijn dus niet meer in Mol gaan fietsen, maar hebben dan even los gereden op de baan (kleine 70km). En dan wat tv gekeken. Weet nog niet wat ik volgend weekend ga doen. Ideeën?
Post Reply