Gekozen voor de tocht van 70km's met een collega van't werk. Twas een zeer leuke tocht, OK niet zo uitdagend maar toch zeer veel bos met hier en daar een singletrack. Net na den 8te vertrokken dus weinig last gehad van files. Denk toch dat deze tocht zwaar gesponsord wordt. Zoveel voor maar (in mijn geval) €2,5. En die promodames met die thee... Hmmmmm. Echt proficiat voor de organisatie. Der komt niet voor niets zoveel volk op af.
Staan er ergens foto's reeds online ?
01/03/09 Mol-Wezel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
een bemerking bij het te snel op zijn van de sportdrank :Biestie1 wrote: In plaats van frit en worsten en ik weet nie wa nog allemaal weg te geven, investeer eens in een beetje sportdrank aub. Op een tocht van 70 km, zou ik toch iets meer verwachten dan plat water. Ik dacht toch dat da tegenwoordig standaard was op elke tocht ?
Trouwens, ik lees iets van Aquariustent ?? Niet gezien hoor.
(en à propos : de Aquarius-stand stond naast de bevoorradingstent in de Keiheuvel)
De bedoeling van de Aquarius-sampling is de flesjes geopend en zonder dop aan de deelnemers uit te reiken om die ter plaatse te drinken. In de Keiheuvel waren er 3600 flesjes voor 3560 deelnemers. Moet hier nog een tekeningetje bij ?
Op de bevoorradingsplaats van de langste afstanden waren er 600 Aquarius-flesjes.
Zowel in de Keiheuvel als in Gelderhorsten was er nadien keuze uit plat water en cola (en bruiswater in Gelderhorsten). Heel even was de bevoorradingswagen iets te laat met extra cola, maar dan gaat het over een paar minuten.
We doen er echt wel alles aan om met een ganse ploeg kort op de bal te spelen, wat in zulke hectische toestanden met een telefoon die constant roodgloeiend staat niet altijd een sinecure is.
Op de website www.fonsmtb.be vind je reeds 375 foto's en in de loop van de week volgt nog een filmversie.Trekkie 800 wrote:Gekozen voor de tocht van 70km's met een collega van't werk. Twas een zeer leuke tocht, OK niet zo uitdagend maar toch zeer veel bos met hier en daar een singletrack. Net na den 8te vertrokken dus weinig last gehad van files. Denk toch dat deze tocht zwaar gesponsord wordt. Zoveel voor maar (in mijn geval) €2,5. En die promodames met die thee... Hmmmmm. Echt proficiat voor de organisatie. Der komt niet voor niets zoveel volk op af.
Staan er ergens foto's reeds online ?
- bonie+kevin
- Mountainbiker
Post by bonie+kevin »
ik heb gisteren ook voor de 70 gedaan (23,5 gem) . niet echt de bedoeling maar... heb er zeker van genoten na de bevoorrading. ervoor vond ik het zoals al gezegd iets te druk met alle gevolgen vandien.
Voor de eerste keer een TT gedaan met mijne nieuwe sensa pordoi dus voor mij moest het niet te technisch zijn. Daarom waren wij ook aanwezig.
Aan de 2de bevoorrading ook geen cola gezien maar aangezien ik niet veel drink had ik er eigenblijk geen last van.
proficiat aan de organisatie voor zo'n evenement!!
Voor de eerste keer een TT gedaan met mijne nieuwe sensa pordoi dus voor mij moest het niet te technisch zijn. Daarom waren wij ook aanwezig.
Aan de 2de bevoorrading ook geen cola gezien maar aangezien ik niet veel drink had ik er eigenblijk geen last van.
proficiat aan de organisatie voor zo'n evenement!!
- spooky
- Mountainbiker
67km gem 25.6km/u.
Ik denk dat er hier toch een paar hun km tellertje moeten nakijken hoor,
ofwel rijden ze iedereen de kant in.
Als je op dit parcours 25.6 gemiddeld haalt, met deze drukte, dan denk ik dat je beter in Knokke de beach-race zou gaan doen dan in Mol een TT te gaan doen.
Met de baggerstrook en files in't eerste deel, moet je constant meer dan 30 door de singletracks vliegen, of je geraakt niet aan die gemiddelde snelheid hoor!
Ik denk dat er hier toch een paar hun km tellertje moeten nakijken hoor,
ofwel rijden ze iedereen de kant in.
Als je op dit parcours 25.6 gemiddeld haalt, met deze drukte, dan denk ik dat je beter in Knokke de beach-race zou gaan doen dan in Mol een TT te gaan doen.
Met de baggerstrook en files in't eerste deel, moet je constant meer dan 30 door de singletracks vliegen, of je geraakt niet aan die gemiddelde snelheid hoor!
-
Freggeltje
- Mountainbiker
Post by Freggeltje »
Natuurlijk is het geen probleem als je je bidon laat bijvullen met water, daar is meestal meer dan genoeg van... En als er persé Aquarius in moet, drink er dan geen aan de bevoorrading ; 1 flesje de man is toch niet meer dan normaal?Point7 wrote:Ik vertrek met volle drinkbus maar ik kom meestal niet toe met 0,5 liter vocht op 1 uur biken (ik transpireer veel). Ik laat mijn bus dan ook dikwijls bijvullen op de bevoorrading. Dit is meestal ook geen probleem en met water ben ik ook al tevree.can-driver wrote: maar dan weer juiste pad op en wat Aquarius gedronken. En niet in mijn AA drinkbus gedaan. ( is dat weer iets nieuws? met een lege bus vertrekken en aan de post voldoen. foute boel mannen!!! )
Ik pak voor een lange tocht 2 drinkbussen mee (waarvan één met isostar), en nog een camelbak (en die zijn allemaal leeg opt einde
En cola geeft alleen snelle suikers dus helpt alleen voor de laatste kilometers...
Gisteren de 70km gedaan, leuke toertocht prima organisatie , enkel in het begin wat file rijden maar met het goeie weer was dat allemaal geen probleem
. Op de tweede bevoorrading was den aquarius al op denk ik , maar blij genoeg dat er water en cola was :d .
Bidonneke gevuld met water en dan maar het laatste deel gedaan met de laatste krachten . av 21.6
bij aankomst snelle bediening aan de fietsenstalling alsook de drank in de tent , ... voor de fritten iets langer maar was het wachten waard :p
chapeau voor de organisatie en vrijwilligers
Bidonneke gevuld met water en dan maar het laatste deel gedaan met de laatste krachten . av 21.6
bij aankomst snelle bediening aan de fietsenstalling alsook de drank in de tent , ... voor de fritten iets langer maar was het wachten waard :p
chapeau voor de organisatie en vrijwilligers
@supernaut,jij bent volgens mij de grootste zeurpiettarzan wrote:En soms mag een mens zijn mening niet meer zeggen !Supernaut wrote:Er lopen toch geweldige zeurpieten .alfa75 wrote: vind ik ook!!Die bosstroken bv. voor de bevoorrading, vol bulten !niks voor mij
en ook niet mijn favoriete ondergrond.
Organisatie niks op aan te merkenalles tot in de .... geregeld
![]()
Trekt veel volk door groot evenement gehalte ! daarom denken de mensen dat het parcours ook zo is zoals alles buiten het biken
uiteindelijk komen we toch voor te mtbiken , niet?
dit is natuurlijk mijn mening hé, wat ik ervan vond. maar heb me wel goed geamuseerd
Trouwens met een beetje moeite had je de post op blz . 1 gelezen , en daar stond dan dit
Als ge volgens U echt wilt mtbken moet ge niet in vlaanderen zijn .Een beetje gegevens :
18de editie van de Wezelse Mountainbike-tocht, met vorig jaar 3333 deelnemers.
Een uitgekiende tocht met soms eindeloze single-tracks door de natuurgebieden in en rond Mol- en Balen-Wezel : langs dennenbossen, zandduinen, Grote en Mol-Netevallei, Keiheuvel-Most, Kattenbosserheide en kanaalpaden.
Ik heb nochthans net dezelfde mening als alfa75 !
Nog eens herhalen : super organisatie, alles tiptop in orde, maar had ook meer verwacht van het parcours.
Ik herinner me dat ik zo eens commentaar gegeven had op de tocht van Hertsberghe. Man toch, toen heb ik zelfs een pb'tje gekregen om me te zeggen dat ik een smeerlap was. Maar ik vind dat je uw mening hier wel kwijt kunt hé![]()
En Supernaut, heb echt al beter tochten gereden IN vlaanderen hoor !
Iedereen mag hier toch een eigen mening hebben hé!!! En trouwens, ik heb deze topic van in het begin gevolgd en door enkel te lezen weet je nog niet hoe het echt is !
En zoals tarzan ook zegt: ER ZIJN VEEL betere TT in vlaanderen hoor