Mijn Deore-voorderailleur heeft het begeven, en ik moet dus een nieuwe steken.
Nu was ik sowieso al van plan om een XT-voorderailleur in de plaats te laten zetten.
Dit is tevens het ideale moment om mijn shifters te upgraden.
Aanvankelijk was ik van plan om dus voorderailleur en shifers naar XT te zetten, zodat mijn aandrijving volledig XT is (achterderailleur is al XT).
Nu bood m'n LBS me echter X.0-triggers aan tegen een mooie prijs. Deze zijn zo goed als nieuw (komen van zijn Spark RC maar zijn vervangen door gripshifts). Dan moet ik achteraan echter mijn XT-derailleur ook vervangen door een X.0.
Dus dan zou ik X.0 combineren met een XT-voorderailleur.
Ik heb even de prijzen vergeleken op internet en X.0 is toch wel duurder dan XT en zelfs XTR.
Daarom nu mijn vraag: is X.0 zijn geld echt waard of is XT toch interessanter qua prijs-kwaliteitsverhouding?
XT of X.0?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Een topgroep is nooit goed qua prijs-kwaliteit verhouding.
Voor mij is X0 veel te duur en ga ik altijd voor een trapje minder,
dus x9 of XT.
En zelfs dat is meer dan genoeg.
Als je toch absoluut X0 wilt,
wacht dan tot op het einde van het jaar.
Dan verkoopt iedereen hier xijn X0 goedkoop om te kunnen showen met de nieuwe XX.
Voor mij is X0 veel te duur en ga ik altijd voor een trapje minder,
dus x9 of XT.
En zelfs dat is meer dan genoeg.
Als je toch absoluut X0 wilt,
wacht dan tot op het einde van het jaar.
Dan verkoopt iedereen hier xijn X0 goedkoop om te kunnen showen met de nieuwe XX.
- saiko
- Test team
X.O zal zeker beter zijn.
Maar bekijk het ganse plaatje eens.
Normaal ben je gesteld met een XT voorderailleur -> 30;40€ + XT shifters -> 60;70 (samen 110€ ofzo)
bekijk dan eens de andere optie die je hebt qua prijs.
X.O shifters + voor derailleur + achterderailleur
als je weet dat een X.O achter derailleur apart al +160€ kost dan ga je aan een prijskaartje komen van 250-300€
bena het 3 dubbele dus van je andere keuze. Is het je dat waard?
Maar bekijk het ganse plaatje eens.
Normaal ben je gesteld met een XT voorderailleur -> 30;40€ + XT shifters -> 60;70 (samen 110€ ofzo)
bekijk dan eens de andere optie die je hebt qua prijs.
X.O shifters + voor derailleur + achterderailleur
als je weet dat een X.O achter derailleur apart al +160€ kost dan ga je aan een prijskaartje komen van 250-300€
bena het 3 dubbele dus van je andere keuze. Is het je dat waard?
Rationeel gezien is het inderdaad veel geld, maar qua bling bling-gehalte is die X.0 natuurlijk veel vetter.
Maar misschien toch maar rationeel blijven denken, da's beter voor de portefeuille.
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een X.0-achterderailleur dubbel zoveel kost als een XTR-achterderailleur? Ik dacht dat deze vergelijkbaar moesten zijn qua werking en gewicht, maar er zit nog veel prijsverschil op.
Maar misschien toch maar rationeel blijven denken, da's beter voor de portefeuille.
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een X.0-achterderailleur dubbel zoveel kost als een XTR-achterderailleur? Ik dacht dat deze vergelijkbaar moesten zijn qua werking en gewicht, maar er zit nog veel prijsverschil op.
- portugeesje
- Mountainbiker
Post by portugeesje »
je kan ook x-0 shifters combineren met een x-9 achterderrie.
is een pak goedkoper dan een x-9 derrie
greetz
is een pak goedkoper dan een x-9 derrie
greetz
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
MC Jo wrote:En gelijk gij af en toe in ons regionen komt rijden, zou ik achteraan zeker geen sram steken. Ik heb het hier al eens verteld : ik ben een hevige fan van gripshifters, maar de dag dat ik achteraan een andere derrie moet kopen, wordt het een XT! In onze moddertoestanden hier in de Vlaamse Ardennen rij je de ene na de andere sram derrie wieltjes om zeep. Na 2 ritten mag je ze kuisen (uitnemen en kuisen!!) en na 5 ritten mag je nieuwe wieltjes steken. Op mijn mudbike heb ik LX van 5 jaar oud, nog geen enkel probleem gehad en met die fiets doe ik de moddertochten en mijn woon-werk verkeer.El Baelos wrote:Rationeel gezien is het inderdaad veel geld, maar qua bling bling-gehalte is die X.0 natuurlijk veel vetter.
Als het je interesseert, wil ik omwisselen. Ik jouw shimano stuff, gij mijn sram stuff!!!![]()
![]()
![]()
![]()
-
Beireken
- Mountainbiker
Heb ik toch ni zoveel problemen mee met mijn X9 wieltjes. Rij er nu al sinds begin september mee. Heb ze nog maar 2x open gehaald(en dat was dan nog ni echt nodig) en slijtage is er nog ni echt fantastisch aan te zien.MC Jo wrote:MC Jo wrote:En gelijk gij af en toe in ons regionen komt rijden, zou ik achteraan zeker geen sram steken. Ik heb het hier al eens verteld : ik ben een hevige fan van gripshifters, maar de dag dat ik achteraan een andere derrie moet kopen, wordt het een XT! In onze moddertoestanden hier in de Vlaamse Ardennen rij je de ene na de andere sram derrie wieltjes om zeep. Na 2 ritten mag je ze kuisen (uitnemen en kuisen!!) en na 5 ritten mag je nieuwe wieltjes steken. Op mijn mudbike heb ik LX van 5 jaar oud, nog geen enkel probleem gehad en met die fiets doe ik de moddertochten en mijn woon-werk verkeer.El Baelos wrote:Rationeel gezien is het inderdaad veel geld, maar qua bling bling-gehalte is die X.0 natuurlijk veel vetter.
Als het je interesseert, wil ik omwisselen. Ik jouw shimano stuff, gij mijn sram stuff!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Wetende dat ik met die fiets nog maar 2x gereden heb in niet moddertoestanden valt dit toch nog wel mee.
En ja ik rij geregeld langs jullie contreien
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
MC Jo wrote:Ja awel ik heb mij al afgevraagd hoe het komt! Het enige wat ik nog kan bedenken is het gebruik van de hogedrukreiniger! Mocht ik 100% zeker zijn, dan steek ik X0, maar zelfs hiervan lees ik op dit forum dat er zijn die daar problemen mee hebben, al is het wel minder dan met de X9.Beireken wrote:Heb ik toch ni zoveel problemen mee met mijn X9 wieltjes. Rij er nu al sinds begin september mee. Heb ze nog maar 2x open gehaald(en dat was dan nog ni echt nodig) en slijtage is er nog ni echt fantastisch aan te zien.MC Jo wrote:
Wetende dat ik met die fiets nog maar 2x gereden heb in niet moddertoestanden valt dit toch nog wel mee.
En ja ik rij geregeld langs jullie contreien
Ik hou mijn oren open en ik zie wel. 'k heb nog effe tijd vooraleer ik moet veranderen (tenzij ik er nog eens een knotwilg probeer mee uit te trekken![]()
)!!!