01/03/09 Mol-Wezel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

alfa75 wrote:
Klein Leeuwke wrote:net terug van deze tocht, ik begrijp nog steeds niet waarom er toch zovele MTBers afzakken naar hier, er komen inderdaad mooie bosstroken in voor maar er zijn toch ook vrij veel verharde wegen waarover we rijden. Is het dan echt voor die enkele sprietjes frites en die ene Tongerlo dat die 4000 vertrekkers het doen?
vind ik ook!! [-X Die bosstroken bv. voor de bevoorrading, vol bulten !niks voor mij :wink: en ook niet mijn favoriete ondergrond.
Organisatie niks op aan te merken =D> alles tot in de .... geregeld =D>
Trekt veel volk door groot evenement gehalte ! daarom denken de mensen dat het parcours ook zo is zoals alles buiten het biken :(
uiteindelijk komen we toch voor te mtbiken , niet?

dit is natuurlijk mijn mening hé, wat ik ervan vond. maar heb me wel goed geamuseerd :-D
Er lopen toch geweldige zeurpieten .

Trouwens met een beetje moeite had je de post op blz . 1 gelezen , en daar stond dan dit
Een beetje gegevens :
18de editie van de Wezelse Mountainbike-tocht, met vorig jaar 3333 deelnemers.
Een uitgekiende tocht met soms eindeloze single-tracks door de natuurgebieden in en rond Mol- en Balen-Wezel : langs dennenbossen, zandduinen, Grote en Mol-Netevallei, Keiheuvel-Most, Kattenbosserheide en kanaalpaden.
Als ge volgens U echt wilt mtbken moet ge niet in vlaanderen zijn .
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Post by pierrot le fou »

Amaai , wat een mooi toerke .
De grote ronde gedaan , en ongelooflijk veel singletrack gedaan . Heerlijk .
Afpijling perfect , overal goede waarschuwingen . pech pijltjes , goede bevoorradingen .
Op bevoorrading 1 mijn bidon met Cola gevuld , met deze calorienbom heb ik de TT verder kunnen uitrijden .
Mijn collega-bikers hebben van die frietjes genoten . EN ik van die ene Tongerlo.
En ik van die overheerlijke DOUCHE met WARM water .
BEDANKT TRYSTAR , BEDANKT ....
Vanaf gisteren staat deze op mijn agenda en wordt niet meer overgeslagen .
Hartelijk dank aan alle medewerkers , veel werk , perfect uitgevoerd.
Dank U wel vanwege de Bierbikers
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

Supernaut wrote:
alfa75 wrote:
Klein Leeuwke wrote:net terug van deze tocht, ik begrijp nog steeds niet waarom er toch zovele MTBers afzakken naar hier, er komen inderdaad mooie bosstroken in voor maar er zijn toch ook vrij veel verharde wegen waarover we rijden. Is het dan echt voor die enkele sprietjes frites en die ene Tongerlo dat die 4000 vertrekkers het doen?
vind ik ook!! [-X Die bosstroken bv. voor de bevoorrading, vol bulten !niks voor mij :wink: en ook niet mijn favoriete ondergrond.
Organisatie niks op aan te merken =D> alles tot in de .... geregeld =D>
Trekt veel volk door groot evenement gehalte ! daarom denken de mensen dat het parcours ook zo is zoals alles buiten het biken :(
uiteindelijk komen we toch voor te mtbiken , niet?

dit is natuurlijk mijn mening hé, wat ik ervan vond. maar heb me wel goed geamuseerd :-D
Er lopen toch geweldige zeurpieten .

Trouwens met een beetje moeite had je de post op blz . 1 gelezen , en daar stond dan dit
Een beetje gegevens :
18de editie van de Wezelse Mountainbike-tocht, met vorig jaar 3333 deelnemers.
Een uitgekiende tocht met soms eindeloze single-tracks door de natuurgebieden in en rond Mol- en Balen-Wezel : langs dennenbossen, zandduinen, Grote en Mol-Netevallei, Keiheuvel-Most, Kattenbosserheide en kanaalpaden.
Als ge volgens U echt wilt mtbken moet ge niet in vlaanderen zijn .
En soms mag een mens zijn mening niet meer zeggen !
Ik heb nochthans net dezelfde mening als alfa75 !
Nog eens herhalen : super organisatie, alles tiptop in orde, maar had ook meer verwacht van het parcours.

Ik herinner me dat ik zo eens commentaar gegeven had op de tocht van Hertsberghe. Man toch, toen heb ik zelfs een pb'tje gekregen om me te zeggen dat ik een smeerlap was. Maar ik vind dat je uw mening hier wel kwijt kunt hé :wink:

En Supernaut, heb echt al beter tochten gereden IN vlaanderen hoor !
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik heb hier de 60km gereden. Zoals verwacht een massa volk aan de start maar alles verliep zeer vlot ! Zowel parking als inschrijving was zeer goed georganiseerd en was duidelijk voorzien op zulke massa.

Langs 1 kant begrijp ik ook niet waarom op deze TT zulke massa op afkomt. Dat kan alleen o.w.v. de perfecte organisatie zijn want het parcours is niet heel speciaal en deze stukken zitten meestal ook bij andere tochten daar in de buurt.

Bij het vertrek was het wel enkele kilometers filerijden op de singletracks. Dan lopen alle afstanden (incl kids) nog samen. Voordeel was wel dat ik dan rustig kon warmlopen want soms vlieg ik er te snel in.

In't algemeen viel het filerijden best mee. Heel af en toe aan een bergje maar die zijn schaars op dit parcours.

Het parcours vond ik goed. Het was droog met 1 modderstuk van enkele 100de meters erin en soms wat zwaar trappen in vochtige bosgrond.
Genoeg singletracks en de asfaltstukken vielen ook wel mee. Je moet af en toe toch wat kunnen recuperen.

1ste bevoorrading was zeer druk. Toch ruim voldoende keuze.
2de bevoorrading was soberder maar voldoende. Ik heb mijn drinkbus ook maar gevuld met water want cola in de drinkbus zag ik niet zitten.

De tongerlo op het einde smaakte ook goed. Vlotte bediening ondanks de drukte. Frietjes heb ik niet gaan halen want het was al laat genoeg.

Al bij al een geslaagde tocht mede door het goede weer en zeer goede organisatie.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Point7 wrote: Het was droog met 1 modderstuk van enkele 100de meters erin en soms wat zwaar trappen in vochtige bosgrond.
Ik dacht : dat wordt vanavond niet kuisen, maar die strook van 100m besliste er anders over. Die had nu niet echt in het parcours gemoeten.

Wel prachtige tocht, met hier en daar de nodige drukte, maar omdat we laat vertrokken zijn (10u10) viel dat al bij al nog goed mee. 70 km aan 21km/h gemiddeld.
can-driver
Mountainbiker

Post by can-driver »

even verslagje.
zondagmorgend om 7 u vertrokken vanuit Putte Kapellen. ne maat opgepikt in Schoten en dan op weg. bij aankomst een mooie parkingplaats aangewezen gekregen, en al vrij druk. inschrijvingen tip top. dan op weg om de 70km af te malen. eerste kilometers wat aanschuiven maar toch redelijk vlot . na de splitsing rustiger. blijkbaar de meesten voor een kortere afstand. dan plots op de keiheuvel een drukte van jewelste aan de bevoorrading. vrij snel doorgereden naar de volgende bevoorrading. net voor die bevoorrading een pijltje gemist en op de brug uitgekomen. maar dan weer juiste pad op en wat Aquarius gedronken. En niet in mijn AA drinkbus gedaan. ( is dat weer iets nieuws? met een lege bus vertrekken en aan de post voldoen. foute boel mannen!!! ) in de lommelse heide (?) mijn kabel van achterderrailleur over. dan de resterende 25km maar op grootste versnelling verder. betekend afzien en blijven rondtrappen. aan den Tongerlo weer een drukte, maar ging vlot vooruit. vandaar recht richting parking en bleek de afspuitstand vlak aan mijn cammionette. ( handig) dan naar de zalige douches waarvan grote drukte geen sprake van was. en dan de tent in voor lekker drinken. de frieten hebben we gelaten voor wat het was. veel te lang aanschuiven. (enige minpuntje , maar daar kwamen we niet voor)
kortom de moeite om deze verplaatsing te maken.
totaal km GPS 67km gem 25.6km/u.
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

can-driver wrote: maar dan weer juiste pad op en wat Aquarius gedronken. En niet in mijn AA drinkbus gedaan. ( is dat weer iets nieuws? met een lege bus vertrekken en aan de post voldoen. foute boel mannen!!! )
Ik vertrek met volle drinkbus maar ik kom meestal niet toe met 0,5 liter vocht op 1 uur biken (ik transpireer veel). Ik laat mijn bus dan ook dikwijls bijvullen op de bevoorrading. Dit is meestal ook geen probleem en met water ben ik ook al tevree.
Mr. Miyagi
Mountainbiker

Post by Mr. Miyagi »

Ik heb ook weer genoten van een prachtige tocht. Om 8.15h vertrokken en dus niet veel moeten 'aanschuiven'. Resoluut voor de 70km gekozen, maar zoals gewoonlijk heb ik er de eerste 55km een lap op gegeven om nadien de man met de hamer tegen te komen. Dus de laatste 20km maar iets rustiger uitgereden. Voor de rest weer een pracht organisatie.

Om nog even terug te komen op het bijvullen van die drinkbussen. Ik neem steeds 2 bidons mee naar een TT, maar mijne maat had zijne vergeten dus zo goed als ik was heb ik er een van mij afgegeven. Aangezien ik veel drink onderweg heb ik mijn bidon ook laten bijvullen bij de laatste bevoorrading, welliswaar met water, maar dat vind ik nog steeds beter dan niets. Ik wil maar zeggen dat het niet alleen profitteurs zijn die hun bidon laten vullen aan de bevoorrading. :wink: :wink:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Point7 wrote:
can-driver wrote: maar dan weer juiste pad op en wat Aquarius gedronken. En niet in mijn AA drinkbus gedaan. ( is dat weer iets nieuws? met een lege bus vertrekken en aan de post voldoen. foute boel mannen!!! )
Ik vertrek met volle drinkbus maar ik kom meestal niet toe met 0,5 liter vocht op 1 uur biken (ik transpireer veel). Ik laat mijn bus dan ook dikwijls bijvullen op de bevoorrading. Dit is meestal ook geen probleem en met water ben ik ook al tevree.
ik laat mijn bidonnekens ook bijvullen zenne, toch normaal, niet?
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Fons Moors wrote:Rap effe vermelden dat er twee dames aan mij een gps overhandigden die ze onderweg gevonden hadden.
De eigenaar kan hem terug bekomen door mij te verwittigen.
Denk dat het van een Nederlander was.
Komt in orde. Eigenaar gevonden.
Met dank aan de vinders Hedi en Carine van de Dirty Bikers
Post Reply