01/03/2009 Nieuwkerken-Waas

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Beter laat dan nooit, een update van het parcour Deze middag de tocht gereden om dat ik morgen niet kan.

De eerste km. zijn een ommetje via asfalt, kerk en trage wegels,in Nieuwkerken, Sint-Niklaas om via Sint-Pauwels naar Sint-Gilles te rijden. Het traject langs het fietspad Sint-Niklaas/Hulst geeft ook de mogelijk om het asfalt te vermijden en hier heeft de organisatie dan ook gebruik van gemaakt.
Eens in het Stropersbos aangekomen is het dikke fun nu alles ontdooit is en de stukken die wat zwaarder en vettiger liggen, doch is het steeds mogelijk om de dikke brij van tractorsporen te vermijden en alles nog vlot berijdbaar blijft, in de Klingse bossen is het dan weer lekker droog enkel het stukje na de camping aan de vijver is het weer wat schuiven en voor zij die de tocht van Verrebroek hebben gereden zullen merken dat het een beetje gelijk lopend is om zo terug via Meerdonk, Verrebroek, Vrasene terug naar Nieuwkerken te rijden.

Dus voor de twijfelaars het is een mooi tochtje voor de streek met morgen een aangenaam weertje er boven op.
Haver fun :-D
litespeed
Mountainbiker

Post by litespeed »

zakken morgen ook af naar nieuwkerken-waas
Blackrider
Mountainbiker

Post by Blackrider »

Zal ook van de partij zijn maar... compleet uit vorm, al 8 weken niet gereden... zal bijten worden. :oops:
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

voila, juist terug van Nieuwerkerken Waas,
ik vond het een goeie mtb-tocht, goed uitgepijld,
goede bevoorrading, vlotte inschrijving, vriendelijke mensen,
verzorgde après, lekkere pannekoek, parcours zoals beloofd,
heb er van genoten,
ben ook niet gewend van ronde van waasland te rijden en
nu toevallig na Sinaai deze tocht,
ga er nog rijden,
tot de volgende :-D
Louis
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

Timing was ideaal dit weekend, onze fiets sponsor Granville leverde gisteren via RE.SI bikes mijn trainingsfiets. RE.SI bikes wordt tevens de mechanicien van ons team en net nu een TT georganizeerd door deze laatste, ik kon dus niet ontbreken. Bovendien een perfect lenteweertje.

Heb eerst de 32km gereden om vervolgens vast te stellen dat het fun gehalte veel groter was op de 52km. Maar alles tesamen een zeer goed georganizeerde tocht. Feitelijk heeft het Waasland toch heel wat te bieden, telkens opnieuw stel ik vast wat voor mooie tochten er daar te rijden zijn en hoeveel bossen er nog zijn. Totaal anders dan het Gentse bvb. De heuveltjes in de havenzone waren voor mij compleet ongekend terrein.

En ... bijna 4u kunnen genieten van mijn perfect afgestelde Granville, merci Bart Verberckmoes !
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Zoals gezegd met een man of 6 afgezakt naar Nieuwkerken.Stuk voor de 1e bevoorrading was voer voor asfaltvreters,nadien beterschap met singletracks en veldwegels.
Stuk aan de Tabaknatie was fun.Puike organisatie ook,met alles in overvloed wat een biker moet hebben op een toertocht.Die dubbele bevoorrading zou zelfs niet moeten voor mij.
De gratis pannenkoek ging vlotjes binnen..Nadien op de après nog een Leffeke gedronken met Dickie :wink:
Ook een paar fotografen gezien,zijn die foto's ergens te bekijken ?
Cokeman
Mountainbiker

Post by Cokeman »

Leuke tocht, vooral het stuk tussen de 2 bevoorradingen. Goede organisatie. Alles goed berijdbaar. Tot de volgende.
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

Heel leuke tocht met een goede organisatie. Deze liep over een terrein waar ik niet vaak kom, maar ik heb wel een aantal leuke bossen en heuveltjes ontdekt. Super!
Horizonbiker
Mountainbiker

Post by Horizonbiker »

Alles zat mee gisteren, iedereen van de Horizonmannen was zogezegd in vorm, de organisatie was perfect, voor het vertrek roken we reeds de geur van de pannekoeken. Het parcours was heel gevarieerd, het lange stuk naast de dijk was wat eentonig maar werd ruimschoots goed gemaakt met het technisch parcourtje in de haven. Het laatste stuk woog nog even door en overmand door kramp heb ik dan toch den apres-bike gehaald.
Merci RESibikers voor het onthaal! =D>
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Deze tt zat weer perfect ineen, nergens een steekje zien vallen :wink:
Blijkbaar wat langere asfaltverbindingsstroken, als ik deze tocht vergelijk met bvb deze van Verrebroek.
Toch werden er weer wat nieuwe stroken gevonden, leuk om te ontdekken.
Aangenaam weertje...
2 bevoorradingen op de 54km zijn voor mij niet nodig, heb de 2de overgeslagen.
Goed idee om op de speelplaats van dat schooltje een bewaakte fietsstalling te organiseren, dat liet toe om ontspannen van de pannenkoek te genieten.
Nog een aprés babbel met P° en team :wink: gedaan om daarna voldaan terug naar huis te peddelen.
Post Reply