01/03/2009 Anzegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Na een paar jaar afwezigheid hebben we hier nog eens de start genomen.
Nipt de forumtrein gemist maar aan de eerste bevoorrading toch kunnen aanpikken aan een deel ervan.

We hebben alles gekregen wat we verwachtten en gelukkig lag het parcours grotendeels goed berijdbaar bij. :bounce:
Toch een paar lijken zien rijden op het einde van de rit hoor , dit is best een pittig parcours.

Bevoorradingen in orde , gratis sandwich en Ename achteraf dus kunnen we kort zijn met ons commentaar : =D> =D> =D>
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

ziezo, anzegem zit er ook al weer op. Aanvankelijk met een vrij grote groep (10man) gestart, en na de vrij zware rit gisteren was het plan om bij de B-ploeg te blijven. Via allerlei kleine weggetjes met nu en dan een streepje offroad ging het richting Tiegem. Toen de sterke mannen op de klim aanzetten, bleef ik dus rustig zitten, om dan boven te zien dat ik heel geisoleerd zat #-o . Niemand meer voor mij, niemand achter mj :cry: . Besluit, het verschil is groter dan ik dacht, en bijgevolg mocht ik de achtervolging inzetten op de A-ploeg. Gelukkig was het terrein iets minder glooiend, en kon ik juist aan de voortreffelijke bevoorrading aansluiten. Deel 2 liep richting Wortegem, dus een mooie doortocht door de Spitaelsbossen. Hier kwamen we Traxer tegen die op water en proteïnen door het bos doolde. Na nog enkele mooie klimmetjes kwamen we aan de 2de bevoorrading, juist op tijd want ik was op de klim ervoor deftig door het ijs gezakt. Nog 18km naar de finish, met oa Boevelobos, waar de paden door tractors herschapen zijn door modderbaden. Op de klim vanuit Gijzelbrechtegem besloot Slijkske dat het tijd was om de benen te strekken, en dat was dan ook het laatste wat ik ervan gezien heb. In de achtervolging samen met Ebbor plots kramp in het bovenbeen, en bijgevolg de laatste 2km op 't gema binnengerold.
Naar jaarlijkse gewoonte geen opmerkingen over deze voortreffelijke organisatie, alhoewel ik de indruk had dat het offroadgehalte iets minder was.
pesse
Mountainbiker

Post by pesse »

Juist gedaan met mijne velo zijn bad te geven :drunk:

De 55 km gedaan en twas in orde zenne. Prachtig weer, afwisselend parcours, 2 goede bevoorradingen.

Goeie bike-wash, zo goed als niet moeten wachten.

Na een goe douchke nen blonde ename en ne piccolo met gehakt (gratis =D> )

Tot volgend jaar. =D> =D> =D>
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Ja de lente zat voor even in het land vandaag, korte broek, zomershirt, zomerschoentjes, zonnebril ... den Zwitser was int land ... van de boerderijen :P

Prima toer die ik veel beter verteerd heb dan vorig jaar. Naar het einde voelde ik dat de conditie nog niet goed is en dat 55km meer dan genoeg was (lees: benen zaten er compleet door). Sommige komen pas wakker vanaf km 45, anderen gaan slapen... en dan klagen over de conditie!!!
Twas een vree geestige vm dankzij de bende, waarvan sommige bij de aanvangsfase nog ni ghele nuchter waren? :wink:

=D> =D> =D>

Toch een beetje een wrang gevoel bij de kennis van de Belgische weermannen... ne superweekend beloven en als puntje bij paaltje komt moogde content zijn met paar uurkes zon en hoogtens 9° :roll:
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Samen met Christophe ook de 55 km gedaan. Best pittig tochtje. Vooral Grijsloke is mij zeer bekend van de loopwedstrijd eind augustus. Ook een pittig wedstrijdje!
Enig minpunt aan de tocht was misschien de start. De eerste 8 km waren vooral on the road. Velen zullen wat te hard gereden hebben in dat stuk en zullen hun tanden stuk gebeten hebben op de rest van het parcours. Goede organisatie. Het was mijn eerste boerderijentocht, maar 't zal zeker niet de laatste zijn. =D> =D>
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Zoals voorspeld, was alles were picobello.

Tot noaste joare

Groeties
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Deze morgen in alle vroegte de veeteepeepeetje-techniek toegepast en voor de trein vertrokken. Kwestie van die mannen doch een doel voor te schotelen. :lol: De eerste helft van de rit heerlijk genoten van de streek en het parcours, de weidse vergezichten, lekker rondtuffend door deze mooie omgeving. Aan de 1ste controle ingelopen door de trein, doch die mannen moesten bijtanken terwijl ik meteen verder kon. :-D Dan de prachtige bospassage ingedoken =D> waar ik door een vijftal hijgende forumnummers voorbijgestoken werd. Wijselijk besloten die mannen te laten gaan en nog een stukske met Hanzi verder gereden. De klimmekes bleven komen, dus nog steeds, met veel zin voor realiteit, ook Hanzi laten rijden. Er waren tenslotte nog forumbikers in de achtergrond. :wink: Vol goede moed de 55 blijven volgen. Op een tiental km van de streep sloeg de hoogmoed echter toe. #-o In een beklimming aangemaand door een medebiker om sneller te rijden (lees: met zijn stuur wat in mijn bil poken [-X), het gashendeltje opengegooid. Hoogmoed komt voor de val. :( Van de rest van het parcours niet veel meer gezien. Bij aankomst mijn fiets vuil in de auto gegooid en mij 10 minuutjes neergezet. Deze keer was niet alleen de naftbak leeg, maar ook de leidingskes naar de motor! #-o In ieder geval: een prima rit met goede organisatie en perfecte bepijling. =D> =D> =D>
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Wat (groene) foto's van de rit ...

http://www.herders.be/fotos/2009/0301.html
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

goe weerke dus eens de zomerbike uitgehaald maar ka beter ook de zomertenu aangedaan #-o .de 40 gedaan en liep redelijk vlot ;twas in orde =D>
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Vanmorgen waren de taken goed verdeeld. De dames altegader aan de inschrijving.
De mannen in het oranje als volleerde parkeergeleiders.
En - licht intrigerend – 10 man van het Rode Kruis aan de koffie, als opwarmer voor wat volgen gaat….
Wat voor waaghalzerij en fearfactor heeft deze organisatie voor ons in petto?
55km later weet ik het: Geen.
No problemo. Het is dan ook geen mtb club die inricht.
Gewoon een leuke tocht was het. Road, offroad, een beetje door het bos, een stukske op, een stukske neer. En gelukkig niet al te modderig.

Gestart met de bende en van direct aan de (stalen) kabel (t’was nodig). Na 15km de rol moeten lossen, en pas in Tiegem opnieuw kunnen aansluiten bij een paar man. Amper samen, of Rolling stone viel plat, en onvergeeflijk reed ik door. Met in mijn achterhoofd, hij gaat voor de 40, wij voor de volle 55km.
Zo tot aan de meet met Veeteeteetje en Winnitou. Eén bepaalde passage lag er zo vet bij dat ik meer aan mijn nieuwe propere velo dacht, dan aan de ideale lijn. Een nog vettiger “Aan de kant gie” galmde luid genoeg om opnieuw te focussen.
Besluitend: Een leuke tocht en prima organisatie……als voorbereiding op het echte spul.
Post Reply