01/03/09 Mol-Wezel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
Handschoenen gevonden a.d. bevoorrading zijn overhandigd aan de verantwoordelijken aldaar. Dus terug te bekomen bij navraag organisatie.
Juist thuis gekomen van Mol. Tijdens de lange autorit (ongeveer 170 km)kon ik rustig nagenieten van deze schitterende tocht.
Vooral de basislus van 45 km is een aaneenschakeling van prachtige singletracks... Zwarte Dreef, Berkenbossen en vooral die Keiheuvel zijn gewoon prachtig.
De uitbreiding (70 km) mag er natuurlijk ook zijn en op die manier krijg je toch een marathonrit die de lange verplaatsing meer dan de moeite waard maakt. Voor aanvang was ik eventjes bang dat de grote massa zou leiden tot voortdurende opstoppingen. Achteraf gezien viel dit zeer goed mee. Op de meeste stukken kon ik echt wel mijn eigen tempo rijden. Voor de organisatie doe ik zeker mijn hoed af. 3560 fietsers ontvangen en alles vlekkeloos laten verlopen vraagt naast heel wat ervaring een ongelofelijke inzet. Lowie kon ik reeds eventjes bedanken aan de tweede bevoorrading, maar langs deze weg wil ik de volledige ploeg nog eens feliciteren met de puike organisatie.
Wanneer ik om 9u.15 aankwam, werd ik zelfs naar een parkingplaatsje geloodst vlakbij de inschrijving. Ik beloof niet dat ik hier volgend jaar opnieuw sta, want er zijn nog andere verre tochten te ontdekken...maar naar deze tocht kom ik zeker nog terug.
Last edited by Fritsie on Sun 01 Mar 2009 20:37, edited 1 time in total.
vind ik ook!! mijn verwachtingen waren hoog door al die reacties maar vond het niet echt iets speciaalsKlein Leeuwke wrote:net terug van deze tocht, ik begrijp nog steeds niet waarom er toch zovele MTBers afzakken naar hier, er komen inderdaad mooie bosstroken in voor maar er zijn toch ook vrij veel verharde wegen waarover we rijden. Is het dan echt voor die enkele sprietjes frites en die ene Tongerlo dat die 4000 vertrekkers het doen?
Organisatie niks op aan te merken
Trekt veel volk door groot evenement gehalte ! daarom denken de mensen dat het parcours ook zo is zoals alles buiten het biken
uiteindelijk komen we toch voor te mtbiken , niet?
dit is natuurlijk mijn mening hé, wat ik ervan vond. maar heb me wel goed geamuseerd
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Zal eens zoeken. Heb al wel gezien aan welke ritten er in het verleden werd aan deelgenomen door de eigenaar van de gps.Schijfrem wrote:Misschien heeft zij/hij de persoonlijke gegevens in dat ding gezet?Fons Moors wrote:Rap effe vermelden dat er twee dames aan mij een gps overhandigden die ze onderweg gevonden hadden.
De eigenaar kan hem terug bekomen door mij te verwittigen.
Denk dat het van een Nederlander was.
Als er niemand iets van zich laat horen dan wil ik dat toestelleke terug geven aan de vindster. Maar wie was nu die vindster? Kep ze wel op film staan en er al rap een fotoke van geknipt.

Schitterende tocht
Enkel het stuk tussen de 2 bevoorradingsposten (die trouwens te kort op elkaar zaten) was wat minder, met daarin een Mega-vettige modderpoel.
Organisatie bijna perfect.
De drukte viel mee, al was het toch file-rijden in de eerste 10 km en in de eerste paar kms na de eerste bevoorrading. Ben nochthans pas om half 11 gestart.
Toch een opmerkingske :
In plaats van frit en worsten en ik weet nie wa nog allemaal weg te geven, investeer eens in een beetje sportdrank aub. Op een tocht van 70 km, zou ik toch iets meer verwachten dan plat water. Ik dacht toch dat da tegenwoordig standaard was op elke tocht ?
Trouwens, ik lees iets van Aquariustent ?? Niet gezien hoor.
PS : aan den aantwaarpeneir ; 21.9
ge had gelijk 
Enkel het stuk tussen de 2 bevoorradingsposten (die trouwens te kort op elkaar zaten) was wat minder, met daarin een Mega-vettige modderpoel.
De drukte viel mee, al was het toch file-rijden in de eerste 10 km en in de eerste paar kms na de eerste bevoorrading. Ben nochthans pas om half 11 gestart.
Toch een opmerkingske :
In plaats van frit en worsten en ik weet nie wa nog allemaal weg te geven, investeer eens in een beetje sportdrank aub. Op een tocht van 70 km, zou ik toch iets meer verwachten dan plat water. Ik dacht toch dat da tegenwoordig standaard was op elke tocht ?
PS : aan den aantwaarpeneir ; 21.9
- G-m@n.
- Mountainbiker
beter kijken, ik heb aquarius gedronken en echte cola op de tweede bevoorradingBiestie1 wrote:Schitterende tocht![]()
![]()
Toch een opmerkingske :
PS : aan den aantwaarpeneir ; 21.9ge had gelijk
En welk uur waart ge aan de bevoorrading ? Ik vermoed dat de aquariusmensen al weg waren toen wij daar kwamen.G-m@n. wrote:beter kijken, ik heb aquarius gedronken en echte cola op de tweede bevoorradingBiestie1 wrote:Schitterende tocht![]()
![]()
Toch een opmerkingske :
PS : aan den aantwaarpeneir ; 21.9ge had gelijk
Cola was er idd. Ooit al eens Cola in uw bidon gedaan voor onderweg ??
Lekker en plezant zenne
- duc'y
- Mountainbiker
wij (waren met z'n 5en) hebben ook een leuke rit gehad, wij zijn voor de 70 gegaan.
in het begin was het was drukker,maar konden redelijk makkelijk voorbij steken,zelfs ook op de meeste singletracks.
het modderstuk was wel effe afzien
organisatie was echt TOP,voor alle zekerheid hebben we thuis een doucheke gepakt omdat we dachten dat het met al die drukte ging tegenvallen.
en dat allemaal voor 3 euro (ik heb slechts 2.5 betaald met m'n lidkaart van het forum)
volgend jaar mogen jullie ons weer verwachten!!!!

in het begin was het was drukker,maar konden redelijk makkelijk voorbij steken,zelfs ook op de meeste singletracks.
het modderstuk was wel effe afzien
organisatie was echt TOP,voor alle zekerheid hebben we thuis een doucheke gepakt omdat we dachten dat het met al die drukte ging tegenvallen.
en dat allemaal voor 3 euro (ik heb slechts 2.5 betaald met m'n lidkaart van het forum)
volgend jaar mogen jullie ons weer verwachten!!!!
-
Freggeltje
- Mountainbiker
Post by Freggeltje »
Jippie, eerste marathon van het seizoen gedaan! (70km met 20.6 gemiddeld)
Heel hard afgezien tussen km 50 en 60, maar dan nog 2 vermoeide bikers tegengekomen die om beurt op kop wilden rijden, en de laatste 10km nog redelijk goed doorgekomen.
Mooi parcours, niet te zwaar voor een eerste lange rit, en qua organisatie SUPER (duidelijke bepijling, afstanden aangegeven, pechroutes, zalige douches,...).
Enige minpunt was dat de Aquarius overal al op was toen ik eraan kwam (om 9.30u vertrokken), maar dat ligt niet aan de organisatie maar aan die pummels die te lui zijn om zelf drinkbussen mee te nemen en niet genoeg hebben aan 1 flesje!!
(Hollanders?) Moet men dan echt gaan controleren of iedereen maar één keer passeert aan de dranktent??
Niet te veel last gehad van het volk, alleen in het mooie stuk vlak na de bevoorrading. Maar ook dat was nog te doen op 1 keer na, waar een trage rijder het vertikte om opzij te gaan ondanks dat ik belde: er was nochtans plaats genoeg om te passeren, maar ze moesten persé met 2 naast mekaar rijden!
Maar het was zeker de moeite om terug te komen!
Heel hard afgezien tussen km 50 en 60, maar dan nog 2 vermoeide bikers tegengekomen die om beurt op kop wilden rijden, en de laatste 10km nog redelijk goed doorgekomen.
Mooi parcours, niet te zwaar voor een eerste lange rit, en qua organisatie SUPER (duidelijke bepijling, afstanden aangegeven, pechroutes, zalige douches,...).
Enige minpunt was dat de Aquarius overal al op was toen ik eraan kwam (om 9.30u vertrokken), maar dat ligt niet aan de organisatie maar aan die pummels die te lui zijn om zelf drinkbussen mee te nemen en niet genoeg hebben aan 1 flesje!!
Niet te veel last gehad van het volk, alleen in het mooie stuk vlak na de bevoorrading. Maar ook dat was nog te doen op 1 keer na, waar een trage rijder het vertikte om opzij te gaan ondanks dat ik belde: er was nochtans plaats genoeg om te passeren, maar ze moesten persé met 2 naast mekaar rijden!
Maar het was zeker de moeite om terug te komen!