monte baldo gardameer
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Veel spannender is het als je de Tremalzo op die manier (Pregasina - Ledro - Bocca dei Fortini - Passo Nota) naar omhoog rijdt en dan afdalen via Bocca Caset.Beny wrote:mooie uitzichtenbosse wrote:De Passo Tremalzo afdaling off road is zeker een aanrader!![]()
had het parcours wel spectaculairder verwacht
het meest technische is het stuk net voor pregasina
Is een beestige afdaling en je komt uiteindelijk ook weer aan het lago di ledro uit.
Wat betreft de Monte Baldo ; ik rij hem omhoog via Torbole. Over de Passo San Giovanni tot in Loppio, daar de weg verlaten.
Daarna weet ik de precieze beschrijving nie meer (vind mijn papieren en mijn kaart nie meer terug grrrr ) in alle geval nog via een dorpje Castione en zo naar de top van Monte Varagna, van daaruit door naar de Monte Baldo. Opgelet het is op deze manier een heel lange klim en dikwijls heel moeilijk te rijden.
Afdalen doe je zowiezo via de Sentiero 601 !!! Dat is verplicht
Tenminste als ge ne goeie freeride-bike en wa bescherming hebt, dan kan je echt super genieten !
Anders ga je een paar keer hééééél voorzichtig moeten zijn en regelmatig wa voetjes aan de grond zetten .... maar het kan en is ook plezant
Zadel laten zakken en hoppa ... adrenaline-kick !
Daarna weet ik de precieze beschrijving nie meer (vind mijn papieren en mijn kaart nie meer terug grrrr ) in alle geval nog via een dorpje Castione en zo naar de top van Monte Varagna, van daaruit door naar de Monte Baldo. Opgelet het is op deze manier een heel lange klim en dikwijls heel moeilijk te rijden.
Afdalen doe je zowiezo via de Sentiero 601 !!! Dat is verplicht
Tenminste als ge ne goeie freeride-bike en wa bescherming hebt, dan kan je echt super genieten !
Anders ga je een paar keer hééééél voorzichtig moeten zijn en regelmatig wa voetjes aan de grond zetten .... maar het kan en is ook plezant
Sorry, ik ben verkeerd ; dat is de Monte Altissimo !Biestie1 wrote:Wat betreft de Monte Baldo ; ik rij hem omhoog via Torbole. Over de Passo San Giovanni tot in Loppio, daar de weg verlaten.
Afdalen doe je zowiezo via de Sentiero 601 !!! Dat is verplicht![]()
![]()
Anders ga je een paar keer hééééél voorzichtig moeten zijn en regelmatig wa voetjes aan de grond zetten .... maar het kan en is ook plezant![]()
- geitenboer
- Mountainbiker
- bettes
- Mountainbiker
Ok nu heb ik alles gezien en gehoord... Geert die afdalen aanraadt!Biestie1 wrote: Afdalen doe je zowiezo via de Sentiero 601 !!! Dat is verplicht![]()
![]()
Anders ga je een paar keer hééééél voorzichtig moeten zijn en regelmatig wa voetjes aan de grond zetten .... maar het kan en is ook plezant![]()
Hij heeft voor een deel gelijk, als je niet echt zeker bent van je kunnen of je bike, beter niet doen. Het is op veel stukken echt wel kicken (zelfs met 140mm voor en achter een grote schijven doet het op sommige stukken flink pijn in de handen!)
Maar als graag knalt naar beneden is het zeker een aanrader! Wel zeker nooit alleen rijden want je kan er zeker vies je bek gaan!
Tremalzo vind ik erg leuk maar je moet wel doorrijden in het begin om het fun te maken (it's fun there on the edge!) Het laatste stuk voor pregasina is voor mij het mooiste stuk dat er daar ligt.

Greetz
bettes
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »

Zicht vanop Monte Altissimo. Ook de koeien genieten ervan.
Aan het Gardameer moet je je goed informeren over de tracks, er zijn veel stukken bij die voor de modale lagelandenbiker niet te doen zijn. En al helemaal niet met een doordeweekse XC-bike.
er zijn er daar toch genoeg die het met de gwne doordeweekse xc-bike riskeren hoor.. oke, slechte keuze want dan word het veel afstappejerommeken wrote:Aan het Gardameer moet je je goed informeren over de tracks, er zijn veel stukken bij die voor de modale lagelandenbiker niet te doen zijn. En al helemaal niet met een doordeweekse XC-bike.