Hierbij het onderwerp van vorig jaar : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=46707
01/03/2009 Kalmthout
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Op de site van de club Bosduin http://www.bosduin.be/?p=102 kan je de volgende informatie vinden:
RENAULT VAN TRIER BOSDUIN CLASSIC
Samen met de Heidestoempers, een bevriende wielerclub uit Kalmthout, organiseren wij jaarlijks de eerste zondag van maart de
"Renault Van Trier Bosduin classic"
dit is een toeristische activiteit waarbij zowel aan mountain-biken als aan fietsen op de weg kan gedaan worden.
In 2009 is deze activiteit voorzien op
ZONDAG 1 MAART 2009
Inschrijven en vertrek: GARAGE VAN TRIER, Brasschaatsesteenweg 282, Kalmthout tussen 8u en 10u30
Onder de reglementen van de KBWB/VTT
Fietsbewaking en doucheruimte is voorzien !
Splinternieuwe "trek-fiets" te winnen onder de deelnemers
Opbrengst ten voordele van:
- VZW DE VIER NOTELAARS UIT SCHOTEN
-PROJECT "DE KADE" van de instelling KONTIKI KALMTHOUT
RENAULT VAN TRIER BOSDUIN CLASSIC
Samen met de Heidestoempers, een bevriende wielerclub uit Kalmthout, organiseren wij jaarlijks de eerste zondag van maart de
"Renault Van Trier Bosduin classic"
dit is een toeristische activiteit waarbij zowel aan mountain-biken als aan fietsen op de weg kan gedaan worden.
In 2009 is deze activiteit voorzien op
ZONDAG 1 MAART 2009
Inschrijven en vertrek: GARAGE VAN TRIER, Brasschaatsesteenweg 282, Kalmthout tussen 8u en 10u30
Onder de reglementen van de KBWB/VTT
Fietsbewaking en doucheruimte is voorzien !
Splinternieuwe "trek-fiets" te winnen onder de deelnemers
Opbrengst ten voordele van:
- VZW DE VIER NOTELAARS UIT SCHOTEN
-PROJECT "DE KADE" van de instelling KONTIKI KALMTHOUT
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Dat denk ik niet. Er zijn mountainbiketochten en er is een wegrit. Deze TT trekt altijd veel deelnemers en als je de commentaren van vorig jaar leest (zie link eerste post) dan merk je dat die zeer tevreden waren. Het blijft hier wel verdacht stil deze keer!remmo wrote:meer op de weg dan wrs?
- joske uit breda
- Mountainbiker
Post by joske uit breda »
sloebertje ik denk dag ge nog een 4tal weekjes moet wachten hoor op het zomeruurtje, dus daar kan het echt nie aan liggen dat het zo stil is hier. Wat ik me nog herrinner van vorig jaar is dat het er gezellig was en ne goeie dronk na afloop te verkrijgen. Ik ga in ieder geval afkomen. De weerman houdt in ieder geval wel een "zomers"temperatuurtje Tot zondag Joske 
- specialized henkie
- Mountainbiker
Post by specialized henkie »
Ik heb die tt 2 jr geleden mee gereden en weet nog dat het super was
goede bepijling bij notteboom nu bevoorrading lekker
ik zal r zijn zondag ondanks dat we dankzij ons mooi weer nog niet zo veel hebben getraint maar ja het is toch voor de fun en te genieten van het buiten zijn met de bike greetz en tot zndg
goede bepijling bij notteboom nu bevoorrading lekker
-
fonzarelie
- Mountainbiker
Post by fonzarelie »
- StrammerMax
- Mountainbiker
Post by StrammerMax »
Nog maar weinig reacties te lezen, dus zal ik maar wat meer schrijven dan orbea red! Ben vandaag deze toer komen rijden met m'n twee maten en wij hebben de 45 km gedaan. Op m'n tellertje staan er 46,52. We zijn vertrokken omstreeks 8.30 u en toen was het al behoorlijk druk aan de start. De opkomst zal wel groot geweest zijn, want nergens hebben wij gereden zonder het gezelschap van (lees het voorbij gestoken worden door) andere bikers. Het eerste deel van de tocht vond ik minder mooi, redelijk wat brede paden en dreven en ook regelmatig verhard. Maar omdat ik niet goed in vorm was na een korte nacht na een nightbike met m'n clubje in Niel-Bij-As, was dat misschien maar goed zo! De tocht voerde ons richting Maria-Ter-Heide (Brasschaat), maar in de omgkeerde richting in vergelijking met andere toeren, en we passeerden nog eens het Adams-Family-House, het vervallen Hof Nottebohm. Als de mensen die daar vroeger geleefd hebben zouden zien hoe het er nu bij staat, zij zouden terstond terugkeren naar hun graf! De bevoorrading stond op dezelfde plek als vorig jaar in Maria-Ter-Heide. Ze was ruim bemeten: er stonden verschillende dozen met klaargesneden halve bananen, er waren lekkere ventjes in speculaas en peperkoek. Ik heb er sportdrank gedronken met een rare smaak en die prikkelde in mijn mond. Wat zou dat goedje geweest zijn? Het deel van de toer na de bevoorrading was veel boeiender dan het eerste. Meer bos, meer singletracks, zandpaden door de heide. M'n conditie was inmiddels verbeterd. Heb ik altijd: in het begin altijd moeten stoempen en na de bevoorrading gaat het altijd beter. Hier en daar was het toch stevig trappen geblazen doorheen de vastzuigende wakke modderige ondergrond, zonder van echte moddertoestanden te kunnen spreken. Soms wel wat moeten uitkijken voor snellere bikers die op eerder ongelukkige plaatsen proberen in te halen, maar dat maakt me niet meer zenuwachtig. Ik vraag me soms wel af hoe het komt dat anderen soms zo gezwind in een treintje vooruitgaan, terwijl ik zo moet duwen om vooruit te komen! Ligt het aan de bike of aan 't manneke dat er op zit? Aan beiden waarschijnlijk. Naar 't einde toe één maat kwijt gespeeld, met de tweede nog iets gaan drinken in de garage Van Trier. Thuis m'n bike en m'n smerige auto gewassen! Samengevat: al bij al mooie toer, goed georganiseerd, wel wat problemen voor het afspuiten van de bikes (te weinig druk). Met dank aan de mensen die hier zijn komen helpen, want aan de toog was het druk, en in het bijzonder aan de vriendelijke dame van de fietsbewaking. Handig systeem zo met die nummertjes die aan je remkabel gehaakt kunnen worden! Groeten.
- holderdebolder
- Mountainbiker
Post by holderdebolder »
vond dit een mooie tocht
ideaal weerke, parcour lag er goed bij...
inderdaad wa stukken met zuigende modder en zand malen
maar dat leek mij alleen maar mooi mee genomen om het tempo wa onder controle te houden. Anders zit er meestal minder verschil tussen snelle en minder snelle bikers, wat inhalen vaak lastiger maakt...
Ik heb wel ergens een pijlke gemist denk ik want stond na 12km al aan de bevoorrading en bijgevolg dus maar 35km ipv 45 aan het einde van de rit. Was eigenlijk ne meevaller want was eerste toertocht na 3 maand stil liggen en blijkbaar was het eerst stuk toch het minste
ideaal weerke, parcour lag er goed bij...
inderdaad wa stukken met zuigende modder en zand malen
maar dat leek mij alleen maar mooi mee genomen om het tempo wa onder controle te houden. Anders zit er meestal minder verschil tussen snelle en minder snelle bikers, wat inhalen vaak lastiger maakt...
Ik heb wel ergens een pijlke gemist denk ik want stond na 12km al aan de bevoorrading en bijgevolg dus maar 35km ipv 45 aan het einde van de rit. Was eigenlijk ne meevaller want was eerste toertocht na 3 maand stil liggen en blijkbaar was het eerst stuk toch het minste