No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Mister T. wrote:Wie kan me verrijken met tips?

Ik zoek voor de marathon's en Ardennenritten:

- Een licht bandje
- niet UST (voor op ZTR immers)
- om met latex op te leggen
- minimaal 2.2
- met stevige/versterkte zijflanken, zodat ik geen last heb van scheuren
- vlot bollend
- relatief allround (voor hoofdzakelijk droog parcours, maar moet ook hier en daar wat nattigheid aankunnen)

Ik dacht eerst aan Geax Saguaro TNT, maar die ondingen wegen in 2.2 versie 700 gr! en in gewone versie 620, al aanvaardbaarder, maar lekbestendig genoeg?

Momenteel is mijn keuze gevallen op Racing Ralph 2.25 Snakeskin, à 570 gr/band. Is goede band, stevig, goed bollend en lekbestendig.

Wie kan mij op andere ideeën brengen? 8)
Als ge die band hebt gevonden laat je iets weten? :wink:
Kzit met zelfde zoektocht
:P

Ik zat te kijken richting Black Panther Xtrac 2.0, die toch redelijk wat luchtvolume heeft, lichtlopend, gemakkelijk notubes en relatief lichtgewicht (500g)
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Kunnen we van Anzegem geen testrit maken, hoe meer parameters dezelfde zijn, hoe beter de resultaten kunnen vergeleken worden, hé

- zelfde weer
- zelde parcours
- conditie van de man (hebben we geen zicht op natuurlijk)

En aan elke bevoorrading wisselen van banden, als ge met 3 man zijt kunt ge elk 3 soorten banden testen, hahaaaaaaaa
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik heb nu trouwens twee gewone Geax Barro Mountain draadbanden (niet vouwbaar dus). Kan je die ook tubeless maken, of gaat dat enkel met vouwbare banden?
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

El Baelos wrote:Ik heb nu trouwens twee gewone Geax Barro Mountain draadbanden (niet vouwbaar dus). Kan je die ook tubeless maken, of gaat dat enkel met vouwbare banden?
Ik vermoed van wel (Geax kennende), maar dan heb je natuurlijk nog altijd geen sterke flanken om echt op lage druk te rijden, hé.
Probeer die banden eerst gewoon (zonder pap) op je velg te leggen en op te blazen, als ze relatief gemakkelijk opblazen (e.v. compresseur gebruiken) moet dat wel lukken.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Als je op de Notubes site kijkt naar de 'recommended' tires:
Alle draadbanden zijn geschikt... :wink:
http://www.notubes.com/support_tire.php
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Mister T. wrote:Wie kan me verrijken met tips?

Ik zoek voor de marathon's en Ardennenritten:

- Een licht bandje
- niet UST (voor op ZTR immers)
- om met latex op te leggen
- minimaal 2.2
- met stevige/versterkte zijflanken, zodat ik geen last heb van scheuren
- vlot bollend
- relatief allround (voor hoofdzakelijk droog parcours, maar moet ook hier en daar wat nattigheid aankunnen)

Ik dacht eerst aan Geax Saguaro TNT, maar die ondingen wegen in 2.2 versie 700 gr! en in gewone versie 620, al aanvaardbaarder, maar lekbestendig genoeg?

Momenteel is mijn keuze gevallen op Racing Ralph 2.25 Snakeskin, à 570 gr/band. Is goede band, stevig, goed bollend en lekbestendig.

Wie kan mij op andere ideeën brengen? 8)
Mountain King 2.2 ? OF een explorer Protection ?
De Furious Freds zijn mij bijzonder afgeraden wegens veel te lek gevoelig.
Nog niemand die deze bandjes met Notubes heeft geprobeerd ?
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Tinky-Winky wrote: Mountain King 2.2 ? OF een explorer Protection ?
De Furious Freds zijn mij bijzonder afgeraden wegens veel te lek gevoelig.
Nog niemand die deze bandjes met Notubes heeft geprobeerd ?
Mountain King 2.2 (Protection) is een super All round band, met een maximale grip onder vrijwel alle omstandigheden. Rol weerstand is zeer goed voor een all round band. Maar kan natuurlijk niet tippen aan een droogweer band.
Een Mountain King 2.2 Protection krijg je naar meerdere pogingen dicht met NoTubes, en ie blijft ook dicht. VLotjes de Roc Azur wedstrijden uitgereden met MK 2.2. Protection met NoTubes.

Maar ik zoek dus een net iets sneller bandje. Voor vettige omstandigheden zou ik daarentegen wel terug een MK'tje durven leggen.

Ik heb voor mijn hardtail een Furious Fred liggen. Enkel achter (voor RaRa), en in de 2.25 RaceGuard versie, dus met versteviging tegen punctures. Nog geen lekken gehad (cross my fingers). Mijn maten die met de superlichte 2.1 evoversie rijden, hebben steeds twee bidons mee: één met drank, en één met 'rustientjes'... :lol:
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Voor die dunwandige bandjes a la Furious Fred, supersonics en consoorten mss best eerst de band binnenin ontvetten.
Ik ga altijd met een vochtige zeem door de band (water met een flinke scheut azijn of ammoniak), dn 'pakt' de latex goed.
Daarna een dunne laag pure latex (die je bij de drogist kan halen) op de binnenkant vd zijflanken 'schilderen'.
Dat zal het zweten nadien verhinderen én er is wat minder Notubesmiddel nodig, één cup zal volstaan.
Bij een supersonic ook het loopvlak meebehandelen.
Sommige exemplaren beginnen te zweten en dat stopt nooit, integendeel, hoe meer sleet, hoe meer gezweet.
Heb dat al andervonden bij de Speedking ss: één band geen prob, de andere bleef maar nattigheid doorlaten, zelfs na ettelijke navulbeurten...
Tijdens het rijden ontstonden telkens nieuwe minischeurtjes langs de basis van de noppen, de Notubes melk dichtte die goed af, maar 's morgens steeds natte vlekken... :lol: :wink:
FilipF
Mountainbiker
Location: Trek 8000 (2009) / Specialized Stumpjumper Expert ( 2009)

Post by FilipF »

vandaag NN 1.80 op mijn Bontrager SSR velgen gelegd met notubes , voorlopig geen problemen , ze blijven hard , hopelijk blijft dat zo :lol:
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Mister T. wrote:
Mountain King 2.2 (Protection) is een super All round band, met een maximale grip onder vrijwel alle omstandigheden. Rol weerstand is zeer goed voor een all round band. Maar kan natuurlijk niet tippen aan een droogweer band.
Een Mountain King 2.2 Protection krijg je naar meerdere pogingen dicht met NoTubes, en ie blijft ook dicht. VLotjes de Roc Azur wedstrijden uitgereden met MK 2.2. Protection met NoTubes.
Ik heb donderdag mijn MK 2.2 Supersonic in 1 enkele poging luchdicht gekregen met Notubes. Wel met een binnenband, 1 kant terug los, 2 scheppen Notubes, schudden en opblazen, nog wat schudden. Buitenste wand van de band ingesmeerd met Dreft, al voor de montage. Dat plakt nog wat beter in de velgrand. Een uurtje later nog altijd op 4 bar, en een fietstochtje gedaan met mijn oudste zoontje.
Band staat nu nog steeds op 4 bar, morgen voor de tocht zet ik hem terug op 2.5. Ik rijd wel met de ZTR Olympic, maar verder niets speciaals aan die band. Ik heb tot nog toe alles al dicht gekregen. Die Furious Fred in Raceguard is een prima idee, zeker met Notubes. Nobby Nic ging vlot op Notubes, ook Racing Ralph heb ik zo 50 km gereden, toen scheurde hij al...:lol:
Post Reply