Pijnlijke voorkant

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Merriejane
Mountainbiker

Pijnlijke voorkant

Post by Merriejane »

Door m'n zwangerschap heb ik een seizoen er tussenuit gelegen. Nu ben ik terug gestart, maar heb ontzettend veel last van mijn voorkant :oops: . Wat kan ik hieraan doen? Het vorige seizoen heb ik met dezelfde fiets en fietsbroek gereden en had ik precies nergens last van.
Killerbe
Mountainbiker
Location: Orbea OIZ - Thompson Full LX en misschien nog een Trek 8500

Post by Killerbe »

Misschien raar als dit van een man komt. Maar mijn vrouw had hetzelfde na de bevalling. Zij was bij de bevalling "geknipt", en dit heeft lange tijd voor een pijnelijke ervaring gezorgd. Een aantal keer de geneeskundige hulp ingeroepen, maar die konden niks vinden. Twee jaar later is ze dan bevallen van ons tweede, en daarna had ze plots geen last meer.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Het advies is dus: maak er nog eentje!
julie
Mountainbiker

Re: Pijnlijke voorkant

Post by julie »

Merriejane wrote:Door m'n zwangerschap heb ik een seizoen er tussenuit gelegen. Nu ben ik terug gestart, maar heb ontzettend veel last van mijn voorkant :oops: . Wat kan ik hieraan doen? Het vorige seizoen heb ik met dezelfde fiets en fietsbroek gereden en had ik precies nergens last van.
tja vaak duurt het wel een tijdje voordat alles weer "normaal" is... ik weet niet hoe lang geleden je bent bevallen ... maar je moet toch rekening houden dat het echt maanden kan duren voordat het weer helemaal normaal is. Ik raad je dan ook aan om een ander zadel te nemen voor een tijdje.
tdm
Mountainbiker

Post by tdm »

Misschien is door de bevalling je bekken een beetje anders gaan staan, is niet abnormaal, en kan een behandeling bij een osteopaat de oplossing brengen. Anders eens proberen om je positie op de fiets wat aan te passen en iets rechter te gaan zitten waardoor de druk op gevoelige plaatsen minder wordt. Succes ermee :-D
pam
Mountainbiker

Post by pam »

ik heb daar gelijk altijd last van heb nogtans een redelijke goede fietsbroek hoor maar blijf er toch last van hebben

meisjes met tips ?
Tiekj*
Mountainbiker

Post by Tiekj* »

hallo,
ik heb eens een vraag
kan iemand mij vertellen wat ik kan doen tegen een slapende voorkant?
ik heb er enorm veel last van als ik een tocht maak met men mtb. korte en langere afstanden.
ik heb al een vrouwenzadel en een vrouwenkoersbroek met een dikke zeem.
maar ik heb er toch nog wel wat last van.
kan iemand mij vertellen wat ik er aan kan doen?
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Tiekj* wrote:hallo,
ik heb eens een vraag
kan iemand mij vertellen wat ik kan doen tegen een slapende voorkant?
ik heb er enorm veel last van als ik een tocht maak met men mtb. korte en langere afstanden.
ik heb al een vrouwenzadel en een vrouwenkoersbroek met een dikke zeem.
maar ik heb er toch nog wel wat last van.
kan iemand mij vertellen wat ik er aan kan doen?
staat het zadel wel goed horizontaal? Ik zet het vaak zelfs lichtjes naar beneden wijzend, met de nadruk op lichtjes, want anders glijd je er vanaf :wink:
Tiekj*
Mountainbiker

Post by Tiekj* »

ja die zadel staat horizontaal beetje naar beneden gericht
als die teveel naar beneden gericht staat schuif ik er af (dat gevoel heb ik toch)
als die te ver naar boven gericht staat slaapt het helemaal :-)
weet echt niet wat ik kan doen.
heb ook al een andere fiets gekocht op mijn maat.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

moeilijk... ondanks dat het een vrouwenzadel is, hoeft dat niet te betekenen dat het nou voor jou zo'n fijn zadel is. Het is héél persoonlijk, dus eigenlijk het enige wat ik je kan aanraden is wat andere zadels te gaan testen, waarschijnlijk drukt dit zadel toch wat teveel.
Post Reply