No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

NoTubes MOET je goed schudden voor gebruik, anders zitten de kristallen onderaan in de bussen en heb je enkel (of vooral) de vloeistof. Da's waarschijnlijk de reden dat 't niet lukt. Let ook op, sommige banden gaan beter dicht dan andere, yeps, zelfs met hetzelfde type band. Ik heb 2 geleden met een Hutchinson Tubeless Ready Python, 2 identieke nieuwe banden hetvolgende voorgehad: voorband: 15 min pompen, zweten als een gek van 't pompen, de band 10-tallen malen op zijn zijde gehouden en rondgedraaid terug oppompen, bijna opgegeven etc. En dan nog de andere band.. pff, ik zag 't niet zitten. Welnu, die andere band: éénmaal pompen en die was luchtdicht, ongeloofelijk maar waar. (voor-en achtervelg waren dezelfde DT4.2 -ter info)

NoTubes wedstrijdproduct? Bestaat niet, wil je meer kristallen, giet dan eerst een beetje van 't bovenste deel van de vloeistof weg (bv in reservefiets) en dan hou je NoTubes met meer kristallen over.

Ken
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Bulkie wrote: NoTubes wedstrijdproduct? Bestaat niet, wil je meer kristallen, giet dan eerst een beetje van 't bovenste deel van de vloeistof weg (bv in reservefiets) en dan hou je NoTubes met meer kristallen over.
Wil je een foto van de werkbank van Sauser in Houffalize?

Kijk hier dan even :

NoTubes Racing Formula

The racing formula does exist but we do not sell it to consumers. It dries out much more quickly so it is more maintenance intensive and can not be injected through the valve stem.
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Ik rijd met oude marathon banden op de weg met notubes erin. Dit zijn gewone banden, niet vouwbaar en ze hebben al ongeveer 10000 km gebold. Ik zet ze tussen de vier en de vijf bar.

Wat stel ik nu vast : er komen kleine blaasjes vlak naast het loopvlak.

Nu zit ik er toch niet veel mee in, want met biba had ik ze wss al moeten vervangen (te veel lek rijden). Maar toch deze vraag, heeft iemand dit al voorgehad ? Ligt het aan de verouderde rubber ? Het zou me verbazen dat het aan de druk alleen ligt, want ze rijden nu ook al met koersbandjes met notubes erin.

Graag jullie gedacht :wink:
FuriousFonck
Mountainbiker
Location: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900

Post by FuriousFonck »

Heb dat ook gehad met Hutchinson Pythons, band was ook al helemaal op. Net of er een laagje rubber loskomt en zo'n bubbeltje vormt. Denk dat het gewoon komt doordat de band versleten is, en niet door de druk.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

ik heb de 2 laatste dagen opgemerkt nadat men fiets 5 dagen niet meer gebold heeft dat mijn beide banden serieus beginnen te zweten, is beetje vettig, kleurloos en in druppels op de buitenzijde, de zijflanken.
banden zijn racinf ralph 2.1 evo , tubeless gemaakt met latex. gaan lichtjes af maar niet echt veel. dat zweten had ik nog niet eerder gezien. lijkt op condensatie of zo.

grtz
yannick b
Mountainbiker

Post by yannick b »

Ik heb me Crossland velgen gekocht en heb nog een paar Larssen TT UST banden liggen. Hoe ga ik nu best te werk?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Hans wynants wrote:dat zweten had ik nog niet eerder gezien. lijkt op condensatie of zo.
grtz
NoTubes zeker? :lol: :wink:
ToxicWaste
Mountainbiker

Post by ToxicWaste »

klein vraagje:
hoe herstel je je tubeless band als je onderweg lek rijdt?

:wink:
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

binnenband
ToxicWaste
Mountainbiker

Post by ToxicWaste »

_alain_ wrote:binnenband
maar je hebt daar toch een ventiel steken?
Of trek je dat ventiel met velglint eruit, alvorens je binnenband erin te steken??
ik vat niet zo goed hoe je dat doet?

:wink:
Post Reply