Voila... voor de allereerste keer naar hier gekomen. Vooral de reacties hier opt forum hebben mij doen komen naar hier. Samen met sven en kevin naar hier gekomen, best dat we een gps hadden... Amai. Enfin om 8u30 toegekomen en al gauw merkten we op dat er veel volk was. Gingen voor de 45 km. De eerste stroken waren goed berijdbaar, hier en daar wa zuiggrond. De eerste bevoorrading geen probleem. Alles tip top. Dan maar terug verder, er kwam geliek geen einde aan die zuigpaden. Wel enkele mooie stukjes bos (lees single tracks) voor de aanloop de wingles?
Toen we over het kanaal reden wist ik het zeker... dit is de base. Er waren honderden mtb'ers te zien. En moet zeggen... het was zeer goed. Vooral int begin, kleine klimmetjes zigzaggend tussen de bomen... de andere kant de base was heel andere koek, daar waren er heuse klimmetjes echte kuitenbieters, echter een paar keer voet aan wal moeten zetten. De afdalingen waren dan ook stijler en iets gevaarlijker. Zeker met die gladde keien die op de paden lagen. Tussenin een bevoorrading en die kwam goe van pas. Na de base terug op weg... de rest kan je samenvatten als een lange pad met zuiggrond. En heel opt laatste was er een splitsing de kaars was uit bie ik, dus wijselijk gekozen voe de 45 km af te werken...
Zou er iemand weten wat er zo speciaals nog was aan die laatste lus?
Aangekomen om dan een half uurke te wachten om de fietsen af te spuiten. Da's trouwens een puntje van kritiek... zoveel deelnemers en maar 2 kranen om af te spuiten... Jammer.
De ajuinensoep lekker, het drankje super en het broodje groot...
Dan maar terug naar huis gekeerd.
Greetz
22/02/2009 Allennes-Les-Marais
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
1 woord is op zijn plaats: ZALIG! Ik herademde letterlijk na de paar baggertochten van deze winter... Overal kunnen rijden (vlammen), een prachtige lus door BdW... De paar BdW-debutanten die mee waren, wisten niet wat hen overkwam... Op het einde nog Lisalized ingehaald, die verbaasd was dak haar herkende... Een jonge deerne blijft me nu éénmaal beter bij dan pakweg een man met snor... Daarna nog eens volle gaas op die kasseistrook... EN genoten van soep+half stokbrood+drankje+ overvloedige bevoorrading voor €4
1 minpunt, die gasten van de grootste club die je 5 meter voor de helling inhaalden, als was het een zaak op leven en dood; en die dan eens op de helling te voet stonden
...
Het MTB-seizoen is wat mij betreft begonnen! Op naar Raismes!
1 minpunt, die gasten van de grootste club die je 5 meter voor de helling inhaalden, als was het een zaak op leven en dood; en die dan eens op de helling te voet stonden
Het MTB-seizoen is wat mij betreft begonnen! Op naar Raismes!
Sommigen kennen dus echt geen grenzen héKnurrebikers lady wrote:Zondag niet in Frankrijk geraakt![]()
Zaterdagavond 17km gewandeld op de dropping (na 90km gebiked te hebben) en maar om 03u15 thuisgekomen![]()
Gezien combinatie 2u30 slaap, fleske boswandeling en 50km mtb mi. niet zo goed is voor den tikker ... wijselijk afgehaakt![]()
Pluspunt: Dropping gewonnen, 1e prijs 20 drankbons
![]()
Minpunt: Allennes-Les-Marais moet wachtentot 2010
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Ze hebben zeker aan ons gedacht , de Zouaafkes in het Nederlands of zou Lokske daar gepasseerd hebben vorige week ? :

Ook de aparte autostraderetour is er op aanvraag van menig "FUN RIDER" gekomen :

Nu nog de ALLER en RETOUR omdraaien of ne belbus tussen ALM en BDW.

Ook de aparte autostraderetour is er op aanvraag van menig "FUN RIDER" gekomen :

Nu nog de ALLER en RETOUR omdraaien of ne belbus tussen ALM en BDW.
Hier zijn we eindelijk , geraakte gisteren niet op het forum.
Over de rit kunnen we natuurlijk kort zijn : het was geweldig.
Wat een speeltuin !!!!!
Moest nen mens wat simpel zijn , ge zoudt overwegen om te immigreren.
Ik denk ook dat we de beste combinatie hebben gedaan ; 3x Wingles en dan de autostrade , het vet was daarna toch van de soep.
Zeker een aanrader voor volgend jaar !!!
Over de rit kunnen we natuurlijk kort zijn : het was geweldig.
Wat een speeltuin !!!!!
Moest nen mens wat simpel zijn , ge zoudt overwegen om te immigreren.
Ik denk ook dat we de beste combinatie hebben gedaan ; 3x Wingles en dan de autostrade , het vet was daarna toch van de soep.
Zeker een aanrader voor volgend jaar !!!
Belle wrote:Hein vond het vandaag ook heel tof, hij heeft al heel zijn ervaring verteld terwijl ik thuis met heimwee zat!Maar ja, in de namiddag heb ik mij dan ook eens geamuseerd weliswaar op een andere manier (musical Annie Oostende). Toch zal ik ervoor zorgen volgend jaar dat dit niet meer gebeurd op dezelfde datum, blijkbaar had ik deze toertocht over het hoofd gezien. De tickets waren al besteld van in november.
Il a promis d’embrasser pour nous la « Belle » Isabelle qui n’est pas présente ce jour.
L’a-t-il fait, Isabelle ?
btw, knappe groepsfoto:

uncle sam wrote:Belle wrote:Hein vond het vandaag ook heel tof, hij heeft al heel zijn ervaring verteld terwijl ik thuis met heimwee zat!Maar ja, in de namiddag heb ik mij dan ook eens geamuseerd weliswaar op een andere manier (musical Annie Oostende). Toch zal ik ervoor zorgen volgend jaar dat dit niet meer gebeurd op dezelfde datum, blijkbaar had ik deze toertocht over het hoofd gezien. De tickets waren al besteld van in november.
Il a promis d’embrasser pour nous la « Belle » Isabelle qui n’est pas présente ce jour.
L’a-t-il fait, Isabelle ?![]()
![]()
Non, il n'a pas encore fait, mais il m'a promis de le faire dimanche prochaine à Bois grenier![]()
![]()
btw, knappe groepsfoto:
Gisteren ochtend ook mijn wagon aan het treintje gekoppeld.
Met een licht pater ...euuuh... kater voor de tocht vertrokken.
Bij de eerste splitsing voor de 35 gekozen, wingles was het enige wat telde.
Na de controle ging het wat sneller, de speeltuin kwam dichter bij en dat zouden de fransen geweten hebben.
Dankzij motorbiker net over de brug geraakt
En meteen begonnen aan het zaligste stukje frankrijk
3 toerkes en 3 controles later leeg maar voldaan de autostrade genomen.
Samen met de cowboy binnen gerold van de 35 die er 62 waren
Kmoe al niet meer zeggen waar je me volgend jaar zult kunnen vinden zeker
Met een licht pater ...euuuh... kater voor de tocht vertrokken.
Bij de eerste splitsing voor de 35 gekozen, wingles was het enige wat telde.
Na de controle ging het wat sneller, de speeltuin kwam dichter bij en dat zouden de fransen geweten hebben.
Dankzij motorbiker net over de brug geraakt
En meteen begonnen aan het zaligste stukje frankrijk
3 toerkes en 3 controles later leeg maar voldaan de autostrade genomen.
Samen met de cowboy binnen gerold van de 35 die er 62 waren
Kmoe al niet meer zeggen waar je me volgend jaar zult kunnen vinden zeker
- Moustache
- Kerstman
Op drie-vier plekken... Ik had het vorig jaar gezien, maar wist niet echt wat het was tot ik het na de rit op de franse forums (of is het fora?) las. Had ik er dit keer niet opgelet, dan waren de olijke 5 waarmee we naar de aankomst reden er ook weer voorbij gereden.Rodenbach wrote:damn, nooit gezien, da ficheke (ondanks dat de Zouaven het op voorhand wel aangekondigd hadden)... waar hing da juist?