22/02/09 Lot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
VanBiLL.com
Mountainbiker
Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike

Post by VanBiLL.com »

Het beest van Leest wrote:
VanBiLL.com wrote:
s-biker gert wrote:...Voor de rest een zeer mooi parcour die perfect berijdbaar was (bijna)nergens blubber...
Watblief????? Hebben wij dezelfde tocht gereden????? Ik heb zo veel modder gezien dat ik zelfs modder binnen in de lagers van mijn crankstel aantrof (blij dat die ceramisch zijn btw). Goedemiddag, het reed gewoon zwaar... :-?

Mooie tocht idd, bepijling was gewoon knudde...geen oversteek hulp gezien gewoon SLECHT!!! (Foei). Bevoorrading was prima, organisatie had pech met weer, niets aan te doen! We zijn om 9:45 gestart van voor tot einde in de (mot)regen gereden en man man, zoveel vette modder, Jesus...

'K heb wel lekker gereden, dat dan weer wel! 46km en 680hm...

We hebben 'm met GPS opgenomen, ik ga deze nog wel eens onder een lekker door voorjaars zonnetje rijden, dan is het volgens mij een heel mooi gebied, nu was het allemaal maar trosteloos! (had ik al gezegd dat ik er lekker gereden heb?)

Hier de track: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=nmsgsummgefjhlwy
Nog nooit zoveel modder gezien???
Dit is de eerste keer dat gij in de winter met nen mtb buitenkomt zeker? :wink:

Wat de oversteekhulp betreft, wij zijn toch geen kleuters, bejaarden of mindervaliden hé. Eens goed naar links en naar rechts kijken alvorens over te steken doet wonderen!
Voor mij was dit een prima tochtje, proficiat aan de organisatie, de hier en daar iets minder perfecte afpijling neem ik jullie helemaal niet kwalijk.
Ik kom volgend jaar zeker terug.

ps: bedankt voor de gps-track
Lezen is dus weer moeilijk: ZUCHT, ik zeg dat er zoveel modder was dat ik het zelfs in mijn cranklagers aantrof (XTR crank met FSA ceramische lagers als je daar over gaat miepen) - niet dat die het meeste was wat ik ooit gezien heb, bij langen aan niet!! Ik mtnbike zo'n 12.000km per jaar en zie heel wat modder dan je denkt...en qua veiligheid weet ik donders goed waar ik het over heb: bij een sport evenement hoort aangepaste verkeershandhaving, organisatie moet blij zijn dat er geen fiets vs auto incident geweest is...Je kan dat allemaal een beetje vrolijk weg wuiven, maar in de 24jaar dat ik deze sport doe heb ik te veel zware ongevallen meegemaakt om daar niets meer van te zeggen...

Maar dat neemt niet weg dat ik het verder een mooie tocht vond, ik heb me zoals eerder gezegd in de regen goed geamuseerd.
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

Mojobiker wrote:Ik vind dat er buiten de bepijling op niets gezaagd kan worden. Als dit geen mooie toertocht was, dan weet ik het ook niet? Aan allen die hier niet akkoord mee zijn: koopt ulle ne koersvlo!

En als het regent, dan wordt aarde nu éénmaal modder. En daar hebben echte mountainbikers geen bang van.

Ik had alleszins spijt dat de tocht al gedaan was toen ik aankwam aan de sporthal. Prachtige rit. =D> =D> =D>
Goe gezegt jong!
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

cyclotrappist wrote:
Docteur Dérailleur wrote:iemand een laatste eerlijke update over de staat van het parcours?
Pas terug van het pijlen. Het ligt er boven alle verwachtngen heel goed bij.
Geen enkele plaats met echte slijkmodder. Wel enkele vette plaatsen maar heel goed bereidbaar.
Dit was wel erg optimistisch gesteld, maar waarschijnlijk buiten de onverwachte ochtendlijke regenval gerekend. Ook ik had me niet aan zoveel modder verwacht. 't Kon de pret echter niet bederven.

50 km gedaan (kilometerteller viel halverwege uit, dus geen idee hoeveel werkelijk). Ik vond het een mooie, afwisselende tocht. Veel klimwerk, maar niet extreem straf. Altijd op de middenplateau kunnen doorgaan. Best wel tevreden dat ik de tourtocht van Gelrode - waar ik 2 keer per week rondbol - heb laten varen voor dit ritje.

Aan de mannen van Bergen - op - Zoom: het stuk dat jullie gemist hebben was maar een kort stukje door de bossen. Geen ramp.
Orvalley
Mountainbiker

Post by Orvalley »

Prachtige tocht, mooie streek, lekker vettig, maar serieus afgezien! Proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar. =D>
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

TimDC wrote:Ook waarschuwingsbordjes op gevaarlijke oversteekplaatsen zouden geen overdreven luxe zijn geweest. Er waren een paar zeer snelle afdalingen die dan plots ineens een drukke baan kruisten.
Het beest van Leest wrote:Wat de oversteekhulp betreft, wij zijn toch geen kleuters, bejaarden of mindervaliden hé. Eens goed naar links en naar rechts kijken alvorens over te steken doet wonderen!
Ik ben gisteren gaan biken in Oelegem. Daar had de club aan gevaarlijke oversteken, bijvoorbeeld waar je tijdens een afdaling snelheid haalt, een paar dranghekkens geplaatst! Dan zie je dat je moet uitkijken en hoeft er niet iemand van de club de hele tijd post te vatten! Een bordje met een waarschuwende tekst is ook gemakkelijk geplaatst. Het zou niet de eerste keer zijn dat een biker wordt doodgereden. Het kan als club toch geen goed gevoel geven als zoiets tijdens uw toertocht zou gebeuren! Dus alle kleine middeltjes helpen! Als je privé gaat biken moet je ook opletten en naar links en naar rechts kijken alvorens over te steken, maar doorgaans doe je dat op bekender terrein. Voor een georganiseerde toer ligt dat toch anders! Daar komen veel mensen naartoe die de plaatselijke situatie niet kennen. :wink:
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

VanBiLL.com wrote:
s-biker gert wrote:...Voor de rest een zeer mooi parcour die perfect berijdbaar was (bijna)nergens blubber...
Watblief????? Hebben wij dezelfde tocht gereden????? Ik heb zo veel modder gezien dat ik zelfs modder binnen in de lagers van mijn crankstel aantrof (blij dat die ceramisch zijn btw). Goedemiddag, het reed gewoon zwaar... :-?

Mooie tocht idd, bepijling was gewoon knudde...geen oversteek hulp gezien gewoon SLECHT!!! (Foei). Bevoorrading was prima, organisatie had pech met weer, niets aan te doen! We zijn om 9:45 gestart van voor tot einde in de (mot)regen gereden en man man, zoveel vette modder,

Ik ben wel om 8u30 gestart en dat was voor de motregen nog, ik ben zelf maar 2 echte blubberstroken tegengekomen en dat was gans in het begin en naar het einde toe, kan me wel voorstellen als ge in de regen zijt gestart dat het modder-blubber gehalte veel hoger zal gelegen hebben, heb zelfs met RR gereden en 1 maal moeten afstappen met het doorslippen
grtz gert :wink:
VanBiLL.com
Mountainbiker

Post by VanBiLL.com »

Nou ik moet ook eerlijk toegeven dat ik van geen regen was uit gegaan en voor achter Conti Race Kings SS 2.0 had liggen en die zijn zachtjes gezegd nou niet heel erg geschikt voor in de natte klei (my bad).

Wat vuiligheid betreft zijn we hier in de regio BoZ met die droge zandgronden wel heel erg verwent...
VanBiLL.com
Mountainbiker

Post by VanBiLL.com »

Z. wrote:Aan de mannen van Bergen - op - Zoom: het stuk dat jullie gemist hebben was maar een kort stukje door de bossen. Geen ramp.
Ah, thanks, ik dacht al dat we een kilometer of 5 - 10 gemist hadden!

Was jij die biker met een Scott HT waar we op het laatst een stukje mee op hadden gereden?
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

Verslagske te zien op onze site, met dank aan Lieven
Groeten, Ivan
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

VanBiLL.com wrote:
Z. wrote:Aan de mannen van Bergen - op - Zoom: het stuk dat jullie gemist hebben was maar een kort stukje door de bossen. Geen ramp.
Ah, thanks, ik dacht al dat we een kilometer of 5 - 10 gemist hadden!

Was jij die biker met een Scott HT waar we op het laatst een stukje mee op hadden gereden?
Yuppa. Ik hoorde jullie wel vloeken op jullie bandenkeuze ;-)
Post Reply