01/03/09 Mol-Wezel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Fredrik wrote:Kan er eigenlijk nog een beetje gefietst worden met meer dan 3000 bikers ?
Of is het eerder aanschuiven geblazen ?
Een paar posts hoger al geantwoord :

Sinds we 2 jaar geleden de verschillende afstanden herschikt hebben en 60 en 70 km beginnen aanbieden zijn, zijn de fileproblemen aanmerkelijk geminderd.
Doordat bovendien de meesten weten dat we al om 7.45 uur met de inschrijvingen starten, waren er vorig jaar op het officiële startuur (8.30) al heel wat meer dan 500 bikers op pad!

Voor de afstanden 45-60-70 is zeer vroeg starten het beste, ofwel na 10 uur : hou er in dat laatste geval wel rekening mee dat op de 60 en 70 km om 13.00 uur het parcours met 15 km wordt ingekort resp. aan km 36 en 46, wat dus betekent dat je op de 70 niet teveel moet lanterfanten (gemiddelde stevige tempo's liggen ergens rond 22-23 km/u)

Post by Biestie1 »

lowie wrote:
Voor de afstanden 45-60-70 is zeer vroeg starten het beste, ofwel na 10 uur : hou er in dat laatste geval wel rekening mee dat op de 60 en 70 km om 13.00 uur het parcours met 15 km wordt ingekort resp. aan km 36 en 46, wat dus betekent dat je op de 70 niet teveel moet lanterfanten (gemiddelde stevige tempo's liggen ergens rond 22-23 km/u)

Het startuur is toch van 8:30 tem. 10:30 voor alle afstanden ? Of niet ?
Dan mogen we er toch ook wel van uit gaan dat er tevens "parkoers" is, zolang je binnen deze tijden start.
Als je voor de lange afstanden niet meer mag starten na 10u, dan mag dat wel ergens duidelijk vermeld worden vind ik.
Ik start overal pas na 10u, maar een gem. van 22-23 op een tocht van 70 km, sorry dat haal ik niet in de wintermaanden.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Biestie1 wrote: Het startuur is toch van 8:30 tem. 10:30 voor alle afstanden ? Of niet ?
Dan mogen we er toch ook wel van uit gaan dat er tevens "parkoers" is, zolang je binnen deze tijden start.
Als je voor de lange afstanden niet meer mag starten na 10u, dan mag dat wel ergens duidelijk vermeld worden vind ik.
Ik start overal pas na 10u, maar een gem. van 22-23 op een tocht van 70 km, sorry dat haal ik niet in de wintermaanden.
Een beetje wiskunde :
start om 10.00 uur en 15 minuten rust aan de eerste bevoorrading :
= voor de 60 km een gemiddelde rijsnelheid van 13 km/u
= voor de 70 km een gemiddelde rijsnelheid van 16,7 km/u
start om 10.30 uur en 15 minuten rust aan de eerste bevoorrading :
= voor de 60 km 16 km/u
= voor de 70 km 20,4 km/u
bovendien ligt de tweede bevoorrading dit jaar 100 meter vóór dat bewuste punt, en zal je die dus normaal zeker niet missen. Zo hebben de mensen die op dat moment wíllen inkorten ook nog een tweede bevoorrading - de mensen die de lus van 15 km afsluiten staan aan die bevoorrading en zijn dan ook flexibel.

Je moet weten dat er op het parcours door 5 ploegen van in totaal 17 bikers een permanente controle en bijstand gebeurt vanaf 7 uur 's morgens, en dat die bovendien onmiddellijk beginnen met de opruiming van het parcours na de laatste deelnemer. Stel nu dat er toch iemand met bvb een gemiddelde van 12 of 13 aan die 70 km deelneemt, tel dan maar eens uit hoelang die mensen hun job moeten doen.
Ik hoop dat je na deze lange uitleg begrijpt waarom we die maatregel nemen.
Fozzie
Mountainbiker

Post by Fozzie »

lowie wrote:
Biestie1 wrote: Stel nu dat er toch iemand met bvb een gemiddelde van 12 of 13 aan die 70 km deelneemt, tel dan maar eens uit hoelang die mensen hun job moeten doen.
Da is natuurlijk het risico als je een lange afstand inricht! Ofwel hou je het bij de "gewone" afstanden ofwel zet je een limiet op het startuur voor de 70km, bv na 10h geen starters meer voor de 70.

Om 13h het parcours inkorten vind ik toch wa vroeg hoor! Over 2 jaar waren wij op onze tocht bezig van 's morgens tot 's avonds met controles en verwijderen van pijlen. Voor wat hoort wat.

Soit, tot zondag
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

Fozzie wrote:
lowie wrote:
Biestie1 wrote: Stel nu dat er toch iemand met bvb een gemiddelde van 12 of 13 aan die 70 km deelneemt, tel dan maar eens uit hoelang die mensen hun job moeten doen.
Da is natuurlijk het risico als je een lange afstand inricht! Ofwel hou je het bij de "gewone" afstanden ofwel zet je een limiet op het startuur voor de 70km, bv na 10h geen starters meer voor de 70.

Om 13h het parcours inkorten vind ik toch wa vroeg hoor! Over 2 jaar waren wij op onze tocht bezig van 's morgens tot 's avonds met controles en verwijderen van pijlen. Voor wat hoort wat.

Soit, tot zondag
=D> =D> =D>

het is kiezen of delen. zoals fozzie hier reeds mooi verwoord.

zal proberen van zondag niet tegen 13 gemiddeld te rijden op de 70 maar ik beloof niks :oops:
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Jongens, jongens,
wij bieden toch maar gewoon de mogelijkheid om 60 of 70 km te rijden - met die kleine bijkomende beperking - die overigens aan het infopaneel in koeien van letters wordt aangekondigd. 't Kan toch niet zo moeilijk zijn om daar een beetje rekening mee te houden. Als je om 10 uur start zou er geen enkel probleem zijn - wel, degenen die iets sneller zijn kunnen vlot tot 10.30 uur starten. Zo moeten we toch geen startbeperking opleggen !
"spijkers op laag water zoeken" of zoiets ?
Of misschien zijn we nog te groen als organisatie ?
Enfin, 't is na 3 jaar deze lange afstanden het eerste wat ik hierover hoor.
CyclingDream
Mountainbiker

Rampsenario in Keiheuvelse Bossen !

Post by CyclingDream »

De parcours bouwers zouden wel eens DIK in de PROBLEMEN kunnen komen want...

De Keiheuvel in Balen krijgt de komende weken een grondige facelift. 45 ha bos wordt gerooid om het gebied in zijn oorspronkelijke staat te herstellen...

De gemeente Balen, de vzw Kempens Landschap en de Vlaamse Landmaatschappij willen van de Keiheuvel weer een echt heidegebied maken. De werken die nu starten (23 Februari 2009), zullen vermoedelijk een hele maand duren...

Het gebied zou al die tijd NIET toegankelijk zijn #-o

Tjonge Jonge jonge, wat een Zootje ! :(
Last edited by CyclingDream on Mon 23 Feb 2009 17:40, edited 1 time in total.
Fozzie
Mountainbiker

Post by Fozzie »

@Lowie

Ben al verschillende keren bij jullie komen rijden en heb niks op jullie organisatie op te merken.

Voor mij is er geen probleem: voor de lange afstanden vertrek ik steeds op tijd.

Grtz en tot zondag!!!
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

laagvlieger wrote:Is het zo erg, als ze snel splitsen kan het meevallen niet? En vroeg starten helpt dat niet
Vorig weekend ook een klein 3000man in Heverlee en bijna geen fille gehad.
Missch 10min maar moeten wachten om een tocht van 3.30uur is da peanuts
Heverlee en Mol-Balen zijn allebei supertochten. Heverlee heeft in het begin meer bosdreven, en zitten de single-tracks verder in het parcours. De bende wordt daar alzo meer uiteengetrokken. In Balen zijn er veel meer single-tracks en omzeggens bijna vanaf de start ... Nu is "wachten" een groot woord hé :-D
lowie
Mountainbiker

Re: Rampsenario in Keiheuvelse Bossen !

Post by lowie »

CyclingDream wrote:De parcours bouwers zouden wel eens DIK in de PROBLEMEN kunnen komen want...

De Keiheuvel in Balen krijgt de komende weken een grondige facelift. 45 ha bos wordt gerooid om het gebied in zijn oorspronkelijke staat te herstellen...

De gemeente Balen, de vzw Kempens Landschap en de Vlaamse Landmaatschappij willen van de Keiheuvel weer een echt heidegebied maken. De werken die nu starten (23 Februari 2009), zullen vermoedelijk een hele maand duren...

Het gebied zou al die tijd NIET toegankelijk zijn #-o

Tjonge Jonge jonge, wat een Zootje ! :(
Daar hebben we nu eens echt niet aan gedacht zie !
Het rooiingsgebied ligt voor de bekenden volledig ten Noorden van de Heerbaan, en door dat gebied komt geen enkele tocht.
Enkel de aanvoer van zware bostuigen houden we in het oog om eventuele schade te herstellen.
Post Reply