22/02/09 Lot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Domme
Mountainbiker

Post by Domme »

Ja, ik moet ook weer in herhaling vallen dat de afpijling veel beter kon. Dat er maar 4 mensen zijn om af te pijlen is ons probleem toch niet?
De bevoorrading was heel goed.
De douches ook.
Maar de afspuitstand ... waarom toch altijd die hogedrukreinigers??? Gebruik toch in godsnaam gewone tuinslangen (model Gardena!!!)

En .. de pistolets met "ballekesvlees" waren lekker. (o)
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Ge waard wel nie verplicht om den hogendrukreiniger te gebruiken hé, aan de rechterkant waren er gewone tuinslangen dus de keuze was aan ons =D> .
Voor de rest een zeer mooi parcour die perfect berijdbaar was (bijna)nergens blubber, diene zavelput hebbek drie keer gedaan =P~ , zelf niet echt last gehad van de uitpijling, je moest wel een beetje uitkijken. Spijtig dat het zo rap gedaan was +/- 44km had eerder gehoopt op nog een 10 km derbij. Die 10 kuitenbijters van 10% stijgingspercentage ben ik wel nie tegengekomen #-o daardoor altijd wa op reserve gereden voor wat ging komen maar niet kwam.
Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij :wink: =D> =D> =D> =D> =D> =D>
VanBiLL.com
Mountainbiker
Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike

Post by VanBiLL.com »

s-biker gert wrote:...Voor de rest een zeer mooi parcour die perfect berijdbaar was (bijna)nergens blubber...
Watblief????? Hebben wij dezelfde tocht gereden????? Ik heb zo veel modder gezien dat ik zelfs modder binnen in de lagers van mijn crankstel aantrof (blij dat die ceramisch zijn btw). Goedemiddag, het reed gewoon zwaar... :-?

Mooie tocht idd, bepijling was gewoon knudde...geen oversteek hulp gezien gewoon SLECHT!!! (Foei). Bevoorrading was prima, organisatie had pech met weer, niets aan te doen! We zijn om 9:45 gestart van voor tot einde in de (mot)regen gereden en man man, zoveel vette modder, Jesus...

'K heb wel lekker gereden, dat dan weer wel! 46km en 680hm...

We hebben 'm met GPS opgenomen, ik ga deze nog wel eens onder een lekker door voorjaars zonnetje rijden, dan is het volgens mij een heel mooi gebied, nu was het allemaal maar trosteloos! (had ik al gezegd dat ik er lekker gereden heb?)

Hier de track: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=nmsgsummgefjhlwy
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

ik had er ook maar 44 k, maar wegens gebrek aan parkeerruimte stond mijn wagen op de top van die laattse asfalthelling van het parcours.

Die was ik al eens afgevlamd, maar nu moest ik terug naar boven...en daar stond een verkeersbord met helling 10 %...in ieder geval op die manier aan wat meer km's gekomen.

Leuke tocht, al vond ik het vorig jaar precies wat beter.

(ik vind in de blubber rijden niet erg. ik vind wel erg dat er mensen zijn dat er geen echte blubber was...ik heb in ieder eval toch soms moeten schaatsen en baggeren)
Het beest van Leest
Mountainbiker
Location: Specialized Epic, Focus Black Raider, Intense Tracer

Post by Het beest van Leest »

VanBiLL.com wrote:
s-biker gert wrote:...Voor de rest een zeer mooi parcour die perfect berijdbaar was (bijna)nergens blubber...
Watblief????? Hebben wij dezelfde tocht gereden????? Ik heb zo veel modder gezien dat ik zelfs modder binnen in de lagers van mijn crankstel aantrof (blij dat die ceramisch zijn btw). Goedemiddag, het reed gewoon zwaar... :-?

Mooie tocht idd, bepijling was gewoon knudde...geen oversteek hulp gezien gewoon SLECHT!!! (Foei). Bevoorrading was prima, organisatie had pech met weer, niets aan te doen! We zijn om 9:45 gestart van voor tot einde in de (mot)regen gereden en man man, zoveel vette modder, Jesus...

'K heb wel lekker gereden, dat dan weer wel! 46km en 680hm...

We hebben 'm met GPS opgenomen, ik ga deze nog wel eens onder een lekker door voorjaars zonnetje rijden, dan is het volgens mij een heel mooi gebied, nu was het allemaal maar trosteloos! (had ik al gezegd dat ik er lekker gereden heb?)

Hier de track: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=nmsgsummgefjhlwy
Nog nooit zoveel modder gezien???
Dit is de eerste keer dat gij in de winter met nen mtb buitenkomt zeker? :wink:

Wat de oversteekhulp betreft, wij zijn toch geen kleuters, bejaarden of mindervaliden hé. Eens goed naar links en naar rechts kijken alvorens over te steken doet wonderen!
Voor mij was dit een prima tochtje, proficiat aan de organisatie, de hier en daar iets minder perfecte afpijling neem ik jullie helemaal niet kwalijk.
Ik kom volgend jaar zeker terug.

ps: bedankt voor de gps-track
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Mooie rit juiqt paar keer pijltje gemist en verkeerd gereden..
Ik rij zomer en winter enne vond dat er gisteren toch ploeteren en glijden was van begin tt einde.....die da zeggen dat ze geen modder geizen hebben awel die hebben volgens mij ander parcour gedaan ze.
mooie rit perfecte bevoorrading ik kom meer die streek daar rijden das daar nog mtbiken...
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Ja jongens gisteren ook afgezakt naar Lot voor de 50km's wat er 45bleken te zijn echte steile hellingskes niet gehad wel redelijk lastig met die zuigende grond daar en veel draaien en keren en single tracks vond ik persoonlijk wel leuk =D>
Aan de kantine stonden ze tot buiten voor in te schrijven dacht ai ai en idd 15min mogen wachten #-o Ze hadden precies niet veel zin.Volgende keer 2 tafels hé mannen .(als jullie stormloop moesten krijgen zoals Heverleer,ai ai)
Over de bewegwijzering kan ik kort zijn ,onvoldoende pijltjes en slecht geplaatst soms ook ontbraken er waarschuwingsborden bij gevaarlijke afdalingen(al waren er maar héél weinig) en gevaarlijke oversteken.
Vraag mij af wie dit organiseert echte mtbkers zijn?
Wat wel zéér goed was was de afspuitstand en de douches =D>
En nu over die blubbertoestanden eens,kan GERT gelijk geven echte blubber toestanden had je niet wel bruin zeep toestanden, we hadden pech dat het juist begon te miezeren en dat maakte toch wat een schaatspiste van.
Blubber toestanden is als je er tot de naaf inzakt en niet meer voort geraakt hebben we hier toch niet gehad missch da 1ste stuk onverhard ja.
Deze tocht is voor mij gewoon goed niet supper te noemen. VINd ik Heverlee, Vossem enzo mooier persoonlijk hé mannen
Organisatie leees de kritiek en doe er iets aan, jullie waren allemaal zéér vriendelijk en verdienen beter met inzet lukt dit. grtz
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Nog vergeten te zeggen dat de bevoorrading ok was van lles genoeg maar te vroeg al na 18km voor de 50 zet er dan 2 voord e 50 of zet ze 10km verder, weet da het niet gemakkelijk is steeds om een goede locatie te vinden.
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Ik vind dat er buiten de bepijling op niets gezaagd kan worden. Als dit geen mooie toertocht was, dan weet ik het ook niet? Aan allen die hier niet akkoord mee zijn: koopt ulle ne koersvlo!

En als het regent, dan wordt aarde nu éénmaal modder. En daar hebben echte mountainbikers geen bang van.

Ik had alleszins spijt dat de tocht al gedaan was toen ik aankwam aan de sporthal. Prachtige rit. =D> =D> =D>
Buffalo Phil
Mountainbiker

Post by Buffalo Phil »

Kan iemand zeggen als wij in enkele prive gebieden zijn gaan rijden?
Ik zou graag het parcour terug doen wanneer het droger is...
Post Reply