22/02/2009 Allennes-Les-Marais

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

Allennes was top inderdaad, voor de 2de keer op rij...

Toen vanmorgen om 6.15 u. de wekker afliep, deed het pijn. Vooral omdat de laatste pintjes na de deugddoende overwinning van SV Roeselare de avond ervoor nog nasmaakten... Soit, ik was chauffeur van dienst en dus moest ik erdoor: om 7 u. Lichterveldenaere opgepikt en om 8 u. sharp stonden we aan de zaal van vertrek. Daar liepen we mede-TOF'er Bernard tegen het lange lijf en met z'n drieën trokken we erop uit: bedoeling was te doen zoals vorig jaar, nl. de 35 km en Wingles bissen...

De aanloop was, zoals eerder al gezegd, "gewoontjes" in vergelijking met wat nog volgen zou: de gekende lange dreven, weliswaar afgewisseld met wat kronkel- en ploeterwerk links en rechts... Rond km 16 doken we eindelijk de Base in en het licht hertekende parcours mag er zeker zijn! Zoals vorig jaar waren er een 2-tal hellingen die "out of reach" bleken, deels door de hellingsgraad, deels door de glibberige ondergrond. Al was de Base over het algemeen vlot berijdbaar...

Aan km 27 kwamen we de eerste keer buiten en deden we het gewoon nog eens opnieuw. Onder meer de herplaatste bevoorrading stond strategisch goed om even krachten op te doen... Maar de tweede passage was ook een stuk drukker dan de eerste, zodat we toch een tweetal keer voet aan grond moesten zetten wegens file.

Rond km 38 begonnen we dan aan het laatste stuk van de rit, en daar begon het - voor mij althans - wat mis te lopen... Ik had gegokt op nog max. 10 km terugweg maar dat bleken er meer, veel meer, vooral omdat de zuigende ondergrond me blijkbaar daar wou houden #-o Het ging van kwaad naar erger en het licht ging helemaal uit. Beide TOF-genoten bolden van me weg en terwijl de teller vlot over de 50 km ging, liepen de benen helemaal leeg... Blijkbaar een ervaring rijker, al zei iets me dat ik daar vorig jaar ook al op gevloekt had.

Uiteindelijk leeggereden de zaal bereikt met net geen 55 km op de teller, toch een minpunt wat mij betreft, want het parcours van de 35 + 1 Wingles-bisnummer zou slechts op een goeie 45 km mogen uitkomen :evil: En met maar 2 ritjes in de benen de voorbije maand heb ik het geweten...

Nu, de recuperatie volgde gelukkig vlot en na een ajuinsoep + broodje paté + frisdrank konden we de terugweg aanvatten. Het Houtland reden we binnen rond 13.30 u. en wat volgde was... rust! 8)

Hoe dan ook, het was weer een geslaagde ALM-uitstap, ondanks de meerkilometers. Maar die krijg je er gratis bij, moet ik maar denken. Tot de volgende!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Rodenbach wrote:Uiteindelijk leeggereden de zaal bereikt met net geen 55 km op de teller, toch een minpunt wat mij betreft, want het parcours van de 35 + 1 Wingles-bisnummer zou slechts op een goeie 45 km mogen uitkomen :evil:
Waarschijnlijk heb je dan toch ergens de 45 gevolgd (of zelfs de 48 - er was nog een klein lusje op het einde voor de die-hards).
Met drie keer Wingles had ik net geen 58km op de teller, wat toch redelijk dicht bij 35 + (3 X 10.5) is.
Belle
Mountainbiker

Post by Belle »

Hein vond het vandaag ook heel tof, hij heeft al heel zijn ervaring verteld terwijl ik thuis met heimwee zat! :cry: Maar ja, in de namiddag heb ik mij dan ook eens geamuseerd weliswaar op een andere manier (musical Annie Oostende). Toch zal ik ervoor zorgen volgend jaar dat dit niet meer gebeurd op dezelfde datum, blijkbaar had ik deze toertocht over het hoofd gezien. De tickets waren al besteld van in november. :^o
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Moustache wrote:
Rodenbach wrote:Uiteindelijk leeggereden de zaal bereikt met net geen 55 km op de teller, toch een minpunt wat mij betreft, want het parcours van de 35 + 1 Wingles-bisnummer zou slechts op een goeie 45 km mogen uitkomen :evil:
Waarschijnlijk heb je dan toch ergens de 45 gevolgd (of zelfs de 48 - er was nog een klein lusje op het einde voor de die-hards).
Met drie keer Wingles had ik net geen 58km op de teller, wat toch redelijk dicht bij 35 + (3 X 10.5) is.
We hebben 5x een splitsing 35-45 ontmoet (2 voor Base, 1 aan de bevoorrading, 2 erachter) en ook die van de 48 en telkenmale de 35 gekozen. We hebben wel de 'autostrade'terugkeer niet genomen (dacht dat jullie die wel genomen hebben?).

Kan me volledig aansluiten bij Rodenbachs commentaar. Leuke tocht zeker na de verdiende spektakeloverwinning van ons aller KSVR! Wat saaiere aanloop, maar offroad! Base mooi hertekend zodat alle filegevoelige punten bijna verdwenen waren net zoals twee voor mij persoonlijk te gevaarlijke afdalingen =D> ) Mijn kilometerteller werkte niet maar ofwel was BdW langer ofwel was de terugkeer langer. De terugkeer was zo al een kuitenbeter, zeker na 2 keer Wingles.

Wel mooiere stukken, maar vooral die dreven na Base waren moordend en dan nog eens die kasseistrook op het laatste, dat was bijna ter plaatse sterven. Lang geleden dat ik nog zo blij was dat ik er eindelijk was! (was ook eerste volwaardige rit sedert 1/2 door knieblessure die nog meevalt. Ik zal die knieband best nog maar eventjes aanhouden).

Rodenbach, bedankt voor de rit en ook aan Bernard voor de compagnie (en je was duidelijk de sterkste van ons drie!). Ook nog snel even de medesteenbakkers en de nog aanwezige forumbikers gedag gezegd, maar dan snel naar huis voor ik te veel slechte punten kreeg.
Last edited by Lichterveldenaere on Sun 22 Feb 2009 21:45, edited 1 time in total.
Ziggy
Mountainbiker

Post by Ziggy »

Wat Rodenbach zegt komt ongeveer overeen met wat mijne kilometriek mij probeert wijs te maken: tot aan de 1e bevoorrading heb ik de 45 gevolgd, daarna enkel de 35 + 1 extra toerke in Wingles.
Ook ik kwam uit op zo'n 55 km. And the pipe was also out ... :-?

KUBA heeft de juiste term gevonden om den ondergrond te beschrijven: deegachtig ... =D>
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Vandaag mijn eerste keer in Base De Wingles rondgereden. Awel , 't was zeer plezant. De forumbikers kennen er al goed hunne weg =D>

Volgens mijn routeplanner moest ik richting Duinkerke , dat heb ik gedaan totdat de ondergrond al een beetje zanderig werd. Dan maar teruggedraaid naar Lille en dan toch de juiste weg gevonden.

De 35 km gevolgd en de mannen van het forum bijgehaald. Verder geen problemen deze keer . Alleen grote Plateau bijna met fiets en al uit de bomen moeten halen. Die mens kent ook zijne macht niet hé #-o :-D

2 x Wingles gedaan en 51 km op de teller. Da's genoeg voor amateurs gelijk ik :-D
Jempy One
Mountainbiker
Location: genius 20, specialized epic comp '08, Cube Agree, Trek 4000

Post by Jempy One »

De commentaren hadden me over de streep getrokken om toch maar eens buiten de landsgrenzen te biken...en ik heb het me niet beklaagd. Zeker BdW was meer dan de moeite. De rit, samen met lichterveldenaere & rodenbach, in goede compagnie afgewerkt. In tegenstelling tot rodenbach zat ik op het einde nog redelijk fris maar ja, die had wrs zijn naam teveel eer willen aandoen na de overwinning van SV Roeselare.
Tot de volgende alvast
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Wat moet een man in de fleur van zijn leven nog meer hebben….
Op een relatief warme en droge zondagmorgen richting Allennes. De eerste noemenswaardige afspraak van het forum dit jaar, en meteen een schot in de roos.

Verstandig voor de 35km gekozen in combinatie met drie maal Wingles.
Ik reed voor het eerst met mijn nieuwe Canyon en dat was even wennen. Vooral in Wingles.
Deze bike snijdt als een mes en dokkerde overal even lustig naar beneden. Daar zaten de beenhard geblazen banden waarschijnlijk voor iets tussen. Ietsje minder druk gaf een totaal andere bike (En Lisalized verving zonet de Racing Ralph door een Bulldog).

Na Wingles – toen waren we nog met vijf – ging het recht naar Allennes. GP gaf de kadans aan en evensnel moest mijn centrale pomp in overdrive.
Ik dacht nog even, met de mond open en wiegend met de schouders en hoofd net als Niels Albert, te kunnen aansluiten, maar meer dan een dikke vlieg in’t keelgat leverde dit niet op.

In de laatste kasseistrook – terwijl de ene na de andere Fransman werd ingehaald - ging ik ten onder en moest de rol lossen.
demme6
Mountainbiker

Post by demme6 »

KUBA wrote:Deze morgen met demme6 vol enthousiasme in de wagen gesprongen om vast te stellen dat de franse wegen NIET in de Gps zaten #-o #-o , er dan maar even vlug uitgesprongen achter de eerste de beste wegenkaart en weg waren we.
Mits de onberispelijke routebegeleiding van demme6 waarschijnlijk toch wat omwegen gedaan om er te raken , de laatste 20 Km gevolgd door een belg, die uiteraard zag dat we perfect wisten waarmee we bezig waren :roll: , en ons zonder verpinken volgde zelfs al reden we sommige ronde punten 2x kwestie van alle wegwijzers te zien :lol:

Uiteindelijk toch aangekomen en rond 09:30H vertrokken voor de grote toer , langs alle mogelijke veldwegen ,waar de grond er nogal deegachtig bij lag, reden we alle spieren warm voor wat komen zou en ja daar was het dan , bas de wingle , alles wat we verwacht hadden waar we volop van genoten terwijl we de toer in ons opnamen om de 2e toer aan een serieus hoger tempo af te haspelen , gezien ons late startuur was de 2e bevoorrading al opgeruimd , vandaar ook beslist het bij 2 te laten.

Dan verder maar de toer van de 45 uitgereden en voldaan aangekomen met 61Km op de teller.

Aanloop vond ik minder doch respect voor het hoge off-road gehalte van deze rit , deze staat met stip aangeduid voor volgend jaar. Dus m'n eerste uitstap naar LA douce France smaakt naar meer. :bounce: :bounce:
de navigatie was toch goe eh :-D tging nie zo goe meer geweest zijn in het terug keren ze :-D twas inderdaad goe dat em volgde op het rondpunt
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

zo te horen niveel gemist :^o

#-o :cry:
Post Reply