Toen vanmorgen om 6.15 u. de wekker afliep, deed het pijn. Vooral omdat de laatste pintjes na de deugddoende overwinning van SV Roeselare de avond ervoor nog nasmaakten... Soit, ik was chauffeur van dienst en dus moest ik erdoor: om 7 u. Lichterveldenaere opgepikt en om 8 u. sharp stonden we aan de zaal van vertrek. Daar liepen we mede-TOF'er Bernard tegen het lange lijf en met z'n drieën trokken we erop uit: bedoeling was te doen zoals vorig jaar, nl. de 35 km en Wingles bissen...
De aanloop was, zoals eerder al gezegd, "gewoontjes" in vergelijking met wat nog volgen zou: de gekende lange dreven, weliswaar afgewisseld met wat kronkel- en ploeterwerk links en rechts... Rond km 16 doken we eindelijk de Base in en het licht hertekende parcours mag er zeker zijn! Zoals vorig jaar waren er een 2-tal hellingen die "out of reach" bleken, deels door de hellingsgraad, deels door de glibberige ondergrond. Al was de Base over het algemeen vlot berijdbaar...
Aan km 27 kwamen we de eerste keer buiten en deden we het gewoon nog eens opnieuw. Onder meer de herplaatste bevoorrading stond strategisch goed om even krachten op te doen... Maar de tweede passage was ook een stuk drukker dan de eerste, zodat we toch een tweetal keer voet aan grond moesten zetten wegens file.
Rond km 38 begonnen we dan aan het laatste stuk van de rit, en daar begon het - voor mij althans - wat mis te lopen... Ik had gegokt op nog max. 10 km terugweg maar dat bleken er meer, veel meer, vooral omdat de zuigende ondergrond me blijkbaar daar wou houden
Uiteindelijk leeggereden de zaal bereikt met net geen 55 km op de teller, toch een minpunt wat mij betreft, want het parcours van de 35 + 1 Wingles-bisnummer zou slechts op een goeie 45 km mogen uitkomen
Nu, de recuperatie volgde gelukkig vlot en na een ajuinsoep + broodje paté + frisdrank konden we de terugweg aanvatten. Het Houtland reden we binnen rond 13.30 u. en wat volgde was... rust!
Hoe dan ook, het was weer een geslaagde ALM-uitstap, ondanks de meerkilometers. Maar die krijg je er gratis bij, moet ik maar denken. Tot de volgende!