22/02/09 Lot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Azza wrote:Goei tochtje, goei bevoorading.
Wel maar 45 km / 590 hm....
Of ben ik ergens verkeerd gereden???? :oops:
Het was een mooie tocht, met goede bevoorrading zeker en vast maar...

Spijtig dat de mensen er aan de inschrijving precies niet al te veel zin in hadden, wat een file. Ook de bepijling kon een stuk beter, op sommige plaatsen was het bijna een fietszoektocht. Er zijn vandaag enorm veel mensen de verkeerde richting uitgereden. Ook waarschuwingsbordjes op gevaarlijke oversteekplaatsen zouden geen overdreven luxe zijn geweest. Er waren een paar zeer snelle afdalingen die dan plots ineens een drukke baan kruisten. Hopelijk zijn er geen ongevallen gebeurd.
Voor de rest blijft het een schitterende streek om te rijden met steeds de nodige hm's
pesse
Mountainbiker

Post by pesse »

De afstand had ik ook maar 45,4 km. Ook 1 keer verkeerd gereden #-o

Collega hierboven heeft wel gelijk wat betreft die gevaarlijke toestanden, vorige week in Herzele hebben ze dat mooi gedaan met die dranghekken die geplaatst waren waar je op de weg kwam.

File bij de inschrijving heb ik niet gehad, maar het was dan ook maar iets na acht.

Douches - bevoorrading :-D (alhoewel, een aquariuske de laatste 10 km zou niet slecht zijn :lol: )
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

Ja echt een schiterende tocht =D> =D> , wa de bepijling bevat op sommige plaatsen kon beter #-o . Er was een afdaling op kasseien en plots moesten we een bos in ,èèn pijltje hing er na de bocht. Kheb dan maar mijn kar gedraaid en geklimt he , kwas ervoorbij #-o #-o .Maar voor de rest schitterend ,genoeg beklimmingen en genoeg offroad mooie streek daar =D> =D> ,Tot volgend jaar en als er een zomertocht is laat maar weten =D> =D>
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

TimDC wrote:
Azza wrote:Goei tochtje, goei bevoorading.
Wel maar 45 km / 590 hm....
Of ben ik ergens verkeerd gereden???? :oops:
Het was een mooie tocht, met goede bevoorrading zeker en vast maar...

Spijtig dat de mensen er aan de inschrijving precies niet al te veel zin in hadden, wat een file. Ook de bepijling kon een stuk beter, op sommige plaatsen was het bijna een fietszoektocht. Er zijn vandaag enorm veel mensen de verkeerde richting uitgereden. Ook waarschuwingsbordjes op gevaarlijke oversteekplaatsen zouden geen overdreven luxe zijn geweest. Er waren een paar zeer snelle afdalingen die dan plots ineens een drukke baan kruisten. Hopelijk zijn er geen ongevallen gebeurd.
Voor de rest blijft het een schitterende streek om te rijden met steeds de nodige hm's
volledig met je eens, ben zelf (en ik ni alleen) ne keer of drie misreden als gevolg van te weinig pijlen. En dat is toch al een jaar of twee geleden dat ik misreed en ik mtb elke zondag.
Voor de rest een mooi toerke en zwaar genoeg :wink:
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

Buiten de bepijling moet er wel gezegd worden dat dit een schitterende tocht is. veel afwisseling en prachtige omgeving, goede bevoorrading en afspuitstand, alhoewel ik het niet zo heb voor de sponsor.. [-o<
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

vandaag ook weer gekeerd naar Lot voor een TT'ke van formaat, de omstandigheden zagen er goed uit qua weer en ondergrond.
Na vestimentaire aanpassingen ( ons klaarmaken dus ) en inschrijven waren we weg al hadden we bij laatstgenoemde wel een lange file tot buiten.
parcours was heel anders dan vorig jaar maar zeker niet slecht te noemen met uitdagende hellingen en afdalingen, rond km 18 dan de ravito die redelijk in orde en goed gevuld was, hier begon het al wat te miezeren en nadien steeds meer zodat de ondergrond meer en meer op bruinzeep begon te lijken op sommige passages, ik heb dan meteen es een skydive genomen of beter een muddive.
Zoals eerder gezegd was de bepijling ook niet overal correct te noemen waardoor ik te ver gereden ben en nadien nog eens mijne medebiker Koen ben kwijt gespeeld, na een serieus tandje bij te steken was ik aangekomen aan de bikewash waar Koen niet te zien was maar een kwartierke na mij toe kwam

met wat om te rijden heb ik 48.80 km en 730 hm's
een tip voor ALLE organisators na regenweer : zet A.U.B een trekker in de douchezaal zodat we niet evenvuil ons proper kleren weer moeten aandoen.

MaC'Red 8)
seacat
Mountainbiker

Post by seacat »

leuke toer !!!!! en moet toch effen vermelden mijne maat heeft een pijnlijke val gehad aan die afdaling die eindingd op kasei stenen, twas kiesen oftewel vallen of tegen die nissan Qashqai
voor de rest BRAVO =D> =D> aan de organisatie

1vraag waar vinden we fotos terug van die fotograaf aan einde van die kleine beklimming

groetjes
fugitif
Mountainbiker

Post by fugitif »

seacat wrote:leuke toer !!!!! en moet toch effen vermelden mijne maat heeft een pijnlijke val gehad aan die afdaling die eindingd op kasei stenen, twas kiesen oftewel vallen of tegen die nissan Qashqai

1vraag waar vinden we fotos terug van die fotograaf aan einde van die kleine beklimming

groetjes

Was het die fotograaf op het einde van die veldweg na een paar km gereden te hebben? Zoja , dat was een fotograaf van onze club die op een paar plaatsen foto's genomen heeft van ons(Dworpse Bikers).
Voor de rest heb ik geen andere fotograaf gezien.
Je kan altijd eens gaan kijken ofdat je ertussen staat op onze website, de foto's staan al online.

De tocht zelf was leuk , al kon inderdaad op sommige plaatsen een extra pijl en een tweede bevoorrading op de 50km geen kwaad. :-?

Maar als ge weet dat ze deze tocht met een viertal mensen bepijlen en organiseren => =D> =D>
seacat
Mountainbiker

Post by seacat »

fugitif wrote:
seacat wrote:leuke toer !!!!! en moet toch effen vermelden mijne maat heeft een pijnlijke val gehad aan die afdaling die eindingd op kasei stenen, twas kiesen oftewel vallen of tegen die nissan Qashqai

groetjes

Was het die fotograaf op het einde van die veldweg na een paar km gereden te hebben? Zoja , dat was een fotograaf van onze club die op een paar plaatsen foto's genomen heeft van ons(Dworpse Bikers).
Voor de rest heb ik geen andere fotograaf gezien.
Je kan altijd eens gaan kijken ofdat je ertussen staat op onze website, de foto's staan al online.

De tocht zelf was leuk , al kon inderdaad op sommige plaatsen een extra pijl en een tweede bevoorrading op de 50km geen kwaad. :-?

Maar als ge weet dat ze deze tocht met een viertal mensen bepijlen en organiseren => =D> =D>

DANK U
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Knappe rit, leuke dag gehad. Alles tip top.

Enige opmerking ivm de bepijling: sommige plakjes hingen in de bocht ipv ervoor. Een waarschuwingspijltje doet soms wonderen. :wink:

Ps: moest er een paar zwarte handschoenen gevonden zijn ter hoogte van de tafel waar de inschrijving plaats vond, da zijn de mijne. [-o<

Mojo
Post Reply