21/02/09 Lokeren
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
stormvision
- Mountainbiker
Post by stormvision »
Bij deze een klein verslagje van de rit in Lokeren van deze morgen. We vertrokken in Lokeren zelf en zijn via singletracks en allerhande vlakke verharde en onverharde wegen naar Wachtebeke gereden. Daar deden we het aangelegde parcour in het domein Puyenbroeck, mij welbekend van de triathlon van vorig jaar. Gelukkig lag het er niet zo modderig bij als toen en had ik betere banden op dus het ging al heel wat vlotter. Voor de rest goed weer, alls mooi aangeduid, behoorlijke bevoorrading. Geen klagen dus.
Het was ook de eerste keer dat ik mijn nieuwe fiets kon uitproberen (Trek 8500). Er is maar één iets over te zeggen : een wereld van verschil met mijn 5 jaar oude Trek 4500 ! Al bij de eerste meters over de brug in Lokeren voelde ik het al : man dat gaat hier vlot. Mijn collega reed een goed tempo, tegen de 30 per uur aan op vlak verhard terrein, een kleine 25 op onverhard. Na de bevoorrading had hij het wat moelijker en de laatste 15 km heb ik hem moeten ‘achterlaten’ want mijn fiets wou alleen maar keihard vooruit
De laatste 10 km of zo heb ik iemand gevolgd die duidelijk goed kon fietsen. Op een bepaald moment deden we 35 per uur op een vochtige singletrack. Maar ik kon mee en heb op het einde nog een praatje met hem geslagen. Gemiddeld kwam ik uit op 24,4 km/u over een afstand van zo’n 46 km, maximum snelheid een goeie 37 km/u en dat was niet bergaf
Ik denk niet dat ik ooit zo snel gereden heb met de mountainbike. Ondertussen is de fiets weer proper, klaar voor volgende week.
Het was ook de eerste keer dat ik mijn nieuwe fiets kon uitproberen (Trek 8500). Er is maar één iets over te zeggen : een wereld van verschil met mijn 5 jaar oude Trek 4500 ! Al bij de eerste meters over de brug in Lokeren voelde ik het al : man dat gaat hier vlot. Mijn collega reed een goed tempo, tegen de 30 per uur aan op vlak verhard terrein, een kleine 25 op onverhard. Na de bevoorrading had hij het wat moelijker en de laatste 15 km heb ik hem moeten ‘achterlaten’ want mijn fiets wou alleen maar keihard vooruit
De laatste 10 km of zo heb ik iemand gevolgd die duidelijk goed kon fietsen. Op een bepaald moment deden we 35 per uur op een vochtige singletrack. Maar ik kon mee en heb op het einde nog een praatje met hem geslagen. Gemiddeld kwam ik uit op 24,4 km/u over een afstand van zo’n 46 km, maximum snelheid een goeie 37 km/u en dat was niet bergaf
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Post by den mountenbiker »
Was een zeer snel ritje ,allemaal gekend terrijn voor me was veel variatie in het parcour met een slecht stuk in puyenbroek aan de eerste heuvel
voor de rest alles zeer vlot berijdbaar had een gem. van 23.80.Bepijling,bevoorrading,bike wash douche prima.Het zat allemaal goed in elkaar conclussie goede organisatie
tot in de draai 
Zoals altijd in Lokeren was dit weer een heel geslaagde rit, 'k vond het tof dat we richting Puyenbroeck trokken,mooie streek en ginds aan de bevoorrading,deze was uitstekend
, zowaar een B.V. opgemerkt waarna enkele kilometers in "haar" spoor te peddelen aan een stevig tempo
Tot de volgende keer op de Bergendries!
Tot de volgende keer op de Bergendries!
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Wie mag dat wel wezen danSmouter wrote: zowaar een B.V. opgemerkt waarna enkele kilometers in "haar" spoor te peddelen aan een stevig tempo![]()
- den mountenbiker
- Mountainbiker
jawadde ik zou ze niet willen omver rijden als ze dan uithaald met een iponSmouter wrote:Ex-judoka Gella Vandecaveye, ze reed met een truitje van Golazo Sports.