21/02/2009 Zutendaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
alfa75
Mountainbiker

Post by alfa75 »

Mooi TT =D> niet technisch, lekker snel,veel wortels, hier en daar een korte lichte klimmetje. veel paarden gezien langs het parcours.
voor 90% offroad :-D dat was mijn eerste keer in zutendaal en zeker niet mijn laatste :wink:

afspuitinst. dik in orde =D>
miebe
Mountainbiker

Post by miebe »

Mooie TT met zeker 90% offroad. Niet technisch maar zeker niet te onderschatten! =D> Niet te druk dus geen problemen bij de bevoorrading en afspuitstand. Jammer dat er geen kilometeraanduiding was, is altijd handig als je stikkapot zit :-D Dat is maar detail, wat me wel stoorde is dat sommige niet het geduld kunnen opbrengen om 10 seconden te wachten voor een rood licht #-o
charre
Mountainbiker

Post by charre »

Knappe tocht!!snel maar zeker niet te onderschatten.Als ze deze eens op zondag zouden organiseren,hebben ze minimum dubbel zoveel (tevreden)bikers.Tot volgend jaar!!!
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

zoals de vorige jaren, mooie tocht op een goed bollend en vrij droog parcour. Nog vrij goed kunnen rijden gezien de longen vol sn.... #-o Wat wel opvalt is dat de tt dit jaar slechts 40km telde tegenover bijna 45 vorig jaar :-k maar zeker tot volgend jaar, hopelijk met 5km extra amusement :-D
Dutch Biker Leon
Mountainbiker

Post by Dutch Biker Leon »

Vandaag hier met 5 man aan het vertrek. Ons boeit deze tocht al vele jaren vanwege de vele tempowisselingen. We verplaatsen ons daar graag 100 km voor. Goede bevoorrading =D>. Goede afpijling. Inderdaad vreemd dat er maar 1 kleedkamer was voor de mannen met 3 douchekoppen. Er zijn nog voldoende kleedkamers aldaar. Is de beheerder misschien bang voor een beetje modder :wink:. Wij hadden 41 km op de tellers. Dat was volgens mij wat ze bij de start ook opgaven.

Overigens wel vreemd dat de organisator niet op het forum is gekomen :-k. Voorheen maakte hij hier volop reclame voor de tocht.

Na afloop nog kennis gemaakt met Liberodger.
rafbora
Mountainbiker
Location: Orbea alma sram x-0,Ridley scorpion sram x-9,Dynatek black spirit sram red

Post by rafbora »

Vandaag ook in zutendaal de 41 km komen rijden, zoals aangegeven bij het vertrek.Schoon toerke,wel eventjes moeten opletten toen er een ree het bospad overstak 5m voor ons,hij had voorrang want hij kwam van rechts :-D :-D , goede bepijling en goede bevoorrading.Voor herhaling vatbaar. =D> .
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

"HOERA HOERA HOERA" allemaal brede singletracks waar ge tenminste kunt voorbijsteken, met toch wel enig niveau verschil waar ge u danig kunt afpeigeren.
42.5 km op de teller en binnen de 2 uur binnen. Met dank aan Alfa75 en zijn vriend.
Ondanks hier niks te beleven valt en er niks te zien is in die hele grote bos, ben ik volgend jaar toch weer van de partij. :wink:

GOD DE VADER.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

alfa75 wrote:Mooi TT =D> niet technisch, lekker snel, veel wortels, hier en daar een korte lichte klimmetje.
miebe wrote:Mooie TT met zeker 90% offroad. Niet technisch maar zeker niet te onderschatten!
Ben toch maar uit Antwerpen afgekomen en ik had jammer genoeg oponthoud op de autoweg omwille van werken te Herentals. Het gedeelte tussen Massenhoven en Herentals via de gewone wegen gedaan om file te vermijden. Heeft me een half uur extra gekost! Om 14.00 u zat ik op m'n fietske in Zutendaal. Het was een zeer mooie toer, bijna uitsluitend in de bossen. Weliswaar geen echte singletracks, Biestie1, maar toch mooie bospaden en aangezien de vorige bikers al een spoor gemaakt hadden had ik het gevoel op een singletrack te rijden! :lol: Als ge daar als inboorling op eigen houtje in de bossen kunt gaan biken, dan ben je toch wel verwend hoor, met of zonder singletracks! Het parcours lag er vrij goed bij, hier en daar wat lichte modder met het nodige gespets. Alleen dat pad vlak voor je aan het Albertkanaal uitkwam was een echte baggerstrook, daar raakte ik niet door. Wat me ook opgevallen is, is die fit-o-meter voor paarden naar het einde toe! Ik kreeg op een bepaalde plek zelfs applaus van twee wandelaars die ik op een smal paadje naast een modderstrook tegemoet reed! Grappig was dat! De bevoorrading was in orde: wafels met en zonder chocolade, appelsien, granenkoeken, koekjes, koude en warme drank en dat alles geserveerd vanuit een "frietkraam". Handig! Karretje aanpikken en je hebt ineens de hele bevoorrading mee! Ik ben het alleen niet eens met alfa75! Wel met miebe! :P Hier en daar een kort licht klimmetje? Het ging daar serieus op en neer! Ik dacht van daar eens even op een platte pannenkoek te komen biken, maar dag Jan, daar was niets van aan! Daar zaten serieuze klimmetjes in en stukken op vals plat. Voor mij was deze tocht in ieder geval zwaar genoeg. Ik was wel niet goed in vorm, ik voelde dat ik soms moeilijk vooruit kwam! Dranghekkens plaatsen op gevaarlijke oversteekplaatsen was een goede vondst! Dan valt het op dat je voorzichtig moet zijn! Samengevat: het heeft me 215 autokilometers gekost om naar ginder te komen, maar het was de moeite waard om op deze wijze kennis te maken met de omgeving daar. Zeker geen spijt van dat ik gekomen ben! Ik had wel 43 km op m'n tellertje, omdat 'k een stukje dubbel gereden heb! 'k Dacht dat ik een pijltje gemist had, toen ik uit 't bos op den asfalt kwam, en ben teruggekeerd, maar 't was niet zo! In december organiseert de club haar volgende TT. Als het kan kom ik weer meedoen!
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

mooi tochtje =D>
Image
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

miebe wrote:Het begint allemaal met één tocht, een paar kilometer, een paar heuvels,... En na een dag, wil je gewoon meer. Na een weekend begin je aan een lange tocht en voor je het weet is het een deel van je leven.
Mooi onderschrift! En waar! Vroeger nooit gesport en nu neemt m'n fietske een belangrijke plaats in! En heb ik dank zij dat fietske mooie stukjes Vlaanderen en nieuwe mensen leren kennen!
Post Reply