22/02/2009 Allennes-Les-Marais

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Proficiat Falco en , euhm , doe zo verder hé :wink:
Ik heb nog een stoeltje voor vanachter op de vélo.
Maar niet voor op diene zonder lichtdynamo [-X

Voor morgen dan :
Is da moeilijk te vinden da gemeentje want ik ken mijne weg nog nie zo goed tussen al die terrils :oops:
Als ik Parijs nader ben ik te ver zeker ???
Ik kom van Kortrijk. 'T ziet er precies nie gemakkelijk uit op mijn routeplanner. Maar ja , die is de terrils ook nog nie gewoon hé #-o
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Gasten, amuseert jullie en doe een toerke extra voor mij. Geen C-ploeg deze keer, die zit in ketose.... :wink:
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Ketose?

Is dat een bar?
Langs de Oude Gentse baan?
Pas maar op.
Bart Verlinde
Mountainbiker

Vanmorgen wakker geschoten

Post by Bart Verlinde »

Eindelijk : vandaag opnieuw Base de Wingles onveilig maken...

Wie gaat er voor het trissen ?

Vanmorgen om 5u wakker geschoten met een big smile op mijn gezicht. Vol enthousiasme mijn mtb beginnen kuisen (mijn vrouw verklaarde me zot).

Deze keer zal ik W-cupke extra meenemen en de raad van Ann Sophie opvolgen ....
dickino
Mountainbiker

Post by dickino »

Hallo,

net terug van Frankrijk.
Zeer mooie rit met natuurlijk als toppunt het bos van Wingles. Maar de volledige 50 km was super.
Volgend jaar zeker terug.
Enkele gegevens voor volgend jaar :
- Parking : redelijk veel.
- Inschrijving : € 4.00 + blad met alle info erop
+ bon gratis soep + bon gratis drank + bon gratis pistolet + Tombola !!!
- Rit : Trp : 51.40 km - Avs : 19.90 km/u - Max : 35.90 km/u
Zeker 4 afritten voor de 45 km : dus mogelijkheid tot meerdere afstanden.
- Bevoorrading : 2 X alles erop en eraan.
- Afspuit : 2 brandweerslangen, dit kon beter.
- Douche's : Zeergoed, ook voor de vrouwkes apart !!!
- Après : Zeergoed. Jammer genoeg niet gewonnen met de tombola.

Tot volgend jaar ...
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

Mooi toerke deze morgen,inderdaad mooie passage in het bos(wingles),eerste maal overal mooi kunnen door rijden,helaas de tweede maal waren er nog wel "franse wandelaars" op baan...
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Met een kleinere dan vorige jaren maar weliswaar toch nog omvangrijke groep gestart deze morgen. 2 van onze "stichters" aka motot1 en moto2 en enkele bekende gezichten waren niet op het appel.Dat ze maar vlug terug keren !
De toer dan , zoals ieder jaar piccobello , ietswat saaiere maar zo goed als alles offroadaanloop van zo'n goeie 15km (telkemale gekozen voor 35km afslag om zo vlug mogelijk in BDW te komen). Eindelijk daar was Wingles , het een beetje vernieuwde traject is beter dan het vorige , de ingang langs de trapjes(nu uitgang) zorgde vroeger voor file. Het b(tr)issen ging ook gemakkelijker op deze manier.
3X het volledige parcours gereden en ja we hebben het gemeten , 10500 meter nu. Ik heb de indruk dat het ieder jaar beter en beter ligt.
Wel verschoten dat het BDW zelf zo goed als volledig droog lag.
Na 3 toerkes in Disneyland de "autostrade" genomen naar Wingles en toegekomen meer dan tevreden met 64km op de teller.
Dikke proficiat aan de organisatie , bepijling in BDW was super.
Voor mij mogen ze de retour vanaf BDW die heel wat mooier is dan de heen met mekaar wisselen. Dan hebben we ne mooie aller , minimum 3x het toerke en dan de autostrade terug.
Tut nostejoare.
Dekker
Mountainbiker

Post by Dekker »

Blijkbaar dit jaar weer goed gesteld! Vorig jaar waren wij keybones er ook bij, maar nu moesten we passen om onze eigen tocht een laatste maal gezamenlijk te verkennen.
Aan commentaar te horen zijn we er volgend jaar terug bij!
Of tot in Rekkem! :bounce:
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Aaaah. Hoe noem je een rit waarvan de verwachtingen compleet worden ingelost?

"Allennes-les-Marais"

Met een kleiner peleton dan gewoonlijk (VTT-tje zit blijkbaar nog altijd in zijn wintervet - Traxer zat langs de Gentse baan in een vreemde kroeg - Uncle Sam was bang toen hij hoorde dat ik met de rappe jongens zou meerijden - en nog een paar anderen met flauwe excusen als "mijn vrouw heeft juist een kindje gekocht") vertrokken we opgewonden voor minimum drie keer de Base de Wingles.

Drie keer is het geworden en het was goed. Organisatie en bepijling waren super (niet evident in La Douce) en het weer dreigde alleen maar, enkel twee spettertjes gevoeld.

Na lang zoeken toch nog genoeg woorden gevonden om de voormiddag te beschrijven op de gewone plek. Ik zal de volgende dagen wat fotootjes zoeken links en rechts, want we zijn bij elke doortocht in de Base vereeuwigd.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Deze morgen met demme6 vol enthousiasme in de wagen gesprongen om vast te stellen dat de franse wegen NIET in de Gps zaten #-o #-o , er dan maar even vlug uitgesprongen achter de eerste de beste wegenkaart en weg waren we.
Mits de onberispelijke routebegeleiding van demme6 waarschijnlijk toch wat omwegen gedaan om er te raken , de laatste 20 Km gevolgd door een belg, die uiteraard zag dat we perfect wisten waarmee we bezig waren :roll: , en ons zonder verpinken volgde zelfs al reden we sommige ronde punten 2x kwestie van alle wegwijzers te zien :lol:

Uiteindelijk toch aangekomen en rond 09:30H vertrokken voor de grote toer , langs alle mogelijke veldwegen ,waar de grond er nogal deegachtig bij lag, reden we alle spieren warm voor wat komen zou en ja daar was het dan , bas de wingle , alles wat we verwacht hadden waar we volop van genoten terwijl we de toer in ons opnamen om de 2e toer aan een serieus hoger tempo af te haspelen , gezien ons late startuur was de 2e bevoorrading al opgeruimd , vandaar ook beslist het bij 2 te laten.

Dan verder maar de toer van de 45 uitgereden en voldaan aangekomen met 61Km op de teller.

Aanloop vond ik minder doch respect voor het hoge off-road gehalte van deze rit , deze staat met stip aangeduid voor volgend jaar. Dus m'n eerste uitstap naar LA douce France smaakt naar meer. :bounce: :bounce:
Post Reply