Iemand info over deze tocht?
Essen ligt binnen mijn metdefietsbereikbare actieradius en zou wel eens redelijk droog van ondergrond kunnen zijn.
22/02/09 Essen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Trotsebelg
- Mountainbiker
Post by Trotsebelg »
Tis eerder in Wildert.
St.Jansstr. 84
Ant ESSEN-WILDERT
km's : 18-28-40
tijdstip : 8.00-10.30
WTC 't Pedalleke
e-mail 03/6772569
Vlaamse Wielrijdersbond
Dit gewoon van mtb kalender afgehaald. Meer weet k ook niet.
Kzal er zijn als het ni begint te stortregenen. Ni veel zin dan ^^. Dus zal van de vroege uurtjes afhangen. Eens ant fietsen en regen... da makt ni uit. mar starten in regen... zucht.
St.Jansstr. 84
Ant ESSEN-WILDERT
km's : 18-28-40
tijdstip : 8.00-10.30
WTC 't Pedalleke
e-mail 03/6772569
Vlaamse Wielrijdersbond
Dit gewoon van mtb kalender afgehaald. Meer weet k ook niet.
Kzal er zijn als het ni begint te stortregenen. Ni veel zin dan ^^. Dus zal van de vroege uurtjes afhangen. Eens ant fietsen en regen... da makt ni uit. mar starten in regen... zucht.
Last edited by Trotsebelg on Thu 19 Feb 2009 11:51, edited 1 time in total.
Eerst komt er een stuk met singeltracks door de Wildertse duintjes. Daarna gaat het over eerder brede paden naar Huybergen in Nederland, waar de tussenstop zich bevind. Na de stop een heel stuk door de Staartse duinen. Hierop volgt een langer stuk op de weg door de Kalmthoutse Heide. Spijtig genoeg zijn mountainbikers niet welkom in Kalmthoutse Heide. Daarna door 't sluiske terug naar de Wildertse Duintjes met singeltrack. En dan zijn we aan de aankomst.
We hebben vanmorgen deze tocht gereden. De singletracks die erin zaten waren wel goed. Ik denk dat er wel wat mogelijkheden zijn blijven liggen, met name bij Huybergen. We reden langs de nootjesberg zonder een spoor door het bos, jammer
We hadden een gemiddelde van 25 dus dan snap je het wel
De verzorging was in orde en ook het aantal deelnemers
Ik vond het ook een best te pruimen tocht. Ik weet niet hoe de heuveltjes noemen daar vlak voor de bevoorrading, maar ik meen me te herinneren dat we daar 2 of 3 jaar geleden wel tegenop mochten rijden. Nu reden we er met een boog rond. Misschien is dit ook weer een boswachterskwestie.jewannes wrote:We hebben vanmorgen deze tocht gereden. De singletracks die erin zaten waren wel goed. Ik denk dat er wel wat mogelijkheden zijn blijven liggen, met name bij Huybergen. We reden langs de nootjesberg zonder een spoor door het bos, jammerWe hadden een gemiddelde van 25 dus dan snap je het wel
![]()
Bikers worden geweerd omdat ze teveel kapot rijden ?
-
Trotsebelg
- Mountainbiker
Post by Trotsebelg »
Twas een tof toertje.
Vroeg vertrokken. Dan voorvering kapot
. Rugklachten werden erger met de kilometers. Dan maar relaxed naar het einde gefietst om niet plat voor een week te moeten liggen. (kutfiets
.).
Dan ne wandelaar me zene hond da vloekte dak voorbij kwam fietsen (op 2 meter afstand)... Hij moet ni zagen want hij moest zene hond aan de leiband houden en ik zen voorzichtig voorbij gereden. Zucht... Wandelaars... hihi. Kunne we ni gewoon allemaal samen gezellig de bossen benuttigen
.
Maar geen klachten over rit. Buiten dak 2 km verkeerd ben gereden en in het losse zand terechtkwam aan dat vliegveldomheining... Zo alleen geraakt en niemand meer kunnen inhalen
.
Maar goe gedaan van organisatie. Qua oversteek etc geen klachten. Veiligheid was hier een prioriteit en das al 99% geslaagd dan voor mij voor nen toertocht!
Goe bezig.
Groetjes,
Les
Vroeg vertrokken. Dan voorvering kapot
Dan ne wandelaar me zene hond da vloekte dak voorbij kwam fietsen (op 2 meter afstand)... Hij moet ni zagen want hij moest zene hond aan de leiband houden en ik zen voorzichtig voorbij gereden. Zucht... Wandelaars... hihi. Kunne we ni gewoon allemaal samen gezellig de bossen benuttigen
Maar geen klachten over rit. Buiten dak 2 km verkeerd ben gereden en in het losse zand terechtkwam aan dat vliegveldomheining... Zo alleen geraakt en niemand meer kunnen inhalen
Maar goe gedaan van organisatie. Qua oversteek etc geen klachten. Veiligheid was hier een prioriteit en das al 99% geslaagd dan voor mij voor nen toertocht!
Goe bezig.
Groetjes,
Les