24u van Westerlo 2009; 6e editie 27 & 28/06/09

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

streepje wrote:Trouwens, op de meeste endurance proeven van dit kaliber mag je enkel met een reguliere mtb starten
Waar staat er geschreven dat een mtb 26" wielen MOET hebben?
Of waar kan ik vinden dat een 29" GEEN reguliere mtb is?

roger out.
Crash Boom!
Mountainbiker

Post by Crash Boom! »

_alain_ wrote:
streepje wrote:Trouwens, op de meeste endurance proeven van dit kaliber mag je enkel met een reguliere mtb starten
Waar staat er geschreven dat een mtb 26" wielen MOET hebben?
Of waar kan ik vinden dat een 29" GEEN reguliere mtb is?

roger out.
Ik snap eigenlijk ook nie waarom er 29ers geweerd worden hoor, uci heeft een paar jaren die regel ingevoerd dat het toegelaten is, en op de meeste endurace proeven is het wel toegelaten om met 29" te starten
In de 6 uren van Halle mogen ze zelfs starten met cx, tis naar mijn mening ne verouderde regel die zou mogen vervangen worden door de volgende:
Er mag met mountainbikes gereden worden met zowel wielen van 26 inch of 29 inch. De fiets moet echer voorzien zijn van een recht stuur. Cyclocrossfietsen ea. fietsen niet conform de UCI Mountainbike regels zijn niet toegelaten.

Maar soit ik heb enkel 26" wielen en van mij moogde een inschrijving verwachten als solo rijder.
TachieMan
Mountainbiker

Post by TachieMan »

Van mij mag je ook een inschrijving verwachten.
Hoewel ik aan de start zal staan met een 29er.
Doel is om solo uit te rijden, als uitdaging. Als ze me niet willen opnemen in de uitslag (wegens valsspelen) zal ik er niet van wakker liggen.
Ging het niet om de fun?
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Hoe zien jullie de 24 uur als solorijder? Wat is jullie indeling van die 24 uur en wat zijn jullie verwachtingen/doelstellingen?

Thx
fros
Mountainbiker

Post by fros »

Crash Boom! wrote: Er mag met mountainbikes gereden worden met zowel wielen van 26 inch of 29 inch. De fiets moet echer voorzien zijn van een recht stuur. Cyclocrossfietsen ea. fietsen niet conform de UCI Mountainbike regels zijn niet toegelaten.
ga me hier niet moeien hoor
maar om aan te geven hoe moeilijk het is om zo'n reglementering sluitend op te stellen.
ik zou dan wel mogen meedoen met m'n 29er want die heeft een gewon stuur maar niet met mn 26er want die heeft een on-one mary bar. en da's niet recht he.

Image

en die nieuwe stuurtjes (salsa en ritchey denk ik) met 17° sweep, zijn die dan "recht"

misschien beter zeggen , minimumbandenbreedte invoeren
Crash Boom!
Mountainbiker

Post by Crash Boom! »

fros wrote:
Crash Boom! wrote: Er mag met mountainbikes gereden worden met zowel wielen van 26 inch of 29 inch. De fiets moet echer voorzien zijn van een recht stuur. Cyclocrossfietsen ea. fietsen niet conform de UCI Mountainbike regels zijn niet toegelaten.
ga me hier niet moeien hoor
maar om aan te geven hoe moeilijk het is om zo'n reglementering sluitend op te stellen.
ik zou dan wel mogen meedoen met m'n 29er want die heeft een gewon stuur maar niet met mn 26er want die heeft een on-one mary bar. en da's niet recht he.

Image

en die nieuwe stuurtjes (salsa en ritchey denk ik) met 17° sweep, zijn die dan "recht"

misschien beter zeggen , minimumbandenbreedte invoeren
Tja maar mee een recht stuur word bedoeld, geen gidons zoals op ne cx en koersfiets of triathlon opzetstuurtjes ed. dat daar nu wa buigingskes in die stuurbuis zitten da maakt nie veel uit verder, staat er ook nog conform het UCI MTB reglement,en daar zijn de stuurtjes da gij noemt wel toegelaten denk ik. maar idd de minimumbandbreedte is ook opgenomen in buitelandse races.bv in Duitsland mag minstens ne band van 1.5 opliggen in bepaalde races daar.

Maar om deze zever nu te stoppen. Hoop da organisatie 29ers toelaat vooral voor die mannen da solo willen proberen en voor de rest moet het zoals TachieMan al zei: FUN FUN FUN Worden 24u lang.
Crash Boom!
Mountainbiker

Post by Crash Boom! »

Noobie wrote:Hoe zien jullie de 24 uur als solorijder? Wat is jullie indeling van die 24 uur en wat zijn jullie verwachtingen/doelstellingen?

Thx
Mijn doel wordt een 380 Km biken of 76 ronden, is ongeveer een gem 16/u in 24u tijd. Enkel korte pauzes te nemen ,die neem je toch zowiezo eten ,drinken ,batterijen vervangen van licht want tis toch ongeveer een 7- 8u biken int donker. En verder veel fun maken op de bike al zal het weer geweldig afzien zen voor de rug maar ja. Hoop em goed te verteren kheb nog maar enkel ervaring in de 6 en 10 uren races maar wil op termijn meer van deze 24 urenraces rijden.
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Heb vorig jaar meegedaan met 5 man en was heel content dat k geen 24h lang op m'n fiets zat hoor! Chapeau voor iedereen die het wil proberen.
Zij die het effectief kunnen uitrijden daar heb k zelfs geeneens woorden voor. Behalve dan misschien GOE ZOT! :P
Nee nee, RESPECT is zeker hier wel op z'n plaats ;)

Ik zal het wel bij mijn team houden :-D

Grtz
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Noobie wrote:Hoe zien jullie de 24 uur als solorijder? Wat is jullie indeling van die 24 uur en wat zijn jullie verwachtingen/doelstellingen?

Thx
Momenteel lig ik in de lappenmand,
binnen 6 weken zou ik dan mogen beginnen met de voorbereiding.
Mijn doel is gewoon uitrijden, geen vooropstellingen, geen klassement.
Het wordt gewoon weer stilaan tijd dat ik mezelf eens flink onder mijn hol schop ;)
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

De inschrijvingen zijn open!

Solo, gemengd, dames of heren ploeg, of bedrijvencup!
Post Reply