Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Gehandicaptenwegjes zijn er al jaren en zijn duidelijk aangegeven.

Zijn zo aangelegd dat je er gemakkelijk met een rolstoel kunt rijden.

Blijf daar dus af met een ander vervoermiddel.

Wat dat stuk langs de aotostrade betreft, dat wordt regelmatig kapotgereden door dikke jeeps, quads en moto's en dat weten zij ook al lang.
Gewoon de route verleggen langs de andere kant en het probleem is opgelost.
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

phille wrote:De boswachters zitten allemaal in "de Vlakte" op de zoenkTT passeer je hun deur, das in de Prosperdreef
Als je hen spreekt, laat dan nog eens vallen of ze iets gaan doen aan het stuk E40-noord das op de Rode Blosoroute die de E40 scheert, daar ligt het al enkele jaren heel heel slecht, toen ik het aankaarte gingen ze eens kijken ...
Ik wist niet dat er gehandicapten wegels waren ...
ja , ik weet dat kot ( ale , kot , ze hebben pas een nieuw huis erbij gezet , schoon , in hout ) zijn . ga er volgende week eens stoppen en me in het hol van de leeuw wagen.

maar , ik wil reeds anticiperen op volgende antwoordt wanneer ik volgende vraag stel .

ik zeg : jullie een aantal prachtige verborgen singletracks geruineerd
antwoordt : gij moogt daar niet komen :-?
ik zeg : ????
mogelijk antwoordt . jullie zien het potentiel niet van dit prachtig natuurgebied. wij als moutainbikers zijn echte natuurliefhebbers die ook niet graag zien dat er een ongecontroleerde wildgroei is van singletracks. kunnen we de handen niet in elkaar slagen en een aantal deftige maken , ik heb een groep vrijwilligers die zich hier willen voor inzetten .

ps , die vrijwilligers , dat zijn de mensen die dit forum bezoeken :-D :-D :-D
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

jaro wrote:Gehandicaptenwegjes zijn er al jaren en zijn duidelijk aangegeven.

Zijn zo aangelegd dat je er gemakkelijk met een rolstoel kunt rijden.

Blijf daar dus af met een ander vervoermiddel.

.
groot gelijk , hoewel het in koeien van leters in aangegeven had ik het niet gezien en begon ik aan dat pad met achter mij een jeep van de boswachter :-D . tuuuuut tuuuuuut . hele meneer , dat is een weg voor mindervaliden . ikke : pardon , ik wist dat niet . boswachter . het staat hier aangegeven ( toont bord ) . oeps , nie gezien :oops:
phille
Mountainbiker

Post by phille »

een goed idee, maar bedenk dat een blosoroute een permanent netwerk is, dus je moet een pad hebben dat wat kan verwerken
De huidige bloso route is niet slecht te noemen, maar waarom pakken ze steeds deze eruit om een hoop bomen te versleuren ...

vraag de boswachter eens of zij een verschil zien tussen een wandelaar en een mtb'er
Wettelijk gezien zijn wij bikers zware bosgebruikers, als de boswachter dat anders bekijkt kan je nog een leuke discussie hebben ...
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

ik denk niet dat je moet rekenen op bijkomende paden en tracks, in de afgelopen jaren zijn er al ontieglijk veel groene en rode handjes bijgekomen die delen van Meerdaal en Mollendaal afsluiten. wat niet wegneemt dat er hier en daar echt gortige stukken zijn als het nat is. Ik zou er eerder op aansturen dat ze misschien eens controle mogen doen op de gemotoriseerde gebruikers van bepaalde delen, of dat ze hier en daar voor die mannen wat delen afsluiten - zeker als het papweer is. Ik ben ooit een tros enduristen in tegengestelde richting tegengekomen, en dat was een close call - goed dat ik vroeg 'zijde gij de laatste' (waarop hij 'neeje!') en nog wat wachtte op de rode lantaarn die aan de rekker hing, of ik had het spatbord van een KTM kunnen opvreten. Goed dat ze deftige uitlaatdempers hebben, maar je hoort ze daardoor ook bijkanst niet meer als ze de draai omkomen...
Net zoals bij alles heb je daar toffe peren en gortige kiekens tussen. En er zal er altijd wel eentje te vinden zijn die regels aan zijn laars lapt...
phille
Mountainbiker

Post by phille »

er is 1ne boswachter die zelf ook actief fietst
het was al lang geleden dat hij nog eens de bloso route gedaan had, Ik heb gezegd doet die eens DRINGEND, en toen kwam de kat op de koord, ze weten goe genoeg waar de heikelpunten zijn, maar ik denk dat die mannen momenteel andere prioriteiten hebben ...
dat geeft ons dan weer een excuus om "fout" te rijden, want soms is het wel echt NIET te doen zenne die blosoroute
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

phille wrote: ze weten goe genoeg waar de heikelpunten zijn, maar ik denk dat die mannen momenteel andere prioriteiten hebben ...
Papierwerk op nen bureau :wink:
zyves
Mountainbiker

Post by zyves »

Vandaag de blauwe en de groene route gaan rijden en eerlijk gezegd ligt deze er toch nog vrij goed bij? Natuurlijk het stuk met de plassen langs de E40 op groen is zeer drassig, maar ik heb dat nooit anders geweten...
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Vandaag de 3 lussen gereden.
Was een tijd geleden,vind dat de routes serieus kapot gereden zijn.
Met de nodige omwegen en van thuis uit vertrokken goed voor 90 km.
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

it's me ! wrote:Vandaag de 3 lussen gereden.
Was een tijd geleden,vind dat de routes serieus kapot gereden zijn.
Met de nodige omwegen en van thuis uit vertrokken goed voor 90 km.
amaai, al goe in form precies :wink:
Post Reply