Interesseert mij ook, maar vind geen enkel gewicht van deze fiets. Weet iemand iets meer ivm gewicht van elite 9.8 en elite 9.7?Koeneman wrote:Omdat het hier toch over Trek geklapt wordt: ik ben van plan in de zomer een nieuwe fiets te kopen en dit zal hoogstwaarschijnlijk een Trek worden. Nu zou ik graag de Elite 9.8 kopen, maar tot zover weinig ervaringen gehoord van bikers. Dit zou mijn eerste carbon fiets worden, en ook de eerste fiets uit de prijsklasse > 1200€.
Over de Elite 9.8 model 2009:
FramesetWielen
- Maten - 15.5, 17.5, 18.5, 19.5, 21.5"
Frameset - TCT Black Carbon w/BB90 bottom bracket, "Drop In" headset bearings
Voorvering - RockShox SID Race w/remote Pop Loc lever, dual air, Motion Control, rebound, alloy steerer, 100mmSchakelsysteem
- Wielen - Bontrager Race X Lite Disc wheel system, centerlock, tubeless ready
Banden - Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; 120 tpi, foldingOnderdelen
- Versnellingshendel - Shimano Deore XT, 9 speed
Voorderailleur - Shimano Deore XT
Achterderailleur - Shimano Deore XT "Shadow"
Crankstel - Shimano Deore XT 44/32/22
Cassette - SRAM PG970 11-32, 9 speed
Pedalen - n/aKunnen jullie mij wat ervaringen/meningen geven over deze fiets? Bijvoorbeeld de Bontrager-onderdelen, zijn deze eenvoudig in onderhoud? Ik heb gehoord dat de wielen van Bontrager een nieuw systeem hebben dat hun onderhoud vereenvoudigt, weet iemand daar iets van?
- Zadel - Bontrager Race Lite
Zadelpen - Bontrager Race X Lite ACC, carbon
Stuur/Stuurbocht - Bontrager Race X Lite OS, carbon flat bar, 620mm width
Stuurpen - Bontrager Race X Lite, 7 degree, 31.8mm
Balhoofd - Mountain Integrated, 1 1/8" w/sealed bearings
Remsysteem - Shimano Deore XT Ti, hydraulic disc, custom Ti version; 160mm rotors (Trek exclusive)
Trek
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
biker bertje
- Mountainbiker
Re: Trek Elite 9.8
Post by biker bertje »
- Hans wynants
- Mountainbiker
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
ik ben zelf 1.89, binnenbeenlengte van 86cm. dus als ik hier u maten uitmaak heb je ook een redelijk lang bovenlichaam, net als ik.
ik heb een trek top fuel 8 maat 21.5" de fiets kwam standaard met een 130mm stuurpen en heb deze wel moeten veranderen door een versie van 100mm. dit is voor mij een ideale positie. dus voor u zou een 21.5 ook in orde zijn.
ik vind de frames van trek langer worden naarmate de framemaat maar niet echt veel hoger. dus ideaal als je het mij vraagt!
ik heb een trek top fuel 8 maat 21.5" de fiets kwam standaard met een 130mm stuurpen en heb deze wel moeten veranderen door een versie van 100mm. dit is voor mij een ideale positie. dus voor u zou een 21.5 ook in orde zijn.
ik vind de frames van trek langer worden naarmate de framemaat maar niet echt veel hoger. dus ideaal als je het mij vraagt!
Oke Hans bedankt voor de uitleg zat dus op het goeie spoor !!!Hans wynants wrote:ik ben zelf 1.89, binnenbeenlengte van 86cm. dus als ik hier u maten uitmaak heb je ook een redelijk lang bovenlichaam, net als ik.
Mvg Mario
-
biker bertje
- Mountainbiker
Post by biker bertje »
Kan er hier niemand een gewicht geven van de Trek Elite 9.7 of 9.8?
Ben in winkel gaan zien maar vind ze redelijk zwaar of vergis ik mij? Wie weet er al een gewicht??
Ben in winkel gaan zien maar vind ze redelijk zwaar of vergis ik mij? Wie weet er al een gewicht??
Ik ben een "beke" ouder als de rest hier en rij als sinds 2000 met een Trek 8000. Daarmee heb ik 8 jaar rondgereden en er een hele hoop plezier mee beleefd. Strak rijdend, korte bochtjes, heerlijke fiets. Voor mij was de zitpositie werkelijk perfect en heb op geen enkele andere fiets zo "relaxed" gezeten.
In 2008 dan een nieuwe gekocht en ik weet niet of dit kan, want uiteindelijk is het frame niet veranderd, maar die zat nog beter
Daarmee ging het nog korter door de bocht. Voelde ook iets nerveuzer aan eigenlijk. Iemand een idee waarom ?
Nu in 2009 kon ik het niet laten en heb mijn 2008 cadeau gegeven aan een goeie vriend van me in Nepal. Maar nu heb ik wel spijt want die 2009 ziet er dan wel geweldig uit, maar hij stuurt niet zo goed. En ook dat is niet te verklaren, want het is dezelfde kader
Cheers
Peter
In 2008 dan een nieuwe gekocht en ik weet niet of dit kan, want uiteindelijk is het frame niet veranderd, maar die zat nog beter
Nu in 2009 kon ik het niet laten en heb mijn 2008 cadeau gegeven aan een goeie vriend van me in Nepal. Maar nu heb ik wel spijt want die 2009 ziet er dan wel geweldig uit, maar hij stuurt niet zo goed. En ook dat is niet te verklaren, want het is dezelfde kader
Cheers
Peter
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
ligt misschien aan de cockpit of zo... iets anders, minder spacers tussen stuurpen... kan vanalles zijn.