Waar staat er geschreven dat een mtb 26" wielen MOET hebben?streepje wrote:Trouwens, op de meeste endurance proeven van dit kaliber mag je enkel met een reguliere mtb starten
Of waar kan ik vinden dat een 29" GEEN reguliere mtb is?
roger out.
Post by Crash Boom! »
Ik snap eigenlijk ook nie waarom er 29ers geweerd worden hoor, uci heeft een paar jaren die regel ingevoerd dat het toegelaten is, en op de meeste endurace proeven is het wel toegelaten om met 29" te starten_alain_ wrote:Waar staat er geschreven dat een mtb 26" wielen MOET hebben?streepje wrote:Trouwens, op de meeste endurance proeven van dit kaliber mag je enkel met een reguliere mtb starten
Of waar kan ik vinden dat een 29" GEEN reguliere mtb is?
roger out.
ga me hier niet moeien hoorCrash Boom! wrote: Er mag met mountainbikes gereden worden met zowel wielen van 26 inch of 29 inch. De fiets moet echer voorzien zijn van een recht stuur. Cyclocrossfietsen ea. fietsen niet conform de UCI Mountainbike regels zijn niet toegelaten.
Post by Crash Boom! »
Tja maar mee een recht stuur word bedoeld, geen gidons zoals op ne cx en koersfiets of triathlon opzetstuurtjes ed. dat daar nu wa buigingskes in die stuurbuis zitten da maakt nie veel uit verder, staat er ook nog conform het UCI MTB reglement,en daar zijn de stuurtjes da gij noemt wel toegelaten denk ik. maar idd de minimumbandbreedte is ook opgenomen in buitelandse races.bv in Duitsland mag minstens ne band van 1.5 opliggen in bepaalde races daar.fros wrote:ga me hier niet moeien hoorCrash Boom! wrote: Er mag met mountainbikes gereden worden met zowel wielen van 26 inch of 29 inch. De fiets moet echer voorzien zijn van een recht stuur. Cyclocrossfietsen ea. fietsen niet conform de UCI Mountainbike regels zijn niet toegelaten.
maar om aan te geven hoe moeilijk het is om zo'n reglementering sluitend op te stellen.
ik zou dan wel mogen meedoen met m'n 29er want die heeft een gewon stuur maar niet met mn 26er want die heeft een on-one mary bar. en da's niet recht he.
en die nieuwe stuurtjes (salsa en ritchey denk ik) met 17° sweep, zijn die dan "recht"
misschien beter zeggen , minimumbandenbreedte invoeren
Post by Crash Boom! »
Mijn doel wordt een 380 Km biken of 76 ronden, is ongeveer een gem 16/u in 24u tijd. Enkel korte pauzes te nemen ,die neem je toch zowiezo eten ,drinken ,batterijen vervangen van licht want tis toch ongeveer een 7- 8u biken int donker. En verder veel fun maken op de bike al zal het weer geweldig afzien zen voor de rug maar ja. Hoop em goed te verteren kheb nog maar enkel ervaring in de 6 en 10 uren races maar wil op termijn meer van deze 24 urenraces rijden.Noobie wrote:Hoe zien jullie de 24 uur als solorijder? Wat is jullie indeling van die 24 uur en wat zijn jullie verwachtingen/doelstellingen?
Thx
Post by Strikybart »
Momenteel lig ik in de lappenmand,Noobie wrote:Hoe zien jullie de 24 uur als solorijder? Wat is jullie indeling van die 24 uur en wat zijn jullie verwachtingen/doelstellingen?
Thx