Putte tussen Heist o/d Berg en Mechelen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

stijn13 wrote:Vandaag ne keer in putte gaan rijden, bij wijze van training. Ik heb het gevoel dat ik een tochtje op de baan heb gereden.

Ze hebben goed hun best gedaan, maar er zit niet veel off-road in, naar mijn mening.

Om kilometers te doen, en het toch een beetje afwisselend te houden, is van thuis uit vertrekken en dan de tocht wel een goede rit. (53km)

was dit de bloso route die je in putte gereden had?
dit is inderdaad meer afsalt dan iet anders waarop je rijdt
deze route kunde ook gewoon met een stadsfiets rijde (ik moest eens in putte zijn en heb een tamelijk deel van deze route met mijn "gewone/stadsfiets" gerede)

greetz
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

yeps in rijmenam eigenlijk al zwaar aan het hertekenen geweest #-o
Het nu een verhouding 80- 20 offroad, asfalt...
maar vraagt nu niet hoeveel kilometers ik erin heb steken denk een 30tal ongeveer.

ik heb zelf ook zo een "parcourke" uitgestippelt da ik nu al e paar keer gerede hem, wel een tof ma nog beke veel asfalt tusse maja hoe meer ge da parcour rijd hoe meer kleine wegskes/bos-/veldwegskes ge ga vinde die je anders nog eens ni zou zien he

greetz
fre[/quote][/quote]

hey,
cava daar?

was eens benieuw of uw route door bonheiden nu afgeraakt was,
of dat em hetzelfde gebleven is.

is het eventueel mogelijk om een beschrijving ofzo te krijge,
dan kan ik uw route ook eens rijden

gegroet
fre
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

Ben bezig met ze op routeyou te zetten maar das blijkbaar weer enkel voor mensen die op de baan blijven.
De route is veranderd en uitgebreid en zeker mooi geworden...
Heb ondertussen ook de hooiberg erin gestoken

ondertussen live ....

http://www.routeyou.com/route/view/5745 ... nheiden.nl
Method
Mountainbiker

Post by Method »

Te Voet wrote:Ben bezig met ze op routeyou te zetten maar das blijkbaar weer enkel voor mensen die op de baan blijven.

ondertussen live ....

Is dit met een GPS getracked? Of zelf uitgetekend?
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

Method wrote:
Te Voet wrote:Ben bezig met ze op routeyou te zetten maar das blijkbaar weer enkel voor mensen die op de baan blijven.

ondertussen live ....

zelf uitgetekend, ben ni zoo rijk :^o
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

Te Voet wrote:
Method wrote:

ondertussen live ....

zelf uitgetekend, ben ni zoo rijk :^o
merci te voet om die route hier te zetten, zeker ns uitproberen ne keer dat het wat beter weer is en de gezondheid het toelaat :wink:
Flitser
Mountainbiker

Post by Flitser »

Da's nog eens een initiatief se... Een eigen route uitstippelen in Bonheiden. Moet ik ook eens rijden.

De Bloso route van Putte kan je eenvoudig samen vatten:
- Er is een bord met de routebeschrijving achter de sporthal, maar daar is eigenlijk niet de start... oeps
- Je rijdt hoofdzakelijk op gewone verharde wegen. Let vooral op dat je niet in slaap valt... man man man... Waarschijnlijk is daarom de route blauw en niet groen. Een geoefende biker valt minder gemakkelijk in slaap. Ik hoop dat ze nooit een groene lus installeren, want die zal enkel toegankelijk mogen zijn voor stadsfietsen met electrische ondersteuning.
- Af en toe is er een stukje door land of bos. Nooit een stuk gezien van meer dan 500 meter aan 1 stuk denk ik.
- Wat nog het meest op een MTB route trekt is het fietspad langs de Leuvensebaan: hobbelig, putten, bulten, etc... Al denk ik dat de gemeente dit niet zo bedoelt.
- Technische stukken op een schaal van 10: 0,5?

In het kort: it sucks... Een echte aanfluiting van de sport. Als ik dan denk wat de mannen in Haacht hebben geproduceerd als toertocht enkele weken geleden; dan kunnen ze in Putte nog veeeeeeeel bijleren! Maar goed, onze burgemeester heeft dan ook geen fiets. laat staan een bike.
En het zal er niet beter op worden: gemeentes krijgen de doelstelling om fietsroutes uit te breiden, alsook MTB routes aan te leggen. Dus wat doet een brave burgervader dan? Een gewoon fietspad aanleggen met daarnaast een stukje dolomiet, en voila, de richtlijnen zijn gevolgd, dus even langs de dotatie-kassa passeren. Het doel heiligt de middelen...
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

Flitser wrote:Da's nog eens een initiatief se... Een eigen route uitstippelen in Bonheiden. Moet ik ook eens rijden.

De Bloso route van Putte kan je eenvoudig samen vatten:
- Er is een bord met de routebeschrijving achter de sporthal, maar daar is eigenlijk niet de start... oeps
- Je rijdt hoofdzakelijk op gewone verharde wegen. Let vooral op dat je niet in slaap valt... man man man... Waarschijnlijk is daarom de route blauw en niet groen. Een geoefende biker valt minder gemakkelijk in slaap. Ik hoop dat ze nooit een groene lus installeren, want die zal enkel toegankelijk mogen zijn voor stadsfietsen met electrische ondersteuning.
- Af en toe is er een stukje door land of bos. Nooit een stuk gezien van meer dan 500 meter aan 1 stuk denk ik.
- Wat nog het meest op een MTB route trekt is het fietspad langs de Leuvensebaan: hobbelig, putten, bulten, etc... Al denk ik dat de gemeente dit niet zo bedoelt.
- Technische stukken op een schaal van 10: 0,5?

In het kort: it sucks... Een echte aanfluiting van de sport. Als ik dan denk wat de mannen in Haacht hebben geproduceerd als toertocht enkele weken geleden; dan kunnen ze in Putte nog veeeeeeeel bijleren! Maar goed, onze burgemeester heeft dan ook geen fiets. laat staan een bike.
En het zal er niet beter op worden: gemeentes krijgen de doelstelling om fietsroutes uit te breiden, alsook MTB routes aan te leggen. Dus wat doet een brave burgervader dan? Een gewoon fietspad aanleggen met daarnaast een stukje dolomiet, en voila, de richtlijnen zijn gevolgd, dus even langs de dotatie-kassa passeren. Het doel heiligt de middelen...

alle en ik vond dat de route van putte zo uitdagend was
:^o :^o :^o

maar je moet ook niet alle schuld op het gemeentebestuur steken,
ik heb namelijk de indruk dat er verschillende privé-eigenaren (die vaak zelden op deze grond komen, en laten verkommeren) niet willen dat er over hun stuk veld-, bos-, of andere paden rijden (denk maar aan de mensen die spijkers rondstrooien, koorden hangen en ineens de grond volledig omheinen)

en soms is het de lokale overheid, vlaamse overheid (die eigenaar is van het bos) die zeggen dat bikers hier niet door mogen omdat deze de ondergrond zouden beschadigen #-o
wij betalen toch ook onze belastingen om deze bossen/natuur te onderhouden, waarom mogen wij daar dan niet in?????
betalen voor iet waar je niet vrij gebruik van mag maken [-X [-X [-X
(moest dit nu broedgebied zijn voor bepaalde vogels/dieren, kan ik best begrijpen dat men dit afsluit tijdens broedseizoen, maar verder moet een bos toch voor iedereen (die geen overlast bezorgen) toegankelijk zijn)

als je zie dat de wandelpaden van natuurpunt (die ook geen mountainbikers toestaan) ook open gelopen stukken gras en andere begroeïng zijn, zie ik toch geen probleem dat je hier niet over mag met de fiets/bike

gelukkig hebben we met de bloso van bonheiden meer geluk,
buite dat men het kelderbos niet volledig mocht benutten wat een iets speelser karakter had kunnen geven
hebben ze hier voor de streek alsinds een mooie parcour =D>
styntjes
Mountainbiker

Post by styntjes »

gisteren putte gereden , is natuurlijk iets anders als de tochten voorbij aarschot
maar toch leuk omdat het vlak aan men deur ligt

wel platgereden na een stukje in putte , waar je een stuk over een plantenkwer!!er zijn land moet rijden !!
er lag daar echt wel verdacht veel glas op diee zen land waar je doormoet !!
kwaad opzet ???
:-?
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

Vandaag deze route nog is gereden:

Het stukje bos door het Weyneshof is afgesloten.
Het hek is dichtgemaakt en een hangt een plakaat met opschrift dat de boel afgesloten is wegens vandalisme.
Jammer maar helaas...
Bloso-pijltje is wel aangepast zodat je terug op de route uitkomt.
Post Reply