Tot in de Ardennen he
15/02/09 Lichtaart
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
mja, idd, dat ze maar doen, enkel gaat het verkeerd als ze op je inrijden omdat ze je willen passeren. en dan zonder iets te zeggen of te vragen of er niks aan de fiets of aan de persoon scheelt verder rijden!
ik heb thuis wel even bezig geweest om men remschijf (die nagelnieuw was) terug recht te krijgen!! leuk is iets anders.
en een aanrijding kan altijd gebeuren, maar op deze manier kan dat vermeden worden.
het is maar een woord, en ik ga opzij, en zorg er wel voor dat men vriendin die voor mij rijd ook opzij gaat. dat zullen genoeg bikers gezien hebben. er zijn er ons talrijke gepasseerd. van die rijders krijg je dan ook vriendelijk een bedankt terug. zoals het hoort.
ik denk dat de meeste verkegen zijn of dat ze zich zo dood aan't rijden zijn om toch maar een hoog gemmidelde te proberen rijden. raar allemaal...
ik heb thuis wel even bezig geweest om men remschijf (die nagelnieuw was) terug recht te krijgen!! leuk is iets anders.
en een aanrijding kan altijd gebeuren, maar op deze manier kan dat vermeden worden.
het is maar een woord, en ik ga opzij, en zorg er wel voor dat men vriendin die voor mij rijd ook opzij gaat. dat zullen genoeg bikers gezien hebben. er zijn er ons talrijke gepasseerd. van die rijders krijg je dan ook vriendelijk een bedankt terug. zoals het hoort.
ik denk dat de meeste verkegen zijn of dat ze zich zo dood aan't rijden zijn om toch maar een hoog gemmidelde te proberen rijden. raar allemaal...
ik vind persoonlijk dat tragere deelnemers NIET plaats moeten maken voor de snellere bikers.Zij beoefenen op hun manier het MTB en dat is hun goed recht!!De snellere rijders moeten maar een "propere manier" zoeken om voorbij te geraken.
Wat ze wel kunnen doen ,en dat treft niet alleen de tragere bikers,is plaats maken tijdens een beklimming wanneer ze moeten afstappen,om zodoende de rijders de kans te geven die wel boven willen geraken.
Respect en een beetje rekening houden met ieder soort van biker en zijn kunnen zal al heel wat frustatie voorkomen.
We leven tenslotte allemaal maar éne keer.
Wat ze wel kunnen doen ,en dat treft niet alleen de tragere bikers,is plaats maken tijdens een beklimming wanneer ze moeten afstappen,om zodoende de rijders de kans te geven die wel boven willen geraken.
Respect en een beetje rekening houden met ieder soort van biker en zijn kunnen zal al heel wat frustatie voorkomen.
We leven tenslotte allemaal maar éne keer.
-
Freggeltje
- Mountainbiker
Post by Freggeltje »
Ik wil toch ook eens in de andere richting reageren ivm snelle en trage bikers.
Ik ben zelf helemaal niet zo snel, maar ook niet traag (voor een vrouw), en ik word ongeveer evenveel ingehaald als ik anderen (mannen en vrouwen
) inhaal, maar ik kan het ongelooflijk op mijn zenuwen krijgen als mensen op hun dooiste gemak over een singletrack rijden en niet de minste moeite doen om opzij te gaan. Als je merkt dat er iemand sneller achter jou rijdt, maak dan wat plaats of neem eens de buitenbocht! Er zijn er die dat doen maar 't is de minderheid.
Het is niet omdat tragere rijders evenveel betalen dat ze daarom anderen in de weg moeten rijden, en andersom mogen snelheidsduivels niemand van de weg rammen, maar de betere bikers kunnen meestal wel voorbijgeraken zonder iemand te hinderen...
Ik heb niet de bedoeling om hoge gemiddeldes te halen, maar ik wil MOE zijn als ik aankom en dat doe je door over de singletracks te vlammen (want als je het op de rechte stukken moet doen kan je beter op de weg gaan rijden).
Ik ben zelf helemaal niet zo snel, maar ook niet traag (voor een vrouw), en ik word ongeveer evenveel ingehaald als ik anderen (mannen en vrouwen
Het is niet omdat tragere rijders evenveel betalen dat ze daarom anderen in de weg moeten rijden, en andersom mogen snelheidsduivels niemand van de weg rammen, maar de betere bikers kunnen meestal wel voorbijgeraken zonder iemand te hinderen...
Ik heb niet de bedoeling om hoge gemiddeldes te halen, maar ik wil MOE zijn als ik aankom en dat doe je door over de singletracks te vlammen (want als je het op de rechte stukken moet doen kan je beter op de weg gaan rijden).
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
ik was deze TT ook bij de tragere bij (anders ook hoor
) omdat het met men vriendin was, moet ik wel zeggen , wij rijden op een gewoon tempo, maar bij de bergop bv juist voor de put, rijden wij naar boven waar die ons voorbij gestoken zijn met ellebogen te voet gaan
omdat ze niet tot boven kunnen geraken. was men vrouwtje wel fier over
en ik trots op men vrouwtje.
en idd, wij zijn op elke moment wij konden op de singletrack opzij gegaan of de buitenbocht genomen zodat de achterliggers konden passeren. en krijgen dan van diegene die hier proper inhalen een vriendelijke bedankt.
het zijn echter diegene die dan niet durven of kunnen inhalen op deze wijze en ergens gaan wringen waar het niet gaat, daar heb ik het minste respect voor ook. laat het nu juist deze mensen zijn die nog geen eens sorry zeggen als ze u van de weg rijden, want die denken dat wanneer ze er met hun kop voorbij zijn ze kunnen invoegen, met gevolg dat je zelf in de remmen kan of je ligt er.
ik ga er nu niets meer over zeggen, de volgende die mij op een mottige manier pakt zal het weten
.
grtz
en ik trots op men vrouwtje.
en idd, wij zijn op elke moment wij konden op de singletrack opzij gegaan of de buitenbocht genomen zodat de achterliggers konden passeren. en krijgen dan van diegene die hier proper inhalen een vriendelijke bedankt.
het zijn echter diegene die dan niet durven of kunnen inhalen op deze wijze en ergens gaan wringen waar het niet gaat, daar heb ik het minste respect voor ook. laat het nu juist deze mensen zijn die nog geen eens sorry zeggen als ze u van de weg rijden, want die denken dat wanneer ze er met hun kop voorbij zijn ze kunnen invoegen, met gevolg dat je zelf in de remmen kan of je ligt er.
ik ga er nu niets meer over zeggen, de volgende die mij op een mottige manier pakt zal het weten
grtz
Groot gelijk.Hans wynants wrote: ik ga er nu niets meer over zeggen, de volgende die mij op een mottige manier pakt zal het weten.
Zelf ook effe uit mijn krammen geschoten zondag.
Net voor het eerste relatief stijl heuveltje zie ik ze te voet staan.
Ik ben dan zeer traag naar de heuveltje gereden om de "stappers" de gelegenheid te geven naar boven te stappen en zo een kans te maken om zelf naar boven te rijden. Komt me op die moment n'n pipo voorbij om dan halfweg het hellingske te parkeren ! Ik was ook niet echt content.
Maar dat heeft de pret niet kunnen drukken hoor, heb me hier fantastisch geamuseerd !
Of nog erger , als jezelf al een tijdje achter een tragere fietser fiets op een singletrack en daar dan ook respect voor hebt zonder ze te hinderen en gewoon u beurt afwacht om rustig voorbij te steken op een plaats waar het enigszins kan .Freggeltje wrote:Ik wil toch ook eens in de andere richting reageren ivm snelle en trage bikers.
Ik ben zelf helemaal niet zo snel, maar ook niet traag (voor een vrouw), en ik word ongeveer evenveel ingehaald als ik anderen (mannen en vrouwen) inhaal, maar ik kan het ongelooflijk op mijn zenuwen krijgen als mensen op hun dooiste gemak over een singletrack rijden en niet de minste moeite doen om opzij te gaan. Als je merkt dat er iemand sneller achter jou rijdt, maak dan wat plaats of neem eens de buitenbocht! Er zijn er die dat doen maar 't is de minderheid.Het is niet omdat tragere rijders evenveel betalen dat ze daarom anderen in de weg moeten rijden, en andersom mogen snelheidsduivels niemand van de weg rammen, maar de betere bikers kunnen meestal wel voorbijgeraken zonder iemand te hinderen...
Er dan door die fietsers nog al de moeite van de wereld wordt gedaan om u niet voorbij te laten ! Da vind ik HEEL erg ! respect voor iedereen !
Hallo organizatie!!!
Maandag heb ik tijdens het losrijden op het blosoparcour nog twee pijlen zien hangen,( op een paaltje en daarnaast op een stokje) dit op de oversteek naar het ruiterpad, waar de TT voor het eerst van het bloso afweek, vlak bij satanik ( 150 m voor die houten pop die daar is blijven staan van haloween)
Nu Vandaag staan die daar nog, dus denk ik " vergeten werk "
Niet dat het op die 2 pijltjes zal opaan komen, maar ge weet dat mtbkers
vlug met de vinger gewezen worden hé!
En dat zou spijtig zijn voor zo'n prachtige organizatie.
Groetjes van Ebo.
Maandag heb ik tijdens het losrijden op het blosoparcour nog twee pijlen zien hangen,( op een paaltje en daarnaast op een stokje) dit op de oversteek naar het ruiterpad, waar de TT voor het eerst van het bloso afweek, vlak bij satanik ( 150 m voor die houten pop die daar is blijven staan van haloween)
Nu Vandaag staan die daar nog, dus denk ik " vergeten werk "
Niet dat het op die 2 pijltjes zal opaan komen, maar ge weet dat mtbkers
vlug met de vinger gewezen worden hé!
En dat zou spijtig zijn voor zo'n prachtige organizatie.
Groetjes van Ebo.