15/02/09 Lichtaart

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Wij hebben ook een heel toffe voormiddag gehad.
Met z'n 13en geloof ik,
dus al een hele groep.
na de "povere" bevoorrading, volle bak richting aankomst.
Ben in het konijnenbos vrij hard gevallen, boomwortels kunnen zeer gevaarlijk zijn. Nu een blauwe rechter zijde, maar voor de rest geen probleem.
Ik weet dat het van de club een enorme inspanning vraagt voor die seingevers, maar het is echt een enorme meerwaarde, chapeau!
Dat had natuurlijk tot gevolg dat sommige plaatsen wat "onder" voorzien waren; bevoorrading, fietsenstalling, etc.
Maar daar gaan we echt niet over zagen.
Goe bezig mannen.

Nog één ding; die mensen die de tocht met GPS willen doen. Gelieve dat zeer te beperken. We zijn hier regelmatig langs privé stukken gekomen, als nu iedereen die stukken gaat nemen, dan is het binnenkort weer verboden om daar te komen.
Dus als er ergens een stukje is afgesloten, ga er dan niet liggen doorkruipen enzo.
Ik weet dat in de regio Wolfsdonk daar al dikke miserie mee is geweest.
tot volgend jaar Lichtaart!
viking
Mountainbiker

Post by viking »

spooky wrote:Wij hebben ook een heel toffe voormiddag gehad.
Met z'n 13en geloof ik,
dus al een hele groep.
Ben in het konijnenbos vrij hard gevallen, boomwortels kunnen zeer gevaarlijk zijn. Nu een blauwe rechter zijde, maar voor de rest geen probleem.
Ik weet dat het van de club een enorme inspanning vraagt voor die seingevers, maar het is echt een enorme meerwaarde, chapeau!
Dat had natuurlijk tot gevolg dat sommige plaatsen wat "onder" voorzien waren; bevoorrading, fietsenstalling, etc.
Goe bezig mannen.

Nog één ding; die mensen die de tocht met GPS willen doen. Gelieve dat zeer te beperken. We zijn hier regelmatig langs privé stukken gekomen, als nu iedereen die stukken gaat nemen, dan is het binnenkort weer verboden om daar te komen.
Dus als er ergens een stukje is afgesloten, ga er dan niet liggen doorkruipen enzo.

Spooky dat is zeer goed opgemerkt van u, klopt wij hadden verschillende stukken niet normaal toegankelijk. Dus GPS rijders deze route (gedeeltelijk) is niet toegankelijk voor normaal gebruik.
Vrij rijden is gewoon bordjes volgen.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

@mtbikey is het in de zomermaanden dan echt zo druk en zeggen ze iets als je er toch fietst.
Zijn de blosoparcours mooi daar?
Voor die pijltjes ,je hebt een punt da je zegt da jullie tussen 2 autosnelwegen liggen. Ik ben zelf via afrit 22 gereden (dacht Beerse zo via Geerle naar de tt. Pas pijltjes gezien aan de oprit van da complex.
Was een uur rijden voor ons trouwens.
Voor de rest was dik in orde :bounce:
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

Wil je eens graag weten hoe je juist gefietst hebt wel dat kan,

Ga naar -> www.gpscyclingtour.be

Klik daar op MTB -> MTB de Hoge Mouwroute !

Je kan dan de gehele omloop (45 Km) bekijken en downloaden als,

- Gps track (Garmin)
- Google Earth (ook voor Tacx Trainer software 2009)
- Google Maps

Het volledige Trainings parcours van Sven Nijs & Co. is ook opgenomen in deze Gps track.
Deze is Rood gemarkeerd ! :wink:

Het startpunt van de route is wel gewijzigd, dit om de Gps gebruikers die het parcours eens opnieuw willen fietsen, het een beetje gemakelijker te maken, wat betreft parkeer mogelijkheden !
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

spooky wrote:Wij hebben ook een heel toffe voormiddag gehad.
Met z'n 13en geloof ik,
dus al een hele groep.
Goe bezig mannen.

Ik ben ook geen fan van al dat tracken van TT's met de GPS. De groenen zijn hier al ni mals, dus er gaat nog wel miserie van komen denk ik.
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

CyclingDream wrote:Wil je eens graag weten hoe je juist gefietst hebt wel dat kan,

Ga naar -> www.gpscyclingtour.be

Klik daar op MTB -> MTB de Hoge Mouwroute !

Je kan dan de gehele omloop (45 Km) bekijken en downloaden als,

- Gps track (Garmin)
- Google Earth (ook voor Tacx Trainer software 2009)
- Google Maps

Het volledige Trainings parcours van Sven Nijs & Co. is ook opgenomen in deze Gps track.
Deze is Rood gemarkeerd ! :wink:

Het startpunt van de route is wel gewijzigd, dit om de Gps gebruikers die het parcours eens opnieuw willen fietsen, het een beetje gemakelijker te maken, wat betreft parkeer mogelijkheden !
Heb je toevallig de hoogtemeters of het hoogteprofiel opgenomen?
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

BTW we hebben bij het opruimen van de pijlen en de bordjes veel drinkbussen moeten opruimen!!!! :(
Ik denk dat er velen hun drinkbushouders eens moeten nakijken!!!
En als je merkt dat je drinkbus valt dan stop je toch en raap je ze toch op!? =D>
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Zo'n lege bidon is ook maar overbodig gewicht é....
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Er lagen idd.vele drinkbussen op de technische stukken rond de middag!
Er zijn wel drinkbushouders genoeg op de markt die voldoende spankracht hebben om
dit euvel te voorkomen,maar ze zijn meestal iets zwaarder van uitvoering!!
Kontroleer steeds of de drinkbus wel degelijk spant in de houder,dit kan soms los zitten doordat de diameters
niet overeenstemmen van bus en houder,ook bij bussen voor reservemateriaal die soms iets kleiner zijn!!
Kan er iemand eens de hoogtemeters van de verschillende afstanden vermelden op deze topic?
Rocky Rider
Mountainbiker

Post by Rocky Rider »

aardbei wrote:Is dat niet wat egocentrisch? 'T is prima, maar enkel ik en aan de rest : gelieve thuis te blijven zodat ik me alleen kan amuseren? Ook dit hoort bij het mountainbiken. En anders vertrek je zeer vroeg ofwel zeer laat om het (voor jou dan toch) 'probleem' wat te omzeilen.
Je mag mij dan egocentrisch noemen 'aardbei', de mensen die mij persoonlijk kennen zullen je kunnen vertellen dat ik dat hoegenaamd niet ben. Het is gewoon mijn bescheiden mening dat ik 1500 mensen op een tt parcours teveel vind.
Nogmaals, mijn helm af voor de organisatie, die zat perfect in elkaar (parking, seingevers, kantine, ...).
Op tt's met <1000 deelnemers heb je minder snel zo'n claustrofobisch gevoel.
Heb je trouwens de comment na de jouwe gelezen van 'pum'? Met zoveel volk heb je ook veel last van laagvliegers die persé aan alle kanten voorbij willen vlammen. Pas op, er zijn er ook die op een veilige en beleefde manier aangeven dat ze langs willen.
En 'pum' heeft nog meer gelijk als hij/zij aanhaalt dat op de tt's in (vlaams) brabant en de dardennen zoveel volk niet is. Waar zitten al die speedo's dan? Bang van een paar hoogtemeters waarschijnlijk.
Ik wil hier weer de discussie niet aangaan over koersvelorijders die zich in de winter op de tt's komen moeien, zowel wegkoersen als mtb-en zijn sporten die je perfect 's zomers als 's winters kan beoefenen (althans, ikzelf probeer daar toch een mooi evenwicht in te vinden).
Post Reply