Om uw redenering door te trekken : dat kan je dan ook maar beter meenemen, wat extra gewicht kan geen kwaadFreggeltje wrote:Een drinkebus of waterzak meenemen kan helpen...madskatingcow wrote: Aan de bevoorrading niks te drinken, wat toch wel kras was. Zo te zien stonden daar maar drie grote waterbidons, volledig leeg? Toch wel wat weinig voor bijna 1500 man. Met grote dorst dan maar doorgereden naar de aankomst.![]()
Ge zijt geen wereldbeker aan't rijden dus dat beetje gewicht kan er wel bij zeker? Zolang er maar eten is aan de bevoorrading, das't voornaamste
15/02/09 Lichtaart
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
-
Mr. Miyagi
- Mountainbiker
Post by Mr. Miyagi »
Heb gisteren met mijne maat ook de 45Km gedaan en ik moet zeggen dat we aangenaam verrast waren door de verschillende nieuwe stukken die afwijken van de bestaande bloso route. Het was echt een prima organisatie en we komen volgend jaar zeker terug.
- Rocky Rider
- Mountainbiker
Post by Rocky Rider »
Heb een beetje een dubbel gevoel overgehouden aan de toer gisteren.
Heb mij bangelijk goed geamuseerd, kwam zeker ook door het gezelschap van Wim (Mon Ten Bike), Frank (Delta68) en Wouter (weet-niet-of-die-op-t-forum-zit). De 46 km gedaan.
Het voorspelde slechte weer was idd. zo vriendelijk om te wachten tot we terug thuis waren.
Parcours was schitterend en bij momenten vrij technisch.
De organisatie was ook uitstekend. OK, ik heb ook gevloekt omdat er geen drinken was aan de bevoorrading en mijn eigen drinkbus was toen ook al meer dan half leeg maar als je dan leest hoe dat kwam, tja, dan is dat echt een geval van overmacht. Kan iedereen overkomen.
Het dubbele gevoel zit 'em in het aantal deelnemers. 1499, dat is natuurlijk fantastisch voor de organisatoren maar ik had vaak een claustrofobisch gevoel. Constant omsloten door andere bikers. En als je dan eens voet aan grond moest zetten moest je maken dat je aan de kant was en dan wachten wachten wachten totdat de file voorbij was om eindelijk ook te kunnen vertrekken.
Heb de route opgenomen met de gps en ga die volgende week of zo wss nog eens rijden met ne maat.
Wie de route ook zou willen (= voor de GARMIN 605/705 gps), stuur gerust een meleke (adres staat in mijn profiel).
Voor de route en de organisatie zou ik zeggen, volgend jaar opnieuw. Voor het vele volk echter wss niet.
Heb mij bangelijk goed geamuseerd, kwam zeker ook door het gezelschap van Wim (Mon Ten Bike), Frank (Delta68) en Wouter (weet-niet-of-die-op-t-forum-zit). De 46 km gedaan.
Het voorspelde slechte weer was idd. zo vriendelijk om te wachten tot we terug thuis waren.
Parcours was schitterend en bij momenten vrij technisch.
De organisatie was ook uitstekend. OK, ik heb ook gevloekt omdat er geen drinken was aan de bevoorrading en mijn eigen drinkbus was toen ook al meer dan half leeg maar als je dan leest hoe dat kwam, tja, dan is dat echt een geval van overmacht. Kan iedereen overkomen.
Het dubbele gevoel zit 'em in het aantal deelnemers. 1499, dat is natuurlijk fantastisch voor de organisatoren maar ik had vaak een claustrofobisch gevoel. Constant omsloten door andere bikers. En als je dan eens voet aan grond moest zetten moest je maken dat je aan de kant was en dan wachten wachten wachten totdat de file voorbij was om eindelijk ook te kunnen vertrekken.
Heb de route opgenomen met de gps en ga die volgende week of zo wss nog eens rijden met ne maat.
Wie de route ook zou willen (= voor de GARMIN 605/705 gps), stuur gerust een meleke (adres staat in mijn profiel).
Voor de route en de organisatie zou ik zeggen, volgend jaar opnieuw. Voor het vele volk echter wss niet.
Wederom een geweldige rit. Ok, ook toen ik aan de bevoorrading kwam was er geen drank meer, maar ik heb toch een lekker soepje gehad. Eerlijk gezegd stoorde mij het niet echt. Kwa organisatie zat het geweldig in elkaar, op elke gevaarlijke overweg stond er iemand om het verkeer te regelen, zo hoort het! Wat ik anderzijds zeer matig vond was het gedrag van sommige fietsers. Wij hebben de 46 km gedaan met een gemiddelde van 23 km/h, wat op zich toch niet slecht is en toch werden we geregeld aan de kant gereden. 1 iemand heb ik echt vervloekt! Ik was mooi aan het wachten tot ik de persoon voor mij kon inhalen. Op een moment kreeg ik de mogelijkheid en reed mijn voorganger correct langs links voorbij, echter die achter mij vond het niet snel genoeg en moest dezelfde persoon langs rechts inhalen (sandwich-effect), ongehoord, onverantwoord! Waar zijn al die vlammers trouwens op de ritten van VL-Brabant, tja, snel rijden op het vlakke en stilvallen op de bergjes, zo kennen we ze wel. Soit, ik heb me geamusseerd en dat is het belangrijkste.
(btw, iemand mijn 10 € gevonden, drink er ne goeie leffe van !
(btw, iemand mijn 10 € gevonden, drink er ne goeie leffe van !
-
kever69
- Mountainbiker
De tocht was geweldig! Er is veel werk aan geweest(heb mee afgepeild met foerske) Wij hebben ons ook heel goe geamuseerd dit weekend.
Bedankt voor alle positieve reacties, alleen spijtig dat sommige aan de bevoorrading geen drinken meer hadden.
Ivm dat "sandwichen" ik heb het ook enkele keren zien gebeuren en dan nog wel in den bergop. Erg prettig is dit niet als ze je zo voorbij rijden. Iedereen is niet even snel en dan kun je wel zo sportief blijven even te wachten tot dat er zich de gelegenheid voordoet om vlot langs links voorbij te steken.
Er zullen er altijd wel zijn die dat gaan blijven doen.
Bedankt voor alle positieve reacties, alleen spijtig dat sommige aan de bevoorrading geen drinken meer hadden.
Ivm dat "sandwichen" ik heb het ook enkele keren zien gebeuren en dan nog wel in den bergop. Erg prettig is dit niet als ze je zo voorbij rijden. Iedereen is niet even snel en dan kun je wel zo sportief blijven even te wachten tot dat er zich de gelegenheid voordoet om vlot langs links voorbij te steken.
Er zullen er altijd wel zijn die dat gaan blijven doen.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Winno & ik hebben ook een 'sandwicher' laten stoppen, met een frakske van 'Philips' aan en een iPod in zijn oren. Het is voor iedereen file, maar niet voor hen blijkbaar 
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
Ja mannen in Lichtaart was in orde,grote parking met seingevers
Nadeel vind ik steeds da er geen bordjes staan vanaf de autosnelweg,voor mensen zonder gps die moeten zoeken. Ik heb ne gps zenne
Door dat we wat later vertrokken zijn(09.30uur) geen last van fille gehad en aan de bevoorrading 5min moeten wachten op de drank dus ook niet zo erg. Wel spijtig dat ze steeds groene dus onrijpe bananen geven(dit komt steeds vaker voor op tt's) en voor de rest juist een koekske is maar poverkes vind ik.Een stukje wafel of peperkoek kost nu ook de massa niet hé.
Over het parkoers zéér kort schitterend de 1ste x da ik in de kempen reed ,die regio toch en het smaakt naar meer!!Denk 90%offroad
Een vraagske ik heb pijltjes zien hangen van cyclocross parcours zoiets gelijk bloso is daar een site van ,trouwens geinformeerd naar die kamping in het bos zodat we eens een weekend kempen kunnen boeken hé
Nadeel vind ik steeds da er geen bordjes staan vanaf de autosnelweg,voor mensen zonder gps die moeten zoeken. Ik heb ne gps zenne
Door dat we wat later vertrokken zijn(09.30uur) geen last van fille gehad en aan de bevoorrading 5min moeten wachten op de drank dus ook niet zo erg. Wel spijtig dat ze steeds groene dus onrijpe bananen geven(dit komt steeds vaker voor op tt's) en voor de rest juist een koekske is maar poverkes vind ik.Een stukje wafel of peperkoek kost nu ook de massa niet hé.
Over het parkoers zéér kort schitterend de 1ste x da ik in de kempen reed ,die regio toch en het smaakt naar meer!!Denk 90%offroad
Een vraagske ik heb pijltjes zien hangen van cyclocross parcours zoiets gelijk bloso is daar een site van ,trouwens geinformeerd naar die kamping in het bos zodat we eens een weekend kempen kunnen boeken hé
Het cyclocrossparcours is volledig afgepijld met zwarte pijltjes; het is ongeveer een 3 km. Iets verder dan de parking van de Floreal kan je het parcours starten.
Vanaf september tot maart mag je er rijden, van april tot augustus officieel niet omdat het dan aanzien wordt als speelterrein voor kinderen.
Onze tocht vanaf de autosnelwegen aanduiden, is vrij ver omdat Lichtaart immers tussen twee autostrades valt en dan op zich tussen 4 tot 6 afritten. Normaal gezien is Lichtaart gemakkelijk te vinden en in het dorp is alles wel aangeduid. We zullen volgend jaar misschien tips geven ivm welke afrit te nemen als je van een bepaalde richting komt.
Vanaf september tot maart mag je er rijden, van april tot augustus officieel niet omdat het dan aanzien wordt als speelterrein voor kinderen.
Onze tocht vanaf de autosnelwegen aanduiden, is vrij ver omdat Lichtaart immers tussen twee autostrades valt en dan op zich tussen 4 tot 6 afritten. Normaal gezien is Lichtaart gemakkelijk te vinden en in het dorp is alles wel aangeduid. We zullen volgend jaar misschien tips geven ivm welke afrit te nemen als je van een bepaalde richting komt.