afwisselende omloop alles was er in voorzien goede bevoorrading mooi afgepijld zelfs in een bocht werd ik verwittigd voor de gladheid prima organisatie verdiend zeker een pluim is minstens een 4 sterren waard tot volgend jaar al god beliefd
14/02/09 Peer
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mooi tochtje weinig of niets modder alleen langs die draad was het duwen
afwisselende omloop alles was er in voorzien goede bevoorrading mooi afgepijld zelfs in een bocht werd ik verwittigd voor de gladheid prima organisatie verdiend zeker een pluim is minstens een 4 sterren waard tot volgend jaar al god beliefd
groeten
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Leuk tochtje, voor hetgeen binnen de omheining lag toch. Parcour buiten lag er door het vriesweer eens een keer goed hard bij, meestal bolt het hier voor geen meter. Voor den eerste keer is door niemand voorbijgestoken
parcour zal me dus wel liggen, tot volgend jaar dus 
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Leuke foto's allemaal, scherp genoeg (top camera met een top lens)...en weeral veel volk zonder helmensaiko wrote:hier zijn ze
http://www.mountainbike-live.com/nl/com ... y&catid=55
en ik sta er voor de verandering eens tussen
fatty travel bena helemaal benut blijkbaar
Ik snap dat niet, maar ja, wie ben ik.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Papegaai vliegt rond op luchtmachtbasis Kleine Brogel!
Post by StrammerMax »
Ik ben vandaag ook de grote toer op de luchtmachtbasis van Kleine Brogel en in Peer komen rijden. Ik had 41,50 km op m'n tellertje staan. Ik ben pas om 14.15 u gestart, dus de grote troep was al voorbij. Ik kon me nog redelijk goed van vorig jaar herinneren hoe de toer er uit zag, zo langs die omheining, voorbij die twee huizen die daar moederziel alleen tussen staan, dan een resem singletracks om dan aan de andere kant van die twee huizen weer aan den draad te komen. De bocht naar rechts aan het bord dat de grens met Kaulille aanduidt, en dan tussen die militaire gebouwen en geparkeerde voertuigen, af en toe startbanen moeten oversteken, goed voor een dikke 22 km binnen de basis zelf. Er zaten leuke singletracks bij en stukken met op en af en draai- en keerwerk. Ook het stuk buiten het domein vond ik best te pruimen, alhoewel minder spectaculair. Op plekken waar geen zon kwam lag de bodem er hard bij. Ik herkende zelfs de boom op de plek waar vorig jaar een biker nogal zwaar ten val was gekomen. De ambulance stond er nog toen ik passeerde en de kerel lag zelfs nog op de grond! Ik ben eens gaan kijken naar het topic van vorig jaar, en dat was inderdaad toen. Ik ben dat toen een tijdje blijven volgen om te lezen hoe het met die mens gesteld was, tot het uit m'n gedachten gegaan is. Maar volgens de laatste berichtjes die er te lezen zijn zou alles toch terug in orde gekomen zijn! Het heeft me 210 autokilometers gekost over en weer naar Peer, maar ik heb genoten van deze toertocht op deze zonnige winterdag. Vanaf de splitsing na de bevoorrading heb ik de ganse tijd alleen gereden. Enkel toen de laatste vijf kilometers aangekondigd werden, stak een groepje van vier bikers met identieke blauwe pakken me nog voorbij. Ik heb daarna trouwens met die gasten onder de douche gestaan. En die lekker hete douche deed deugd. Prachtige sporthal hebben de militairen daar ter beschikking! Ik vreesde dat er met dit koude weer geen mogelijkheid zou zijn om de bike af te spuiten, maar ik was content dat dit wel kon. Met een hogedrukreiniger met zachte straal! Ik had hem na de vorige toer maar half z'n gat kunnen proper maken en ik voelde dat tijdens het rijden. Dus m'n bijzondere dank aan die vader die met zijn zoontje verantwoordelijk was voor de afspuitinstallatie en die alles nog stond op te ruimen toen ik na de douche en een drankje in de kantine weer huiswaarts vertrok. Even gebabbeld met de biker van de club die jetons verkocht voor m'n drankje. De mens had niemand anders om iets tegen te zeggen, want ik was nog de enige die daar zat! Hij wist me te vertellen dat er gisteren 280 militairen hadden deelgenomen en vandaag 940 bikers. Hij was tevreden met deze opkomst. Hopelijk brengt het wat zaad in het bakje voor de MS-kliniek in Overpelt. Een nog vrij jonge collega van mij heeft die ziekte in een beginstadium. Hij zal zich wel vragen stellen over z'n toekomst! Dus eigenlijk een geluk dat wij kunnen biken voor de mensen die er jammer genoeg niet meer toe in staat zijn! Bedankt mannen daar in Peer voor alle moeite en de mooie dag. En als het ff kan ben ik er volgend jaar weer bij!
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Graag wel ik langs deze weg alle deelnemers bedanken voor hun sportieve, maar hierdoor ook financiële bijdrage aan onze mountainbike tocht ten voordele van MS. Uit de reacties blijkt dat iedereen meer dan tevreden is (er is zelfs iemand die onze toertocht 4 sterren wilt geven
). Ik kan ook de kritiek van enkele MTB-ers ten opzichte van sommige stukken van het parcours begrijpen. Maar er zijn hiervoor twee redenen. Binnen de basis zitten we wat vast met beveiligde zones, buiten de basis hebben we niet veel hoogtemeters die we in de tocht kunnen steken en moeten we ons bovendien aan de richtlijnen en toelatingen van Bos en Natuur houden
.
Als verantwoordelijke voor deze organisatie ben ik toch een meer dan tevreden persoon. Toch wil ik ook alle medewerkers bedanken voor hun bijdrage, want zonder hen zou deze toertocht zeker en vast niet kunnen lukken.
Hopelijk komen we (zowel medewerkers als deelnemers) elkaar opnieuw tegen bij de volgende (18e) editie.
Als verantwoordelijke voor deze organisatie ben ik toch een meer dan tevreden persoon. Toch wil ik ook alle medewerkers bedanken voor hun bijdrage, want zonder hen zou deze toertocht zeker en vast niet kunnen lukken.
Hopelijk komen we (zowel medewerkers als deelnemers) elkaar opnieuw tegen bij de volgende (18e) editie.
- rafbora
- Mountainbiker
- Location: Orbea alma sram x-0,Ridley scorpion sram x-9,Dynatek black spirit sram red
Zaterdag ook naar kleine brogel afgezakt om de 40km te doen waren er 65 km met de fiets heen en terug.Onder een stalend zonnetje bij de eerste vertrokken daardoor niet teveel volk tegengekomen onderweg.Schoon toerke ,goede bevoorrading meer moet da nie zijn.Lukske en zijn team hebben da weer goe gedaan
.