ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
cutters
Mountainbiker

Post by cutters »

De ergste valpartij die ik meegemaakt heb was niet met de mtb maar met mijn racefiets.
Vorige zomer met zijn drieën achter mekaar goed aan het doortrekken. Ging allemaal goed tot ik door een boomwortel, die het fietspad omhoog duwde, werd weg gekataputeerd. Kwam een meter of 3 verder,head-first, neer.
Hield er buiten een 1 grote schaafwonde van mijn schouder tot aan mijn enkel ook een flinke hersenschudding aan over. Helm op 4 plaatsen gescheurd, moet er niet aan denken hoe ik er uit gezien zou hebben als ik geen helm gedragen had.

Fiets was ook total loss, vork in 2 gebroken (lag een paar meter verder in de gracht), achterderrie in mijn wiel, scheur in mijn kader...

Was weer een prachtig voorbeeld van de "goede" staat van onze Belgische fietspaden :-?
SoundLeSs
Mountainbiker
Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra

Post by SoundLeSs »

Killerbe wrote:Ik rijd nu zinds kort ook met klikkers en tot op heden nog niet gevallen. Maar vrees wanneer er iets voor valt, ik niet de tijd of de reactie heb mezelf los te klikken.
Da's gewoon een kwestie van oefene en zien da ge of het laagste punt losklikt...
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Heb nu wat tijd om verschillende topics door te lezen na mijn ongeval,nu 2 weken geleden.In een afdaling niet in mijn pedalen kunnen inclikken en frontaal tegen een boom.Gevolg,schouderbreuk,4ribben gebroken en enkele gekneust,zware hersenschuding,ingedrukte borstkast en enkele krastjes in aangezicht,schouder en scheenbeen.De fiets heeft de boom niet geraakt,is wel verder gereden zonder mij,zadel en zadelpen stuk,helm op 2plaatsen gebarsten(fiets is 6 weken oud)en broek voor weg te gooien.Gelukkig was ik niet alleen en hebben ze de ambulance gebeld.Een uur voor het voorval nog mijn schouder voor de 6 de maal uit de kom,zelf erin kunnen zetten.Al 2 maanden werkonbekwaam voorgeschreven gekregen.Ga het toch wat kalmer aandoen,vrouwtje is niet kontent.Twas al de 6de keer,dat ze mijn vrouw bellen vanuit het ziekenhuis.
Killerbe
Mountainbiker
Location: Orbea OIZ - Thompson Full LX en misschien nog een Trek 8500

Post by Killerbe »

BASSMAN wrote:Heb nu wat tijd om verschillende topics door te lezen na mijn ongeval,nu 2 weken geleden.In een afdaling niet in mijn pedalen kunnen inclikken en frontaal tegen een boom.Gevolg,schouderbreuk,4ribben gebroken en enkele gekneust,zware hersenschuding,ingedrukte borstkast en enkele krastjes in aangezicht,schouder en scheenbeen.De fiets heeft de boom niet geraakt,is wel verder gereden zonder mij,zadel en zadelpen stuk,helm op 2plaatsen gebarsten(fiets is 6 weken oud)en broek voor weg te gooien.Gelukkig was ik niet alleen en hebben ze de ambulance gebeld.Een uur voor het voorval nog mijn schouder voor de 6 de maal uit de kom,zelf erin kunnen zetten.Al 2 maanden werkonbekwaam voorgeschreven gekregen.Ga het toch wat kalmer aandoen,vrouwtje is niet kontent.Twas al de 6de keer,dat ze mijn vrouw bellen vanuit het ziekenhuis.
Van harte beterschap gewenst!
Da moet nogal nen knal geweest zijn (gezien de schade)!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

BASSMAN wrote:Heb nu wat tijd om verschillende topics door te lezen na mijn ongeval,nu 2 weken geleden.In een afdaling niet in mijn pedalen kunnen inclikken en frontaal tegen een boom.Gevolg,schouderbreuk,4ribben gebroken en enkele gekneust,zware hersenschuding,ingedrukte borstkast en enkele krastjes in aangezicht,schouder en scheenbeen.De fiets heeft de boom niet geraakt,is wel verder gereden zonder mij,zadel en zadelpen stuk,helm op 2plaatsen gebarsten(fiets is 6 weken oud)en broek voor weg te gooien.Gelukkig was ik niet alleen en hebben ze de ambulance gebeld.Een uur voor het voorval nog mijn schouder voor de 6 de maal uit de kom,zelf erin kunnen zetten.Al 2 maanden werkonbekwaam voorgeschreven gekregen.Ga het toch wat kalmer aandoen,vrouwtje is niet kontent.Twas al de 6de keer,dat ze mijn vrouw bellen vanuit het ziekenhuis.
Altijd op moeilijke trails onderweg zeker?
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

foutje:dubbele post :oops:
Last edited by BASSMAN on Sat 28 Feb 2009 13:07, edited 1 time in total.
BASSMAN
Mountainbiker

Post by BASSMAN »

Dickie wrote:
Altijd op moeilijke trails onderweg zeker?
Nee nee, niet altijd met mountainbiken [-X
cutters
Mountainbiker

Post by cutters »

cutthroat wrote:De ergste valpartij die ik meegemaakt heb was niet met de mtb maar met mijn racefiets.
Vorige zomer met zijn drieën achter mekaar goed aan het doortrekken. Ging allemaal goed tot ik door een boomwortel, die het fietspad omhoog duwde, werd weg gekataputeerd. Kwam een meter of 3 verder,head-first, neer.
Hield er buiten een 1 grote schaafwonde van mijn schouder tot aan mijn enkel ook een flinke hersenschudding aan over. Helm op 3 plaatsen gescheurd, moet er niet aan denken hoe ik er uit gezien zou hebben als ik geen helm gedragen had.

Fiets was ook total loss, vork in 2 gebroken (lag een paar meter verder in de gracht), achterderrie in mijn wiel, scheur in mijn kader...

Was weer een prachtig voorbeeld van de "goede" staat van onze Belgische fietspaden :-?
Nog wat fotokes gevonden van na mijne crash

Image
Image
Image
simple plan freak
Mountainbiker

Post by simple plan freak »

nu weet je hoe een carbonnen voorvork er vanbinnen uitziet he :-D
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

afdaling tussen twee hoger liggende velden tegen een kleine 55km/h
voorwiel weggeslagen en tegen één van de velden gesmakt,resultaat rechter ribbekas alle vliezen gescheurd :cry:
Post Reply