22/02/2009 Allennes-Les-Marais

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

@ uncle sam: Sorry zulle, we hebben blijkbaar samen gepost.
Kheb je terug op de lijst gezet :wink:
1. Motorbiker
2. Lisalized
3. Moustache
4. Petit crosseur de boue
5. Jodelawinglie
6. N'oncle Sam (le promeneur)
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

:evil:

:lol:
barty
Mountainbiker

Post by barty »

uncle sam wrote:
barty wrote:Zou wel eens kunnen dat ik ook de grens oversteek voor deze tocht die blijkbaar fel gesmaakt is bij de Forumbikers.
Eerst zien dan geloven hé :bounce:
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar deze Franse tocht trekt op niks.
Veel wandelstroken, povere ravito's, geen bike wash, geen douches, geen parking, ...
Mij zien ze daar allesinds niet, er is veel beter te vinden in Vlaanderen die dag!
Tja ..ik kan me nu een duidelijk beeld vormen van deze tocht en ben tot het volgende besluit gekomen :

- veel wandelstroken ??? : dat past perfect bij mijn fysieke paraatheid; een beetje afwisseling tussen biken en wandelen...ideaal om beetje vet te verbranden , tevens schept dat de mogelijkheid om een beetje de ramptoerist uit te hangen en rond te kijken naar die grauwe, drieste streek daar over de grens
- povere ravito's ???: beschik op dit ogenblik over voldoende reserves om enkele uurtjes verder te kunnen zonder inname van prestatie verhogende voedingsmiddelen of genotsmiddelen
- geen bike wash ???: twee maal per jaar bike afstomen met hoge drukreiniger moet volstaan, dus die kan nog wel even wachten
- geen douches ???? : dan tref ik het toch even...ik ga me dit weekend douchen na de tt in Aarsele en dan kan ik toch gerust een 14-tal dagen verder
- geen parking???: aangezien het toch een fluttochtje is dacht ik eraan met bike tot ginder te rijden en terug, dan is meteen elk parkingprobleem opgelost. Hopelijk heb ik dan voldoende gezweet om toch gewaar te worden dat ik op de fiets heb gezeten.

Allez tot dan maar hé :bounce: :lol: :lol: :bounce:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Voor de nieuwkomers , vergeet niet het mooiste stuk te bissen of te trissen, anders zou je wel eens ontgoocheld kunnen zijn.
Beter deze 9300meter bissen en een kortere afstand te nemen nadien.
Hoe doe je dit ?
Net na de prachtige single track van 9300meterkes heb je
een bevoorrading (of eerder hergroepering van de Belgen).
Bij het verlaten van deze bevoorrading ga je een beetje verder over een brug moeten rijden ==> DOE DIT NIET !
Sla af naar links juist VOOR de brug en je kan terug herbeginnen aan de singletrack die dan terug op de bevoorrading uitkomt.
Je zal zien 2de keer is nog veel leuker daar je de weg reeds een beetje kent in dat doolhof.
(Hopelijk hebben ze hun toer niet omgekeerd #-o #-o )
De 3de keer is ook niet te versmaden, maar de beentjes beginnen zich dan toch wel al te gevoelen als je 3X volle bak gegaan hebt. (28km single track op en neer :drunk: ) zeker als je weet dat de forumtrein daarna meestal op het gemak #-o terugkeert naar Alènes les Marais. Vorig jaar ook een nerveuze aanloop van de forumtrein op weg naar het Base de Wingles, precies het peleton in de RVV voor de passage van de Oude Kwaremont.
Bij goed weer (bestaat dit nog ?) gaan we misschien 4 keer ?
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Vanmiddag op Google earth de afstand tussen Wingles en Allenes-l-m bekeken. Een 5 a 6 km in vogelvlucht.
Als de regen blijft kiezen we beter de kortste weg naar Wingles.
Ik herinner me nog het modder & watertraject van voor 2 jaar. 8km blubber tot in Wingles.
En dan, le paradis.
Dit jaar, hoe vlugger, hoe beter.
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

Motorbiker wrote:Vanmiddag op Google earth de afstand tussen Wingles en Allenes-l-m bekeken. Een 5 a 6 km in vogelvlucht.
Ik herinner me nog het modder & watertraject van voor 2 jaar. 8km blubber tot in Wingles.
En dan, le paradis.
lijkt me in die omstandigheden geen slecht idee... van de start tot Wingles is het parcours toch zo'n 18km lang, dus als je die kunt "shortcutten" om rapper aan de Base zelf te beginnen, tant mieux! :bounce:

1. Motorbiker
2. Lisalized
3. Moustache
4. Petit crosseur de boue
5. Jodelawinglie
6. N'oncle Sam (le promeneur)
7. Roden-Base
8. Allenneveldenaere (als 'm opgelapt geraakt tenminste)
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Motorbiker wrote:Vanmiddag op Google earth de afstand tussen Wingles en Allenes-l-m bekeken. Een 5 a 6 km in vogelvlucht.
En dan, le paradis.
De kortste weg naar Wingles vind je ook op Google Earth hoor... :wink: Zoals je kan zien, is er daar ook flink wat parking !
CycloneWard
Mountainbiker

Post by CycloneWard »

da cool stukske in Wingles, kunt ge da ook doen als er geen TT is?
Of is het noodzakelijk dat er bepijling is om er iets moois van te maken?
Anders zou'k misschien gewoon eens op een andere moment dagje naar Noord Frankrijk gaan...
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

CycloneWard wrote:da cool stukske in Wingles, kunt ge da ook doen als er geen TT is?
Of is het noodzakelijk dat er bepijling is om er iets moois van te maken?
Anders zou'k misschien gewoon eens op een andere moment dagje naar Noord Frankrijk gaan...
Eerst een TT of twee en dan ben je in orde voor andere gelegenheden...
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Zojuist nog een mailke van de Zouaves ontvangen.
Base de Wingles: geen 5 of 6 of 7 of 8 of 9 maaaaar 10.5 km !!!!!!!!!
caramia. Leest uzelf:

" Bonsoir
Quelques infos suplementaires
3 parcours 25 /35 /45 + 1 bonus de 3 km à la fin pour les volontaires
Seul le 35 et 45 vont dans la base
Un dernier reperage ce matin donne 10.5 km dans la base
Il y a 2 ravito le second se trouve à environ 7km dans la boucle de wingle
Pour les jeunes j’espere que notre fléchage aura les mêmes bons commentaire que les années précedentes (nous avons aussi 2 zouaves qui vont tourné dans la base pour ramener les possibles égarés)
Je pense refaire un traçage spéciale le long du canal pour un retour direct pour les « fatigués » ".

@ cycloneward: zonder bepijling is het moeilijk de swung erin te houden.
De bepijling volgende week gebeurd met de spuitbus op de grond.
Mogelijk kan je deze - en het spoor van de bikers - in de komende weken nog volgen.
Post Reply