ritchey Zmax
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- WT6
- Mountainbiker
Zijn inderdaad steeds de allergoedkoopste versies die ze aanbieden.GT wrote:Oppassen, degene die ze daar zullen aanbieden zullen niet de vouwbare Z-Max'en zijn. En die vouwbare Z-Max'en zouden merkelijk NOG beter moeten zijn.
De Ritchey Excavader hebben ze ook, voor 12 Euro. Maar inderdaad niet vouwbaar en dat is een merkelijk stijvere band.
Die Ritchey zijn best in Pro versie, is met Kevlar, zijn plooibaar en heb je voor 25 euro bij Barracuda. 25 euro is niet overdreven denk ik....
- Wacko007
- Mountainbiker
Ik heb vorig jaar met Z-Max Millenium WCS 2.1 gereden.
Gereden tijdens wedstrijden.
De band scoorde voortreffelelijk in modderige omstandigheden!!!
Door een grote diameter verwacht je vrij veel weerstand op asfalt, wel, voor zulke banden viel het aardig mee.
Het zijn all-round banden met een nieging net iets meer voor modder te dienen.
Grip in de bochten, relatief weinig rolweerstand, laag gewicht en tegenwoordig niet meer zo duur.
Maar ze worden niet meer gemaakt en zullen de stocks ooit uitgeput raken. Sla je voorraad al maar in...
Waarom dit jaar niet meer? Geen tubeless
Greetz,
Julien.
Gereden tijdens wedstrijden.
De band scoorde voortreffelelijk in modderige omstandigheden!!!
Door een grote diameter verwacht je vrij veel weerstand op asfalt, wel, voor zulke banden viel het aardig mee.
Het zijn all-round banden met een nieging net iets meer voor modder te dienen.
Grip in de bochten, relatief weinig rolweerstand, laag gewicht en tegenwoordig niet meer zo duur.
Maar ze worden niet meer gemaakt en zullen de stocks ooit uitgeput raken. Sla je voorraad al maar in...
Waarom dit jaar niet meer? Geen tubeless
Greetz,
Julien.
-
Tha Neighbour
- Mountainbiker
Re: ritchey Zmax
Post by Tha Neighbour »
Goede banden voor meerdere omstandigheden én betaalbaar, alhoewel niet té hard zetten zal je beter in koers houden heb ik al ondervonden 
Ritchey maakt ze zeker en vast nog wel!!!! Twee weken terug lag de plooibare versie op de toonbank van Fietsen Zagers, Brasschaat! Ik heb thuis de Z-max 1.9 niet plooibaar liggen, ik ben er misschien over aan het denken om de plooibare 2.1 versie te kope ... maar ik weet het niet, want men hart staat ook in vuur en vlam van de Racing Ralph ... iemand raad?
- WT6
- Mountainbiker
Als je van z-max tevreden was, is RR allicht niks voor jou wegens te snel lek of gescheurd.GT wrote:Ritchey maakt ze zeker en vast nog wel!!!! Twee weken terug lag de plooibare versie op de toonbank van Fietsen Zagers, Brasschaat! Ik heb thuis de Z-max 1.9 niet plooibaar liggen, ik ben er misschien over aan het denken om de plooibare 2.1 versie te kope ... maar ik weet het niet, want men hart staat ook in vuur en vlam van de Racing Ralph ... iemand raad?