Ik ben blijven zitten, ze zijn niet mild geweestStrammerMax wrote:Een beetje mild wezen voor die mens hé! Anders gaat ge achteraf een moeilijk examen krijgen hoor!Thomass#103 wrote:Ik heb ook zin, ik ga zaterdag tegen mijn leerkracht informatica rijdenStrammerMax wrote:Ja, Thomass, voor u is het een thuiswedstrijd, want als je langs den draad rond de basis rijdt, dan ziet ge op een bepaald ogenblik het bordje van uw woonplaats staan! Dus deze keer hoef ik u niet te helpen met het opzoeken van de straatnaam!Ik ben hier vorig jaar komen biken, benieuwd als ik was naar een toertocht binnen een militair domein! En als Lukske gelijk heeft met zijn bewering over het weer op zaterdag, dan heb ik veel zin om er deze keer weer bij te zijn.
14/02/09 Peer
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
't is te zien van welke kant je af komtThomass#103 wrote:Das gesprokenLukske wrote:Vandaag hebben we het gedeelte buiten de basis uitgepijld. Morgen fietsen de militairen al, dus moest alles tegen vanavond in orde zijn.rendier wrote:kan je tegen vrijdag iets laten weten over de toestand van het hele parcoer zou da graag weten
Zowel binnen als buiten de vliegbasis ligt het parcours er goed bij. Het is natuurlijk geen speedy-omloop, maar echt MTB-ondergrond : stukken die goed fietsen, maar ook stukken waar regelmatig op de tanden moet gebeten worden voor wat smurrie
. Zelfs het aantal grote plassen blijft beperkt. Je gelooft het misschien niet, maar gisteren en vandaag is er geen druppel regen of geen vlok sneeuw gevallen in Peer
(en dat in tegenstelling tot andere plaatsen). Je krijgt meestal wat je verdient. De bodem is dus goed opgedroogd. Hopelijk blijft het morgen ook binnen de perken (volgens onze meteo-dienst zouden we wel af en toe een sneeuwbui krijgen
, maar het zou al bij al toch nog meevallen). Voor zaterdag geven ze wel prachtig MTB-weer : ganse dag droog weer en temperaturen rond 4°. Dit is dus geen reden om thuis te blijven
.
We hebben bovendien op twee zwaarder bollende stroken een alternatieve weg klaar in vervanging , moest het morgen door de militairen helemaal kapot gereden zijn. We trachten elk jaar iedere mountainbiker zoveel mogelijk te laten genieten van deze sport, maar dit wil niet zeggen dat het een vakantietochtje moet zijn.
Ik zal er zaterdag ook zijn, dat is daar bij monsheide rechts de straat in tot ge bonk op de kazerne rijdt zeker?
![]()
gr
Net terug van deze tocht,het parcours lag er zeer goed bij.
Het gedeelte aan het begin van de startbaan was idd goed opgevuld.
De afpijling was dik in orde evenals de bevoorading.
Achteraf een lekkere spaghetti en eventueel drank en dag dag was weer geslaagd.
Proficiat 10 W Tac
en tot morgen... en volgend jaar 
Het gedeelte aan het begin van de startbaan was idd goed opgevuld.
De afpijling was dik in orde evenals de bevoorading.
Achteraf een lekkere spaghetti en eventueel drank en dag dag was weer geslaagd.
Proficiat 10 W Tac
Vriend van mij heeft vandaag met de crossfiets gereden en heeft nergens problemen gehad.Is deze toer met een crossfiets te doen ?
Heb nu al vele malen deelgenomen aan deze toertocht en volgens mij heeft het parcour er nog nooit zo goed bijgelegen. Enkele jaren rijden we alleen maar binnen de omheining omdat buiten de basis zoveel plassen en modder was. Nu hebben we de volledige toer gedaan (40km) en zelf buiten de basis was het wonderwel vrij droog. De tocht is voor iedereen een aanrader met een afwisseling van single tracks, rechte stukken en is bijna volledig off road. Een dikke proficiat aan de organisatoren en helpers.
Dank u wel voor deze reclamepédro wrote:Vriend van mij heeft vandaag met de crossfiets gereden en heeft nergens problemen gehad.Is deze toer met een crossfiets te doen ?
Heb nu al vele malen deelgenomen aan deze toertocht en volgens mij heeft het parcour er nog nooit zo goed bijgelegen. Enkele jaren rijden we alleen maar binnen de omheining omdat buiten de basis zoveel plassen en modder was. Nu hebben we de volledige toer gedaan (40km) en zelf buiten de basis was het wonderwel vrij droog. De tocht is voor iedereen een aanrader met een afwisseling van single tracks, rechte stukken en is bijna volledig off road. Een dikke proficiat aan de organisatoren en helpers.
Exacte afstanden : 42 km , 33 km en 24 km.
Starten kan vanaf 11.30 u.
Morgen komt het beloofde winterzonnetje er hopelijk nog bij