Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

El Baelos wrote:
Geax Barro Marathon 2.1 vooraan --> perfecte allroundband met goede grip in de modder, veel vertrouwen op zowel droge als natte ondergrond

Geax Barr Mountain 2.1 achteraan --> goede grip in de modder, iets meer rolweerstand, maar ook zeer goede allrounder
Ik zie toch weinig verschil tussen beide banden hoor buiten de naam.
Andere compound/gewicht misschien?
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Schwalbe Racing ralph 2.25 : Goede grip voor en achteraan in zomer + weinig rolweerstand. In de winter ook goed bandje.

Vredestein black panther : Zeer weinig rolweerstand. Zijdelingse grip is wat minder bij hoge snelheden. In modder ook zeer goed.

Micheling xcr at/dry : Nest banden. Scheuren,wegen veel, niks grip. Voor mij slechtste banden die ik ooit heb gehad.

Schwalbe nobby nic 2.1: Goed bandje voor in de zware modder. Voor droge omlopen vind ik hem te zwaar lopen.
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

uncle sam wrote:
El Baelos wrote:
Geax Barro Marathon 2.1 vooraan --> perfecte allroundband met goede grip in de modder, veel vertrouwen op zowel droge als natte ondergrond

Geax Barr Mountain 2.1 achteraan --> goede grip in de modder, iets meer rolweerstand, maar ook zeer goede allrounder
Ik zie toch weinig verschil tussen beide banden hoor buiten de naam.
Andere compound/gewicht misschien?
Geax Barro Marathon = Geax Barro Mountain, de eerste versies noemden Mountain, maar die naam zou niet gemogen hebben (registratie van de naam of zoiets), en is daarom veranderd naar Marathon, ondertussen mogen ze opnieuw Mountain gebruiken.

De verschillende types Barro Mountain/Marathon zijn:
- breedte: 2.1 of 2.3
- type:
*Performance (= draadband)
*High Performance (= gewone vouwband, lichtste type)
*TNT (Tube No Tube) (stijvere flank, te gebruiken met biba of met pap, in theorie niet luchtdicht zonder pap, maar in de praktijk verbazend luchtdicht
*Tubeless

Ook mijn ervaring: superband, zeer goede allrounder, ligt er bij mij een godganse winter op, met pap (2x TNT)
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

in de bijna 3jaar die ik bike. heb ik nog maar enkel met deze gereden.

als eerste

ritchy Z-MAX 1.9 voor en achter. druk voor tussen 2.00 à 2.30 en achter 2.20 à 2.50.

nu

voor. barro mountain 2.1 druk 2.00 à2.2

achter. barro mountain TNT 2.1 druk 2.2 à 2.4

van de mountains ben ik tot nu toe het meest kontend. zowel zomer als winter. de Z-MAX was ook goed maar vond ze te smal. bolde wel goed al staan de noppen niet kort bijeen.
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

zomer= geax mezcal
winter= geax saguaro
slijk= geax arrojo
mtbgast
Mountainbiker

Post by mtbgast »

continental twister supersonic vooraan en achteraan: laag gewicht, lage rolweerstand, zelden lek (bij mij toch) goede grip bij droog weer, uitstekend in de bochten (veel beter dan de racing ralph's vind ik) zeer goed te dichten met no-tubes en blijven perfect op druk, wel wat te zwak voor ardenneritjes, worden gebruik op 1.8 en 2.2 bar

racing ralph 2.1 achteraan: goede rolweerstand, zelden lek, kan het hele jaar blijven liggen. meestal op 2.2 bar, gewicht zit wel redelijk goed

racing ralph 2.1 vooraan: niet zo super in de bochten, zelden lek, kan toch een beetje nattigheid verdragen en zijn sterk genoeg voor de ardenneritten rond 1.8 bar

nobby nic 2.1 achetraan: iets te veel rolweerstand, zelden lek op 2.2 bar goed gewicht voor een noppenband

nobby nic2.1 vooraan: enkel bij de vettige tochten en natte ardennenritten zelden lek en op 1.6-1.7 bar

banden zijn en blijven een persoonlijke keuze, sommige aanbidden een bepaalde band en anderen haten hem. dus proberen blijft de boodschap
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

normaal tot nat---> vredestein tiger claw
Droog---> vredestein killerbee
Modder---> schwalbe jimmy
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

iemand ervaring met de mountain king's van continental?
Gismo
Mountainbiker

Banden

Post by Gismo »

prideandglory1891 wrote:iemand ervaring met de mountain king's van continental?
8) heb vandaag van rose .de mijn moutain kings 2.4 gekregen ben ze momenteel aan opleggen ja man serieuse band met een deftig profiel . ga morgen eens testen ,zal je het laten weten ben zelf benieuwd 8) see you :wink:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Continental Mountain Kings 2.2 protection voor:

de lente-zomer-herfst-winter rond mijne kerktoren in Kessel-Lo, langs en soms ook door de beekskes in de ardennen, alle soorten goede kwaliteitsmoos in Vl-Brabant, de zandgrond bij de Limburgers, soit alles zolang het maar onverhard is want op asfalt bollen die van geen kanten. Maar daarvoor heb ik dan weer de koersbak :wink:
Post Reply