22/02/09 Lot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
cyclotrappist
Mountainbiker

22/02/09 Lot

Post by cyclotrappist »

Voor de 15° keer organiseren we onze mtb-rit. 30 km met 550 hoogtemeters en 50 km met 750 hoogtemeters. Het parkoers is gevoelig gewijzigd ten opzichte van vorig jaar, maar we hebben er terug stukken ingestoken waar we vroeger langs zijn gekomen. Vertrek is aan het sportcomplex van Lot. Er zal een grote bikewash voorzien zijn evenals bijstand bij pech door GDD biking uit St Pieters Leeuw en warme douches op het einde van de rit. Ook voor de laatste. De tocht gaat van lot naar Kesterbbek-Padenborre, Bruineput, zavelput in Buizingen, Drasop, Dworp- Fazantenlaan en Rilroheide(bevvorrading met verse soep, w-cup drank, fruit en koeken). De 30 km gaat dan via Dikkemeer naar Alsemberg, Beersel en terug naar Lot. De 50 km gaat via de Collipain en Braine Naar de Waterloovelden in Rode. Via de zijkant van de Alsemberg rijden we naar de Herisemmolen. Daar komen we op het parkoers van de 30 km. Het parkoers zal onder alle omstandigheden bereidbaar blijven.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Wou juist een topic opstarten over deze tocht =D>
Nu we toch bezig zijn met Hm te rijden den deze er ook maar even bijnemen zekers hé; nog niet in de streek komen rijden, Dworp gemist
Wel al Anderlecht gereden wat dik in orde is trouwens.
Kunnen jullie geen fototjes plaatsen van wat hellingskes of stukskes uit het parcours is nu de mode dus ja jullie moeten mee op de kar springen hé :bounce:
Hoeveel deelnemers hadden julllie hier vorig jaar,grtz
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

dit is idd een schone en zware TT als het al wat geregend heeft maar ik en bikemaat zijn ook zeker aanwezig.

Vorig jaar sloeg het wel alles, net geen 53 km maar wel 952 hm's. Vorr sommigen teveel maar ik was er niet rouwig om.

De zavelput blijft toch in het parcours opgenomen hé ???

MaC'Red 8)
cyclotrappist
Mountainbiker

Post by cyclotrappist »

laagvlieger wrote:Wou juist een topic opstarten over deze tocht =D>
Nu we toch bezig zijn met Hm te rijden den deze er ook maar even bijnemen zekers hé; nog niet in de streek komen rijden, Dworp gemist
Kunnen jullie geen fototjes plaatsen van wat hellingskes of stukskes uit het parcours is nu de mode dus ja jullie moeten mee op de kar springen hé :bounce:
Verleden jaar waren er 800. Foto's heb ik spijtig genoeg niet.
Last edited by cyclotrappist on Tue 10 Feb 2009 10:34, edited 1 time in total.
cyclotrappist
Mountainbiker

Post by cyclotrappist »

laagvlieger wrote:Wou juist een topic opstarten over deze tocht =D>
Last edited by cyclotrappist on Tue 10 Feb 2009 10:33, edited 1 time in total.
cyclotrappist
Mountainbiker

Post by cyclotrappist »

MaC'Red wrote:dit is idd een schone en zware TT als het al wat geregend heeft maar ik en bikemaat zijn ook zeker aanwezig.

Vorig jaar sloeg het wel alles, net geen 53 km maar wel 952 hm's. Vorr sommigen teveel maar ik was er niet rouwig om.

De zavelput blijft toch in het parcours opgenomen hé ???

MaC'Red 8)
Jawel
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

@ cyclotrappist ga eens op stap met kodaksken hé van de week [-o<
Zal er nu wel vettig bijliggen met de regen van gisteren en vandaag.
Zijn dat hier steile klimmetjes of eerder lange en wat geeft de streek veel bos of?
Sorry voor de vele vragen maar ben liever op de hoogte als ik ergens kom rijden :bounce:
cyclotrappist
Mountainbiker

Post by cyclotrappist »

laagvlieger wrote:@ cyclotrappist ga eens op stap met kodaksken hé van de week [-o<
Zal er nu wel vettig bijliggen met de regen van gisteren en vandaag.
Zijn dat hier steile klimmetjes of eerder lange en wat geeft de streek veel bos of?
Sorry voor de vele vragen maar ben liever op de hoogte als ik ergens kom rijden :bounce:
Er komen een tiental klimmetjes in met meer als 10 %. Voor de rest is het op en af en geen meter plat. Wij komen kleine bosjes door en op de 50 km zijn er wel lange stukken in de waterloovelden te Rode, maar die zijn wel altijd goed bereidbaar. Het parkoers is dus wel heel afwisselend met prachtige vergezichten op Brussel en de leeuw van Waterloo als je nog klaar ziet.
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

laagvlieger wrote: Sorry voor de vele vragen maar ben liever op de hoogte als ik ergens kom rijden :bounce:
Als ge gaat, zult ge't u zeker niet beklagen.
Parcours is niet zoals in Heverlee natuurlijk, maar toch ook wel pittig.
De befaamde "zavelput" mag niet op uw palmares ontbreken...
Wij gaan voor de 4e keer naar Lot - die mannen doen dat daar prima.
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

Meestal rij ik nooit zo ver voor een tt van "slechts" 50 km, maar voor deze maak ik altijd een uitzondering omdat het echt altijd naar boven en naar beneden gaat.

Het is zelfs intensiever dan Heverlee, want minder recuperatiestroken - vind ik hé.

Ik hoop wel dat het nog wel een dikke anderhalve week mag drogen.
Post Reply