Banden: Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Gisteren die beelden op TV gezien van het BK marathon?

Diene winnaar, Poelvoorde, voor zover ik kon zien had die ultra dunne banden !!!!
MartaSL
Mountainbiker

Post by MartaSL »

Welke tubeless band is nu beter;
Michelin Comp S light of de Schwalbe Racing Ralph?
Ikzelf heb nu de Comp S, is het verschil met de Racing Ralph duidelijk te merken? Ik vind dat de Comp S weinig grip heeft in de bochten.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

De "lights" van Michelin zijn ook af te raden wegens te "doorprikgevoelig"...
Mijn nieuwe XLS ust's vind ik super tot dusver, geen enkel probleem mee ondervonden gisteren in Deigne... Ze lopen wel ietsje zwaarder dan
de lights... :wink:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

ps: 2 x XLS UST bij H&S = 44 euro ! ! ! ! :wink:
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Bestaat deze "Racing Ralph" ook voor NON-tubeless? Ik heb momenteel nog standaard wielen dus ben ik nog verplicht van gewone banden te kopen.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

jip, alleszinds in 2.1 versie, ik heb er zo eentje. was wel rap kapot gesneden door een glasscherf.
Odiel
Mountainbiker

Post by Odiel »

Eind volgende maand plan ik een lange tocht op asfalt. Tegen dan moet ik ook mijn nieuwe fiets hebben met standaard racing ralph erop. Nu is mijn vraag, bollen die racing ralphs als semislicks of is het toch aan te raden om echte semislicks te kopen voor die asfaltrit.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Odiel : Asfalt = slicks Semislicks zijn ook al goed maar een RR is nog niet echt een Semi Slick, 't is nog net iets meer en gaat serieus slijten op asfalt.
viper
Mountainbiker

Post by viper »

eugene wrote:jip, alleszinds in 2.1 versie, ik heb er zo eentje. was wel rap kapot gesneden door een glasscherf.
Toeval of niet, maar ik heb ook reeds een scheur in de zijkant, veroorzaakt door een scherpe kei vermoed ik, na minder dan 200 km bollen.
Te zwakke flanken?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

sja, mss beetje logisch, kweetni natuurlijk he, mer da zijn vrij lichte banden en der moe toch ergens gewicht bespaart worden he :lol:
door een andere rubbersoort of een ander profiel zal het gewicht maar weinig veranderen hoor :roll:
nuja, nen downhillband me noppen van 2 cm weegt natrlk meer dan noppen van 2 mm he :wink:
grz 8)
Post Reply