Banden: Schwalbe
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dzjowie, ligt dit mss niet een beetje aan een verkeerde klimtechniek?Dzjowie wrote:Heb ook een setje liggen, maar enkel nog maar achteraan opgelegd, en dan wel voor de Flanders Cup te St-Goriks-Oudenhove. Was daar een vrij droog parkoers, maar op het enige natte stukje (redelijk steil omhoog) toch duidelijk gebrek aan grip.
Nochtans wordt de RR door het Duitse tijdschrift Mountainbike als uitstekende all-rounder bestempeld. We zullen zien, ik heb er in feite nog te weinig ervaring mee om echt te kunnen beoordelen.
en khad daar toch de vijfde plek (nieuwelingen) dus het gaat wel volle gas op de hellingskes ze
kheb zelf ook nog ni met die RR gereden, lijkt me wel goed, alleen beetje duur om zomaar ff uit te proberen
grz
Welja, een "klein beetje schuiven", zo kan je het omschrijven; maar na een tamelijk droge week en voor een band die zodanig de hemel wordt ingeprezen als all-round, vond ik dat er toch teveel aan...viperke wrote:Dzjowie, ligt dit mss niet een beetje aan een verkeerde klimtechniek?Dzjowie wrote:Heb ook een setje liggen, maar enkel nog maar achteraan opgelegd, en dan wel voor de Flanders Cup te St-Goriks-Oudenhove. Was daar een vrij droog parkoers, maar op het enige natte stukje (redelijk steil omhoog) toch duidelijk gebrek aan grip.
Nochtans wordt de RR door het Duitse tijdschrift Mountainbike als uitstekende all-rounder bestempeld. We zullen zien, ik heb er in feite nog te weinig ervaring mee om echt te kunnen beoordelen.ik ken u ni, dus kweet het ni he, maar ik heb in st goriks gereden met een jet s achteraan, in de richting zoals hij vooraan zou moeten liggen (dus minder rolweerstand en minder grip, dan omgekeerd) en toch raakte ik op elke klim vrij vlot boven hoor
soms een klein beetje schuiven, maar eigl geen probs mee gehad.
Maarja, ik zeg het nogmaals: verdere ervaringen moeten uitsluitsel brengen alvorens ik echt kan oordelen!
Kheb ze momenteel op mijn nieuwe idworx SM liggen en heb er vorige week 530 km mee in de streek van Willingen gereden.
In de maat 2.25 en op 2.0 bar. Zelfs op asfalt bollen ze dan nog goed.
Ideaal voor op de shotter en bosgronden daar. In de modder iets minder.
Ohja en niks platgereden tot nu toe en in 30 cm diepsneeuw hebben ze ook geen grip meer.
In de maat 2.25 en op 2.0 bar. Zelfs op asfalt bollen ze dan nog goed.
Ideaal voor op de shotter en bosgronden daar. In de modder iets minder.
Ohja en niks platgereden tot nu toe en in 30 cm diepsneeuw hebben ze ook geen grip meer.
Even een follow-up...
Heb met deze banden ondertussen ook (delen van) de vaste route van Overijse gereden in redelijk wat modder, en de Belgian Cup in Langdorp de dag nadien.
Ze hebben me toch wel kunnen overtuigen: extreem lage rolweerstand en perfecte grip op droge en licht vochtige ondergrond. Ook op de natte (zanderige) grond van Langdorp geen gripverlies.
Kzal ze wel verslijten, dus
Heb met deze banden ondertussen ook (delen van) de vaste route van Overijse gereden in redelijk wat modder, en de Belgian Cup in Langdorp de dag nadien.
Ze hebben me toch wel kunnen overtuigen: extreem lage rolweerstand en perfecte grip op droge en licht vochtige ondergrond. Ook op de natte (zanderige) grond van Langdorp geen gripverlies.
Kzal ze wel verslijten, dus
- FORZA GERT
- Mountainbiker
Post by FORZA GERT »
k heb ze ook op mijnen bike liggen sinds deze week en k moet
zeggen dat het heel goei bandekes zijn.
Op asfalt bollen ze bijna als een wegbandje en op het terrein zijn
ze van alle markten thuis (behalve serieuze modder natuurlijk)
Vandaag TT van Deurne Diest mee gereden en verschillende
pittige klimmetjes gehad zonder enig probleem.
een aanrader dus, maar ze zijn niet echt goedkoop (ong. €35/st)
ik heb de 2.1
CU on track
zeggen dat het heel goei bandekes zijn.
Op asfalt bollen ze bijna als een wegbandje en op het terrein zijn
ze van alle markten thuis (behalve serieuze modder natuurlijk)
Vandaag TT van Deurne Diest mee gereden en verschillende
pittige klimmetjes gehad zonder enig probleem.
een aanrader dus, maar ze zijn niet echt goedkoop (ong. €35/st)
ik heb de 2.1
CU on track
- homeboy
- Mountainbiker
Ik heb deze banden (2.1 niet UST versie) vandaag uitgeprobeerd op het BK in Waregem. Dit zijn dus superbanden voor droog weer en asfalt, maar het zijn absoluut geen all-round banden!
In modder zijn deze banden levensgevaarlijk, ik lag net niet in de prikkeldraad en ben 3 keer serieus geschoven met deze banden.
Ze schuiven van links naar rechts in de modder en je fiets glijdt zo onder je door. Op den duur was ik zo het vertrouwen kwijt in die *$#-banden dat ik elke modderafdaling te voet deed.
Hopelijk wordt het snel zomer, dan kan ik eindelijk genieten van de kwaliteiten van deze banden.
In modder zijn deze banden levensgevaarlijk, ik lag net niet in de prikkeldraad en ben 3 keer serieus geschoven met deze banden.
Ze schuiven van links naar rechts in de modder en je fiets glijdt zo onder je door. Op den duur was ik zo het vertrouwen kwijt in die *$#-banden dat ik elke modderafdaling te voet deed.
Hopelijk wordt het snel zomer, dan kan ik eindelijk genieten van de kwaliteiten van deze banden.
- WT6
- Mountainbiker
Bij onze ardennen uitstap dit weekend, vlogen de stukken Racing Ralph mij om de oren in de eerste stenen afdaling van de dag.
Na 100 m onze webmaster zijnen Racing Ralph ferm gescheurd.
Niet echt vertrouwenswekkend.
Als dit bandje vastneemt, voel je ook dat het een heel dun loopvlak is. De noppen zijn allesbehalve hoog, dus je weet waar je aan begint op stenen.
Not for me !!
Na 100 m onze webmaster zijnen Racing Ralph ferm gescheurd.
Niet echt vertrouwenswekkend.
Als dit bandje vastneemt, voel je ook dat het een heel dun loopvlak is. De noppen zijn allesbehalve hoog, dus je weet waar je aan begint op stenen.
Not for me !!