07/02/2009 Doomkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren ook de start genomen voor deze tt, dit ondermeer onder initiatief van de plaatselijke Vedette Knurrebikers Lady.
Samen met enkele plaatselijke figuren de tocht aan een gezapig tempootje afgehaspeld.
Aanvankelijk vond ik het nogal veel road maar naarmate de kilometers vorderden kon ik de toch meer en meer appreciëren.Ik moet wel zeggen dat de meeste technische passages gekend terrein waren , maar dat neemt niet weg dat het leuk was :bounce:
Toch één enkele keer beetje bleekskes geworden :cry: en dat was aan het bosje aan het Station van Maria Aalter (niet ver van de pis - caravane van Lady)met het voorwiel in een modderpoelke gedoken en als reactie daarop ondergetekende over het stuur...gelukkig zonder erg en misschien ook wel te noteren ..niemand had het gezien #-o
De modder die aan de bike als overtollige balast bleeft hangen werd in één soepele beweging afgespoten aan de keurige bike-wash.
De wekelijkse douche deed deugd :bounce: en toen het vochtverlies even op peil gebracht tijdens een gezellige après :drunk: .

@Lichterveldenaere : spoedig herstel
knarfje
Mountainbiker

Post by knarfje »

Lichterveldenaere wrote:In de late voormiddag hier gestart. Kende het parcours nog wel van vorige edities en de aarzelende start verbaasde me enigszins, net als de toch wel zuinige bepijling. Na Sint-Pieters-Veld werd het echter beter en aan de bevoorrading werd op de kaart duidelijk dat het beste nog moest komen.

Helaas, zover niet geraakt. Bij de afdaling van de brug over de autosnelweg ten val gekomen bij het verlaten van het fietspad naar de weg. Met mijn knie in mijn kader gekneld geraakt en dat deed geen deugd. Mijn pedaal (gelukkig geen klikpedalen) ook in tuttifrutti. #-o #-o #-o Dan maar de pechdienst gebeld, die er al bij al redelijk snel was.

Na de douche nog wat uitgejankt bij Superfan, Fritisie en gezelschap. Knie doet verdorie nog steeds pijn. Stappen gaat, maar vaak pijnscheut. Hopelijk geen serieus letsel en enkel wat verrokken. [-o< Zou niet graag uitvallen met TET Torhout, Aarsele (meest 'Lichterveldse' parcours in W-Vl) en Allennes-les-Marais in het vooruitzicht. :evil: (en kan het me ook niet op mijn werk veroorloven voor de moment)
Ah, wij zijn u gepasseerd toen het net gebeurd was, en toen ik van fietspad naar baan wou overgaan, had ik ook gevoeld dat mijn voorwiel eventjes weg schoof. Het waren precies geen standaard gootjes, er zat er kleine richel in, en dan nog een beetje nat en groen, en ja, ge hebt niet veel nodig dan hé!
Maar wij waren net uwen maat gepasseerd die waarschijnlijk terug naar bevoorrading reed, dus je was al in goede handen leek ons. Anders moest je maar eens geroepen hebben hé!

Veel beterschap!

Knarf
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Gisteren toch geopteerd voor Doomkerke omdat ik 's avonds nog een beetje fris moest zijn (Na Ingooigem zat de kans er in dat ik bij de genodigden zou beginnen knikkebollen. :oops: ) Daar sprak ik af met Ivan om samen de 50km te rijden. Zoals elk jaar was dit weer een mooie, goed georganiseerde tocht. =D> =D> In het begin was er zoals hierboven aangehaald nogal wat baan, maar daarna was het toch wel genieten van mooie off-roadtracks (oude vaart, park van de paterkes, bos op het einde,...) =D> =D> . Achteraf Lichterveldenaere, Superfan en twee medeclubleden begroet tijdens de après. Ja, ja...die hertetrappers zijn toch wel een serieus clubke, zowel wat het fietsen betreft als tijdens den après. Straffe verhalen gehoord...Superfan zit in goed gezelschap. :wink: Lichterveldenaere, een spoedig herstel en hopelijk ben je volgende week paraat in Aarsele, want een toerke moet missen op je lievelingsterrein zou toch wel heel spijtig zijn.
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

De volledige C-ploeg is hier ook van start gegaan. Inderdaad kon de bepijling heel wat beter (misschien een kleurtje aan de top van die pijltjes. :roll: ). Heb me het meest 'gejeund' in de technische stukjes. Daar mogen er veel meer van zijn :bounce: Had wel de indruk dat de singletrack in het laatste bos wat korter was dan vorige keer. :roll: Misschien door de weersomstandigheden? Blijft toch een mooie rit. :wink:

@lichterveldenaere: hoop dat het vlug geneest, want zoals je zegt: er zijn heel wat leuke ritten in aankomst... :bounce:
Hou me op de hoogt met een PB'tje, heb nog wat tips in verband met 'rotkniëen'...
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Merci voor het medeleven. Nog altijd pijn en als het morgen niet betert, toch best een dokter gaan bezoeken. 't Is vanavond wel iets minder dan de rest van de dag, dus ik leef op hoop.

Knarf, ik moet jullie wellicht gezien hebben. de pechdienst kwam kort na jullie aan. Die andere biker was gewoon iemand die passeerde en zodanig informeerde dat hij ook viel #-o gelukkig zonder erg.
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Zaterdagmorgen in de vroegte ook dezen tt afgehaspeld, alles werd hier reeds gezegd, goeie organisatie, enz... =D> =D> =D>

Den après is deze keer wat langer uitgevallen dan eerst gedacht.

@Lichterveldenaere: 't is jon vergeven daje een beetje bent komen janken. Hoe is het nu trouwens met de knie??? Hopelijk niet al te erg.

@Fritsie: 'k wist het dat ik in goed gezelschap was, en geloof me al die zware verhalen zijn echt wel waar hoor, zowel wat het fietsen als wat den après betreft. Straf hè.... :lol: :lol: :drunk: :drunk:
knarfje
Mountainbiker

Post by knarfje »

Lichterveldenaere wrote:Merci voor het medeleven. Nog altijd pijn en als het morgen niet betert, toch best een dokter gaan bezoeken. 't Is vanavond wel iets minder dan de rest van de dag, dus ik leef op hoop.

Knarf, ik moet jullie wellicht gezien hebben. de pechdienst kwam kort na jullie aan. Die andere biker was gewoon iemand die passeerde en zodanig informeerde dat hij ook viel #-o gelukkig zonder erg.
nen dikken op nen roden specialized epic en nen dunnen op nen blauwen trek 8500, wie ik was laat ik in het midden :wink: :roll:

veel beterschap!
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Re: Doomkerke

Post by Knurrebikers lady »

betonboerke wrote:Deze morgen "vroeg " kunnen vertrekken MOOI PARKEERPLAATSJE GEVONDEN VOOR HET HUISNUMMER 60a ( was daar wel nog niemand wakker!!)
Elaba [-X , opgestaan om 08u en om 8u45 paraat ! Twas mijn wederhelft die nog in ons bedje lag...
'k Zal de factuur opsturen voor de parking :lol:

Zaterdagmorgen iets na 09u (door telaatkomer Nick) vertrokken samen met de bende Barty, Kurt, Filip, Nick en ikke.
Dit jaar parcours in omgekeerde richting, wel es leuk. Hierdoor zat - zoals eerder opgemerkt - in eerste stuk wat meer road. Rest van parcours deed de gekende veldwegels, enkele mooie technische bosjes en 2 zeer uitgebreide bevoorradingen (verschillende soorten koek, fruit, rozijnen, chocolade, koude en warme drank).
Bepijling in het wit is inderdaad soms niet van ver duidelijk, doch nergens misreden dus dat zegt ook al veel hé.
Bij momenten paar zwaardere modderslagen maar rest van parcours overal goed berijdbaar. Voldaan thuisgekomen, fietske nog gekuisd en lekkere warme douche genomen (thuisvoordeel :-) )

Nadien nog wat bijgepraat, Superfanneke gezien en de helaas gekwetste Lichterveldenaere.
Knurrebiker Marnix en Bart hebben 's namiddags parcours afgehaspeld en goedgekeurd.

Tot volgend jaar !

@Lichterveldenaere: Spoedig herstel gewenst !
Morrisraket
Mountainbiker

Post by Morrisraket »

Weet er iemand waar de foto's staan van deze TT?
Ik meende een fotograaf gezien te hebben in dat technish bos. #-o
Post Reply