Ik dacht een bord van MTB-live gezien te hebben, de foto's staan er nog wel niet opIemand idee op welke site de foto's komen te staan????
08/02/09 Heverlee
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
De lianenklim heeft de voorbije 5 jaar nooit in de ZoeNK-tocht gezeten, wegens niet te doen in de winter (te veel modder). De Kluis (incl Herculessalon) zat in de kleine(re) toeren, o.a. de 25 en 35 (en misschien ook 45 ?) zijn daar naar boven gereden. De Savenel aka de Muur zat er niet in dit jaar.jaro wrote: ... behalve dan de lianen, waarschijnlijk wegens te gevaarlijk, de kluis en de savanel.
Na 5 jaar in de organisatie te hebben gezeten bij de ZoeNK (inschrijvingen en PR-dienst), kon ik dit jaar voor de eerste keer ne keer zelf deelnemen aan de ZoeNK-tocht. Rond 9u30 vertrokken voor een zeer plezant toerke, hoewel 't eigenlijk nooit echt vlot bolde.
Na een kleine 10 km was de tocht echter gedaan : één van m'n bikemakkers werd door een voorbijstekende biker aangereden en kwam daarbij ten val. Gevolg : schouder uit de kom
Ik vond het een zeer plezant toerke, geen last van de talrijke opkomst, alles verliep zeer vlot : 't was weer goe vandaag.
De nieuwe locatie is een pluspunt tegenover de sporthal van de voorbije jaren : veel ruimte en d'er zijn zelfs nog uitbreidingsmogelijkheden. De hapjes onderweg werden zeer gesmaakt, hoewel 't niet gemakkelijk is om compleet buiten adem een praline in uwe mond te steken en een cava of jagermeister d'erachteraan te gieten - dit allemaal zonder te stoppen
Merci ZoeNKers, 't was goed. En 't spreekt voor zich dat ik volgend jaar opnieuw van de partij ben.
Volgende week Linkhout-Lummen : eens zien of die tocht een mooie aanvulling vormt voor het rijtje Huldenberg - Pellenberg - ZoeNK
GEWELDIG om het even vlug te verwoorden , de 55 gedaan en seriues afgezien ! In Pecrot is mijn licht uitgegaan en dan waren er nog meer dan 20km te rijden . OP een gezapig tempo dan maar verder gereden en blij dat ik binnen was . De nieuwe locatie is een vebetering ik vreesde voor een koude douche maar het was zalig warm water .
EN WAT HEBBEN WE VANDAAG GELEERD !
1)Volgende Zoenk TT op tijd in mijn bedje!
2)Een beetje trainen voor ik de groten tour aanpak!
3)Nog wa langer blijven hangen!
Voor de liefhebbers : wanneer zegt een vrouw iets verstandig .........?
Als ze begint met : mijne man zegt..........
EN WAT HEBBEN WE VANDAAG GELEERD !
1)Volgende Zoenk TT op tijd in mijn bedje!
2)Een beetje trainen voor ik de groten tour aanpak!
3)Nog wa langer blijven hangen!
Voor de liefhebbers : wanneer zegt een vrouw iets verstandig .........?
Als ze begint met : mijne man zegt..........
- Kevin_V
- Mountainbiker
Zeker dat je in Heverlee gereden hebt?Biestie1 wrote:Begin mij stilaan af te vragen of ik met mijn ogen toe rondgereden heb![]()
Cava, jägermeister, curryworstjes, Kaas en salami, pralines ???
Heb ik allemaal niks van gezien
Last edited by Kevin_V on Sun 08 Feb 2009 18:55, edited 1 time in total.
Prachtige rit! Om 9H15 vertrokken voor de 65 km. Met twee bevoorradingen, prima afspuit, vlotte inschrijving, leuke randanimatie (orkest, pralines op de top van de eerste klim, Jaegermeister bij het begin van de TT) was deze tocht meer dan geslaagd. Ook nog kennis gemaakt met de voorzitter van de Zoenk (was foto's aan het trekken boven de Mont Blanc berg?). Volgend jaar zeker terug van de partij.
Is er in de zomer ook een TT van de Zoenk?
Is er in de zomer ook een TT van de Zoenk?
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
Ja mannen vandaag ook afgezakt naar Heverlee ,we waren ter plaatse om 08,25uur en vertrokken om 08.45uur.
In het begin redelijk wat volk en gewoon mee laten glijden met de groep was de boodschap.
Aan de 1ste splistsing was het al vele beter qua volk, redelijk goed kunnen doorgeven op de brede valsplatte dreven die toch wat energie vergde.
Nog een mooi klimmetje met borduurtje boven en gevaarlijk kort afdalingske kwamen we aan de 1ste bevoorrading.
Da was daar een 5sterren buffet inclusief warme hapjes.Enig minpunt is wel da je volgend jaar niet kunt onderdoen enwe het zelfde verwachten ,wil zelfs euro'tje meer betalen dan.
gem daar was 20,2
Wij weer weg voor 2de deel, da was toch andere koek ze mannen, meer slijk en door open veld met wind op kop begonnen de benen al lichte teken van vermoeidheid te tonen
toch een goed tempo kunnen aanhouden en heel wat bikers opgeraapt
De daaropvolgende steile klimmetjes waren door overmacht te voet te doen: Trappen en blijven staan ,ja wat kun je daar aan doen(mijn michelin mud gaat er af en er komt ne nobby nic op zenne, doeme die bucht) was zo glad als een paling de ondergrond daardoor 3 klimmetjes tot spijt te voet mogen afwerken. Toe gekomen aan de 2de bevoorrading was het al 11,30uur en nog 20km te gaan
Zullen we op tijd thuis geraken voor de cross?
De schitterende single track aan de spoorweg was weer de max.Deze toch vlot doorgeraakt voor de 1ste x in mijn korte mtb carriere(2jaar)
Nadien op een rustig tempo uitgereden en nog een versnellingske kunnen plaatsen zodat ik mijne maat op ong 2minuutjes heb kunnen fietsen
O ja de klinkerklim ja was kleinste verzetje en trappen zenne,tof da boven het orkestje speelde.
Aan de aankomst nog een lekkere hotdog gegeten, een deugdoende douche genomen en colaatje gedronken.
Gem 17.8 wa mij toch tevreden stelde
door de zuigende ,vettige ondergrond zware tochtje vond hem zwaarder als vorig jaar dacht da het toen goed gevrozen had, toen gem van 20 rond
En ja mannnen toch nog op tijd thuis geraakt namelijk 14.30uur dan 2 borden pasta gegeten en met de benen omhoog naar de demonstratie van Nijs gekeken.
Zoenkers bij wee en wel tot noaste joare!!
In het begin redelijk wat volk en gewoon mee laten glijden met de groep was de boodschap.
Aan de 1ste splistsing was het al vele beter qua volk, redelijk goed kunnen doorgeven op de brede valsplatte dreven die toch wat energie vergde.
Nog een mooi klimmetje met borduurtje boven en gevaarlijk kort afdalingske kwamen we aan de 1ste bevoorrading.
Da was daar een 5sterren buffet inclusief warme hapjes.Enig minpunt is wel da je volgend jaar niet kunt onderdoen enwe het zelfde verwachten ,wil zelfs euro'tje meer betalen dan.
Wij weer weg voor 2de deel, da was toch andere koek ze mannen, meer slijk en door open veld met wind op kop begonnen de benen al lichte teken van vermoeidheid te tonen
De daaropvolgende steile klimmetjes waren door overmacht te voet te doen: Trappen en blijven staan ,ja wat kun je daar aan doen(mijn michelin mud gaat er af en er komt ne nobby nic op zenne, doeme die bucht) was zo glad als een paling de ondergrond daardoor 3 klimmetjes tot spijt te voet mogen afwerken. Toe gekomen aan de 2de bevoorrading was het al 11,30uur en nog 20km te gaan
De schitterende single track aan de spoorweg was weer de max.Deze toch vlot doorgeraakt voor de 1ste x in mijn korte mtb carriere(2jaar)
Nadien op een rustig tempo uitgereden en nog een versnellingske kunnen plaatsen zodat ik mijne maat op ong 2minuutjes heb kunnen fietsen
O ja de klinkerklim ja was kleinste verzetje en trappen zenne,tof da boven het orkestje speelde.
Aan de aankomst nog een lekkere hotdog gegeten, een deugdoende douche genomen en colaatje gedronken.
Gem 17.8 wa mij toch tevreden stelde
En ja mannnen toch nog op tijd thuis geraakt namelijk 14.30uur dan 2 borden pasta gegeten en met de benen omhoog naar de demonstratie van Nijs gekeken.
Zoenkers bij wee en wel tot noaste joare!!
Eerste maal dat ik bij de Zoenkers te gast was en amai ik heb mijn ogen open getrokken, dit heb ik nog nooit meegemaakt, op de eerste bevoorrading waande ik mij op een trouwreceptie....Heb de volle 65 km gereden waarbij ik in het midden een moeilijke periode had, vond mijn cadans niet, ben er gelukkig doorgekomen naar het einde. De benen voelde toch wel vermoeid aan. Alvast bedankt voor deze prachtige TT
Oja weet iemand welk BLOSO parcours dat is juist voor de tweede bevoorrading? Heb daar rode pijltjes zien hangen en was toch wel een mooi stuk.
Waren er ook privé stukken bij is mij eigenlijk niet opgevallen?
Oja weet iemand welk BLOSO parcours dat is juist voor de tweede bevoorrading? Heb daar rode pijltjes zien hangen en was toch wel een mooi stuk.
Waren er ook privé stukken bij is mij eigenlijk niet opgevallen?