Mapsource - Tracks

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
univega
Mountainbiker

Mapsource - Tracks

Post by univega »

Daarnet mijn Gps map60CSX uit de verpakking gehaald.
Voordien had ik al eens even kunnen oefenen met een gps map60CS. toen had ik Mapsource geïnstalleerd op mijn pc. Nu heb ik ook de topo kaart van spanje geïnstalleerd en deze staat in de Mapsource. Van internet heb ik nu al verschillende tracks kunnen downloaden en heb deze in een mapje geplaatst op de pc.
Het lukt me ook om deze naar de gps te zetten via mapsource. Maar kan ik verschillende tracks naar mapsource brengen en deze tegelijkertijd naar de gps transporteren.
Er zit origineel een mini sd kaartje in van 254mb (of zoiets) kunnen die tracks hier opgezet worden of komen ze rechtstreeks naar het geheugen van de gps....
B.E.L.G.
Mountainbiker

Re: Mapsource - Tracks

Post by B.E.L.G. »

Volgorde:

1. Van internet heb ik nu al verschillende tracks kunnen downloaden en heb deze in een mapje geplaatst op de pc.

2. openen in Mapsource (GDB /GPX)

3. Het lukt me ook om deze naar de gps te zetten via mapsource.

en daar komen 20 tracks (=max) rechtstreeks in het interne geheugen van de gps.

Extra kaartmateriaal (buiten de basismap om die op de GPS staat) komt op het SD kaartje + indien geactiveerd een log van elke dag.
Beny
Mountainbiker

Re: Mapsource - Tracks

Post by Beny »

huubc wrote:Volgorde:

1. Van internet heb ik nu al verschillende tracks kunnen downloaden en heb deze in een mapje geplaatst op de pc.

2. openen in Mapsource (GDB /GPX)

3. Het lukt me ook om deze naar de gps te zetten via mapsource.

en daar komen 20 tracks (=max) rechtstreeks in het interne geheugen van de gps.

Extra kaartmateriaal (buiten de basismap om die op de GPS staat) komt op het SD kaartje + indien geactiveerd een log van elke dag.
verder aangevuld:
4. ik kan buiten de max 20tracks van max elk 500trackpoints, ook nog tracks opslaan in de "active log" met een extra capaciteit van 10000trackpoints
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Kleine toelichting:
Max aantal tracks van MapSource naar Gps60CSx is 19.999 trackpunten (steeds in gdb formaat).
Verdeeld over:
1. 20 tracks van (max.) 500 trackpunten in het interne Track geheugen.
2. x aantal tracks met een totaal van 9999 trackpunten in het interne ACTIVE LOG geheugen.
1. en 2. zijn gescheiden van elkaar dus niet overdraagbaar.
De voor- en nadelen van beide opslagmethoden zijn hier al meermaals in het lang en breed uitgelegd.

De opslag van tracks (ACTIVE LOG) op de Micro SD kaart gebeurt in bestanden van 24 uur met een maximum aantal logs van het aantal seconden per dag (86400 per bestand) en slechts gelimiteerd tot de max. capaciteit van je SD kaart. Dit in het gpx bestandsformaat.
Deze zijn niet rechtstreeks opvraagbaar vanuit de gps maar moeten eerst uitgelezen worden in de pc (met de gps in externe harde schijf modus) en dan opgeslagen worden op je pc en/of overgedragen worden via MapSource en naar het interne geheugen (1.-2.) van je gps.

Overdracht van MS naar je gps kan track per track of door meerdere tracks in één MS bestand te plaatsen (ev. door knippen/copy & plakken).

ps. ik tik natuurlijk niet zo vlug als Beny.
B.E.L.G.
Mountainbiker

Post by B.E.L.G. »

univega wrote:Daarnet mijn Gps map60CSX uit de verpakking gehaald.
Beny wrote: verder aangevuld:
4. ik kan buiten de max 20tracks van max elk 500trackpoints, ook nog tracks opslaan in de "active log" met een extra capaciteit van 10000trackpoints
ivo wrote:Kleine toelichting:
Max aantal tracks van MapSource naar Gps60CSx is 19.999 trackpunten (steeds in gdb formaat).
Verdeeld over:
2. x aantal tracks met een totaal van 9999 trackpunten in het interne ACTIVE LOG geheugen.
ik kan me indenken dat UNIVEGA nog wel met een nieuwe vraag hier komt :-D
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Ik heb hem op mijn fiets gemonteerd en morgenvroeg zal ik eens een track trekken naar mijn werk....en nu veel opzoeken en lezen want het is inderdaad nog allemaal chinees voor mij :oops:
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Ik heb hem op mijn fiets gemonteerd en morgenvroeg zal ik eens een track trekken naar mijn werk....en nu veel opzoeken en lezen want het is inderdaad nog allemaal chinees voor mij :oops:
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

univega wrote:Ik heb hem op mijn fiets gemonteerd en morgenvroeg zal ik eens een track trekken naar mijn werk....en nu veel opzoeken en lezen want het is inderdaad nog allemaal chinees voor mij :oops:
mocht het echt allemaal niet lukken
je mag gerust langskomen voor een gps cursusje
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

huubc wrote:
univega wrote:Daarnet mijn Gps map60CSX uit de verpakking gehaald.
Beny wrote: verder aangevuld:
ivo wrote:Kleine toelichting:
Verdeeld over:
ik kan me indenken dat UNIVEGA nog wel met een nieuwe vraag hier komt :-D
Waarom, lijkt me toch duidelijk?
(de zoekfunctie gebruiken voorkomt ook vele vragen).
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Beny wrote:
univega wrote:Ik heb hem op mijn fiets gemonteerd en morgenvroeg zal ik eens een track trekken naar mijn werk....en nu veel opzoeken en lezen want het is inderdaad nog allemaal chinees voor mij :oops:
mocht het echt allemaal niet lukken
je mag gerust langskomen voor een gps cursusje

de track en tracback is goed gelukt. In elk geval bedankt voor het aanbod maar het zal wel lukken denk ik.
Post Reply