01/02/2009 Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
€NIGM@
Mountainbiker

Post by €NIGM@ »

jello_be wrote:Eerst en vooral bedankt voor de goede organisatie !!!!

Tegen het einde van de rit heb ik een fotograaf zien zitten... Weet er iemand misschien waar ik die foto's kan bekijken? Trouwens ook petje af voor de fotograaf want warm was het niet.
http://www.mtb-bosduiners.be/
Volgens mij later op bovenstaande link.

Grts P@.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

De lange toer gedaan, met de fiets heen en terug (is wel maar 2 km), vertrokken om 8:55.

Mooie toer, de organisatoren hebben hun best gedaan in het Klein Schietveld. Het stuk in het groot schietveld was saai, allemaal rechte stukken. Onderweg het huis van de Adams family weer eens gepasseerd.
Goeie bepijling en overduidelijke aanduiding van splitsingen.
Eerste klas bevoorrading, keuze genoeg.
Bordjes op gevaarlijke plaatsen, geen seingevers.

De spoorvorming was er voor sommigen teveel aan, na een kilometer of drie gaf een cc'r voor mij er de brui aan :-D .
In het algemeen werd er voorzichtig gereden.

Na een grieperig nachtje het maar wat kalmaan gedaan.
Het viel me wel op dat door vroeger te starten er meer koerskonijnen op de baan zijn, met hier en daar wat elleboogwerk tot gevolg. Niks gevaarlijke toestanden, enkel wat meer wringen op plaatsen waar het kan (waar ik dan ook vrolijk aan meedeed).

Voor de foto heb ik nog een efforreke gedaan, benieuwd of dat er opstaat 8) .
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Om 8.00 u met nidecker vanuit Kapellen naar Kalmthout gereden, goed voor zo'n 13 km. Daar op rudie gewacht die met z'n schoonbroer zou komen. Trotsebelg, terwijl wij daar zaten te wachten, hebben wij uw kameraad gezien, degene die bij u stond na de nightride van De Papegaai Bike Team, toen ik u daar voor het eerst ontmoet heb en die ook met mij heeft staan babbelen. Hij kwam me een hand geven. Symphatiek! Al goed dat we op rudie gewacht hebben, want na de start stoof diens schoonbroer ervandoor en we hebben hem niet meer teruggezien! De rit was tof, in een omgeving waar ik niet zo vaak kom, met veel afwisseling wat parcours betreft. Het lag er keihard bij en op sommige plaatsen was het wel uitkijken geblazen voor bevroren sporen. Ik had wat moeite om m'n twee maten te kunnen blijven volgen. De tocht voerde ons onder anderen richting Maria-ter-Heide. Daar moesten we de Sint-Jobsesteenweg oversteken naar de Mieksebaan (richting Brecht-Rommersheide) en dan even verder naar links. Nog verder stond daar een groot vervallen huis, een soort kasteel, midden bos en veld. Is er iemand die weet wat dat daar ooit geweest is? Aan de boorden van het antitankkanaal kreeg nidecker een lekke band. De bevoorrading was goed met lekker warme soep, wafeltjes, bananen, appelsienen en de meisjes van de jeugdbeweging rond de vuurkorf! Toen we daarna weer de bevroren sporen trotseerden, reed nidecker weer lek en ontdekte hij de oorzaak: een klein stukje glas dat in de buitenband stak. Hij is teruggekeerd en aan de bevoorrading heeft hij een nieuwe binnenband kunnen bekomen. Rudie en ik zijn dan alleen verder gereden. Nog een biker tegengekomen die met een afgebroken derailleur te voet verder kon. Uiteindelijk kwamen we sneller dan dat ik verwacht had aan de aankomst. Daar even op nidecker gewacht en samen nog wat gedronken. Aan de hamburgers stond Ann, een meisje dat ik van vroeger nog kende! De wereld is klein. Met nidecker via Brasschaat weer naar huis gereden. Nog op tijd om het WK te kunnen zien. Dat is intussen al gereden met Niels Albert als wereldkampioen. Ik hoop dat de foto's te zien zullen zijn, want wij moeten er zowel voor als na de bevoorrading een paar keren op staan! Mooie tocht, goed georganiseerd! Met heen en terug erbij goed voor 73 km.
SilverFokske
Mountainbiker

Post by SilverFokske »

Dju,dju,djuuuu.
Was van plan naar Hasselt-Kievit te gaan, maar touwtrekkende zoon, en zieke dochter bepaalden "changement de strategie". Dus kon ik hier op enkele km van thuis misschien van start gaan, maar... toch ni gedaan (kon m'n meidje toch ni alleen laten).
Ze zijn blijkbaar deels over m'n 4-wekelijks trainingsparkourske gegaan.
StrammerMax wrote:Nog verder stond daar een groot vervallen huis, een soort kasteel, midden bos en veld. Is er iemand die weet wat dat daar ooit geweest is?
Dat moet het "hof van Nottebohm" zijn (ooit een rijke Antwerpse familie). Is ooit nog een vrije radio in gehuisvest geweest, in m'n jonge jaren. Vroeger hadden we daar een wei in pacht, achter dat 'kasteel'. Leuke bossen, om kastanjes en beukenootjes te zoeken; maar privé zekers Vlakbij heb je het medish centrum "Nottebohm Brecht" (de oude boerderij, waar nog ne kennis/maat van de jeugdbeweging heeft geboerd, jaren terug). Heb ik vandezomer m'n schouder nog laten onderzoeken. Tot voor een paar jaar werd daar jaarlijks nog een MTB-wedstrijd gehouden. D'er passeren daar wel eens meer toertochten.
Hoe lagen de schietvelden er bij? Bevroren nu waarschijnlijk.
Binnen 2 weken sta ik weer van wacht, en zal ik me moeten beperken tot een tochtje hier in mennen hof. 'ga dan wel es zien.
Groeten.
Dries
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Ja, even verder reden we door een poort naast een huis vlak tegen de rijweg de Brechtsebaan op en zagen we de kliniek Nottebohm staan. Er is daar nu ook een restaurant, De Kasteelhoeve. Dat was er toch nog niet toen die hoeve gerestaureerd is en die kliniek er is gekomen? Ik rijd soms langs daar van Hoogstraten naar Ekeren, over Brecht-Overbroek. Ik was al bij vroegere tochten langs dat spookhuis van de Adams-family (dixit rubber-12) gereden, wist dat het daar ergens was, maar vroeg me af waar exact. Anders zal die poort wel gesloten zijn en kan je er waarschijnlijk niet geraken.

De ondergrond lag er inderdaad overal keihard bij.
remco1985
Mountainbiker

Post by remco1985 »

keihard idd ja!
heb ik ook aan mijn rug gevoeld :p
AWS67
Mountainbiker

Post by AWS67 »

Vandaag naar Kalmthout geweest mooie tocht maar toch 2 x misgereden
Ok hoop de iedereen de tocht he [-X eft overleefd omdat bij de stop de soep werd uitgeschonken uit maatbekers van ROUND UP onkruidverdelger
Heb zelf ook soep gedronken en heb geen last meer van gras tussen mijn tenen [-X
En aan alle vlamingen van harte gefeliciteerd met Niels Albert.
Hoge boomen vangen veel wind..
Lippie
Mountainbiker

foto's TT kalmtuhout

Post by Lippie »

de foto's zullen te zien zijn op
http://www.flitzzz.nl/
vandaag nog aan het uploaden !!
leffe kopman
Mountainbiker

Post by leffe kopman »

Het was een prachtige dag, 1198 inschrijvingen, allemaal leuke reacties gehoord en gelezen. Meer moet een organisator niet hebben.

We hebben nog wel iets kostbaar gevonden bij het opruimen, voor info : 0497583363

Sorry voor de meneer met de gsm, die is niet meer gevonden.
vliegende hollander
Mountainbiker

Post by vliegende hollander »

dag leffekopman :drunk: !! dat kostbare wat is gevonden, wat is dat? het zou wel eens van mij kunnen zijn :^o als het heel kostbaar is. graag uw respons. [-o<
Post Reply