01/02/2009 Herne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

s-biker gert wrote:
Mojobiker wrote:Knappe winterrit met een heel goede organisatie en een uitgebreide bevoorrading.

Misschien een tip voor volgende keer: de befaamde beklimmingen zoals bv Bosberg met een plakje aanduiden. Want nu ben ik hem opgefietst zonder te weten wanneer.

=D> =D> =D>

Mojo
We zijn de bosberg niet echt opgereden hoor, we zijn er wel links aan gepasseerd, als je echt die befaamde beklimmingen eens wil doen wil ik je hier wel eens rondleiden dan kunt ge de muur en bosberg langs alle kanten en zijden beklimmen en afdalen hm verzekerd :wink:

@ dr Gonzo: denk u ook gezien te hebben, had uwe kompaan een groene uitrusting met rode letters of zoiets? dan heb ik ulle nog proberen in te halen maar te vergeefs #-o
Inderdaad dat waren wij, Mojo en ik, dat groen/rode was een uitrusting van de club, Straf in bergaf. :wink:
Voordeel is dat we er met de wagen waren, zodat we al onze pijlen mochten verschieten op de 44km en niet meer naar huis moesten fietsen.

Jammer dan dat de Bosberg niet is opgenomen in het parcoers.
Misschien een tip naar volgend jaar ?
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Ah zo, we hebben den Bosberg niet gedaan. :evil: De kant die ze tijdens de Ronde van Vlaanderen oprijden, heb ik al eens aangedaan. Maar 'k dacht dat we de Bosberg gingen oprijden langs den achterkant. :wink:

Maar soit, heb me toch eens goed kunnen uitleven. Lekker tempo gereden met mijn kompaan alias Dr Gonzo. :evil: :roll:

Mojo
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

mooie tocht , volgend jaar ben ik er weer bij :P
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

@

Post by Schoupabiker »

@ fietsertjeAnn, ik reed een beetje hetzelfde tempo, fluogeel jasje, zwarte broek, rode helm en rugzakje en uiteraard mijn rode scalpel met Lefty. Ik ben u iets voor de bevoorrading voorbijgereden, maar je was daar sneller weg, en dus heb ik nu nog eens moeten inhalen. Maar dat ging niet op één twee drie :P :P :P
Ik moet zeggen dat je niet groot bent van gestalte, maar stampen dat kunt ge wel! =D>
de witten 2
Mountainbiker

Post by de witten 2 »

test[/quote]
de witten 2
Mountainbiker

Post by de witten 2 »

proficiat herne,prachtige tour ik zou zeggen doe zo voort.
Wat de bosberg betreft,voor sommigen onder ons moet je hem niet echt beklimmen rond de bosberg was ook al goed,maak de rit niet zwaarder dan ze al is.nog een zwaardere rit schrikt soms toch wat af.groetjes en zeker tot volgend jaar.
dtf
Mountainbiker

Post by dtf »

zeer mooie tocht,het is wel spijtig dat de langste rit maar 45km is,en bv geen 55...misschien ook een tip voor volgend jaar :-D
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

Er zijn zo van die dagen dat een mens liever in zijn nest blijft liggen. Gisteren bijvoorbeeld; het was zaterdag al veel te koud om te lopen, en zondag beloofde niet veel beter te worden. Maar goed, ik was uiteindelijk toch wakker en omdat een mens van al dat draaien en keren ook moe wordt, ben ik er toch maar weer uit gekropen en heb ik me tot aan de auto gesleept ... op naar Herne.

Geen idee wat ik te verwachten had (ik wist alleen dat Urbanus daar ergens in de buurt moet wonen), had ik de eerste kilometers even het gevoel dat er wat veel asfalt in het parcours zat. Maar eens de eerste offroad-stukken aangesneden werden, was dat rap vergeten. Alles lag dan wel keihard bevroren, met alle sporen en putten en bulten in het terrein was het alleszins meer dan uitdagend genoeg.
Perfect halfweg neergepoot, heeft de bevoorrading alleszins goed gesmaakt (op die banaan na), en het vervolg van de tocht was meer van hetzelfde (Fun met grote F). Ik had wel compassie met die mens die daar waarschijnlijk uren in zijn auto gezeten heeft om alle bikers te verwittigen dat de volgende afdaling erg glad lag.

Eenmaal aangekomen bleek er, ondanks de kou, meer dan genoeg water te zijn om de fiets proper te maken (nu ja, je kan er wel over discussiëren of het echt nodig was, maar die van mij moet bínnen in de auto), bleken de douches perfect te zijn (niet koud, en niet te warm, wat bij zo'n weer ook al eens zeer kan doen)

Als mijn geheugen met niet in de steek laat, zien ze me ginder volgend jaar terug ...
Jotto
Mountainbiker

Post by Jotto »

pliepla wrote:
Eenmaal aangekomen bleek er, ondanks de kou, meer dan genoeg water te zijn om de fiets proper te maken (nu ja, je kan er wel over discussiëren of het echt nodig was, maar die van mij moet bínnen in de auto),
Mijne moet momenteel ook nog altijd binnen de auto en ik leg mijn bike steeds daar te rusten op een stevig afdekzeil, zo wordt mijn koffer niet vuil of nat. Dus als de wachtrij(afspuitstand) iets te lang is naar mijn zin, of wanneer de fiets nog wat nat is blijft de auto wel droog en proper.

grtz

Jotto
Koeneman
Mountainbiker

Post by Koeneman »

Hej,

m'n eerste bericht op dit forum en ik kan meteen met een positieve noot beginnen. Ik heb eergisteren TT Herne gereden en ik vond het ook dik in orde. Goed bewegwijzerd met rode pijltjes (niet fluogeel zoals sommige TT-organisatoren al is durven te gebruiken --> moeilijk zichtbaar in de zon), goeie bevoorrading ..

Voor mij mochten er best ook nog wat kilometers en/of kuitenbijters bij, maar dat zal grotendeels met de ondergrond (bikkelhard) te maken hebben. Ge kon goe vliegen! 8)

Groet!
Post Reply