Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

inderdaad, de Skinny Jimmy heeft een slechte zijdelingse grip, ik rij 80% met den Jimmy, schitterende band, reed vroeger met Michelin Comp S maar die ontgoochelde mij in de Ardennen (natte wortels en rotsen) maar mario vroeg specifiek een allround bandeke voor in de zomer en dan vind ik de Python zeer geschikt, ideaal voor op droge ondergrond en staat toch ook heel goed zijn mannetje bij lichte modder (nu zondag te Waregem rij ik bvb. al met Pythons)
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Jullie vergeten de Fast Fred band van Schwalbe. Erg goede band en vooral de Fredjes die 2,25 breed zijn.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Gomez wrote:Jullie vergeten de Fast Fred band van Schwalbe. Erg goede band en vooral de Fredjes die 2,25 breed zijn.
1 rit mee gereden, hangt aan de haak in de garage. Geen ****en waard.
Alweer persoonlijke mening.

Voor Vlaams Brabant misschien ok, maar ben daar in Pecrot eerst goed mee tegen de vlakte gegaan, en even later nog lek ook. Voor mij niet meer, doe mij maar Jet S
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Michelin is erg goed. Naast de Fast Fred rij ik ook met Michelin XLS wildgripper en Comp S light.
Guest

Post by Guest »

kamikaze wrote:Die Jimmy is toch niet echt all round te noemen ?
De rolweerstand is, dacht ik, vrij hoog op droge ondergrond en zeker op asfalt.

Heb dinsdag nog een korte klimtraining gedaan op de baan en bij de afdaling ging de Skinny Jimmy vooraan, spontaan de weg af. Zonder remmen, verloor hij alle grip in een snelle asfaltbocht. Een gewone Jimmy zal misschien beter zijn op dat vlak, maar de wijze dat ik daar bijna onderuit ging, heeft mij doen besluiten die Skinny Jimmy nooit meer vooraan te monteren.

Staat nu terug de Excavader op die dit perfect aankan, en zeker zo goed is in modder, zelfs beter. Om over rolweerstand nog maar te zwijgen.

Misschien ben ik te hevig in de bochten of stuur ik superslecht, maar ik hoef ze niet meer. Louter persoonlijke mening he.
asfalt noem ik nu niet echt mtb
ik spreek van oa ofroad in ardennen en vogeen daar kun je met een excavader niet veel mee doen vee lte weinig grip vind ik
vind de rolweerstand van een jimmy nog goed mee vallen zeker als je de grip bekijkt in het terrein
dan neem ik die ietsje hoger rolweerstand er wel bij
ik voel me liever iets veiliger in het bos dan iets rapper vooruit te gaan op asfalt
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

'k Heb vandaag mijne XLS naar de knoppen gereden op de trappen-afdaling die sommigen onder jullie met de "Limburg-Mountainbike.be-dag" afgedenderd zijn.
Morgen ga ik ne XLS tubeless steken. 't Zal mijn eerste tubeless-ervaring zijn. :oops: 8)
Van de gewone XLS-en ben ik echt supertevreden! Een echte aanrader voor alle terrein. :wink:
May
Mountainbiker

Post by May »

Ik zou voor de python gaan rij er nu al bijna een vier jaar meerond. Lage rolweerstand, kan ook zijn mannetje staan in de modder en heeft ook wa zijdelingse grip. En ook vind ik persoonlijk dan dat ze niet zo vlug verslijten zoals een swalble.

Vincent
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

ik rij nu ook al lang rond met pythons. ze liggen er bij mij het ganse jaar op.
nadelen: de modder blijft er nogal makkelijk aanplakken + zijdelingse grip vind ik niet optimaal
ru
Mountainbiker

Post by ru »

Ik heb nog niemand de continental exploreres zien vermelden.

Heb er mee gereden in|op :
- asfalt
- zand
- modder
- ...

en ik heb altijd voldoende grip gehad, ze rollen nog redelijk goed en verslijten niet al te rap ook niet javascript:emoticon(':P')
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Er staan hieromtrent ook nog wat bevindingen in dit oude topic :wink:
Ben vorige week in de Ardennen gaan rijden en heb dezelfde bandencombinatie gebruikt als in mijn berichtje van bovenstaand topic.
Alleen heb ik de HOT S (rode band) nu vooraan gelegd.
Die band heeft een ongelooflijke grip, en gaf me vooraan een heel veilig gevoel.
Twee verschillende banden kan voor mijn part dus perfect.
Post Reply