01/02/2009 Hasselt-Kiewit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

Xaus wrote:
ja inderdaad! hier kan je ze zien als je een kaartje met code hebt gekregen

http://www.bestphoto4you.com

vind 6 euro wel een beetje duur voor een foto! Maar ze moeten ook iets verdienen hé zo in de kou staan trekken
Tiens, dan gaan ze aan mij sowieso gene vette verdienen vrees ik, net als vele anderen was het aangeven van de 'code' nogal knulli, en daar ik niet wist wat het precies was (reclame?) ben ik dan ook niet gestopt en teruggekeerd.
Beetje stom systeem.
Zijn dat de foto s die daar op de eerste hellingen werd getrokken ?? Heb daar geen kaartje ontvangen .
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Het begon vrij saai met heel veel asfalt.
Maar gelukkig veranderde het nadien ; toch nog een leuke tocht. =D>
Simtex
Mountainbiker

Post by Simtex »

Mooie tocht met alles erop en eraan . Toen wij aan de bevoorrading kwamen was er nog van alles genoeg maar wij waren ook goed op tijd vertrokken . voor herhaling vatbaar en een dikke proficiat voor de organisatie =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
big-Mac
Mountainbiker

Post by big-Mac »

Ik wil wel even reageren op de bevoorrading.
Naar mijn mening is het de spuigaten aan het uitlopen, komen de mensen om te fietsen if om te eten?
Op onze tocht van 4 januari hadden we 1200 vertrekkers:
- energie drank voor 2000 personen zo goed als op
- soep meer dan 120 liter op en de 20 liter oxo die bij gemaakt is ook zo goed als op
- koeken ook al iets van een 2000 uitgedeeld
- fruit 5 dozen bananen en 3 kisten appelsienen, een halve doos bananen en een paar appelsienen over

Ik ben er volledig mee akkoord dat de laatste ook nog een deftige bevoorrading verdiend vandaar dat we vanalles bij gehaald hebben.

Moeten we dan echt met bonnekes gaan werken, 1 bonneke= 1 koekje, 1drankje. Ik hoop van niet wnat dan gaade pas wachtrijen krijgen.
Wouter.u
Mountainbiker

Post by Wouter.u »

Fijne tocht ondanks de stukken asfalt. Bevoorrading was dik oke. Ik ken de buurt en toch heb ik fijn tochtje gereden . Wel kalmkes aan na een week ziekte . Chapeau aan de organisatoren .

Zolang er niks tussen komt ben ik volgend jaar opnieuw van de partij
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

Ik was ook van de partij, mooie toertocht dwars doorheen de Teut en Molenheide !

De route heb ik op genomen met men G(ee) P(ee) (e)S toestelletje.

Je kan dan ook de gehele omloop bekijken op -> www.gpscyclingtour.be

Ga dan naar MTB - > MTB in Zonhoven en Hasselt !

Het startpunt heb ik wel verplaatst naar de Holsteenbron om er iets moois van te maken voor eventuele Gps gebruikers die de route nog eens willen fietsen :P
Xaus
Mountainbiker

Post by Xaus »

Wat de kritiek op de bevoorrading betreft, ik denk dat vaak niet zozeer de organisatoren maar veeleer sommige mtb'ers met de vinger dienen gewezen te worden.
Was er zondag ook getuige van hoe sommigen wel erg grijpgraag waren en er zich niet voor schaamden om meermaals terug te keren (daarbij het niet nodig vindend de rij wachtenden te respecteren. Als iedereen van elk gewoon één stuk neemt dan is er meestal niets aan de hand.

Ik heb gewoon altijd zelf mijn drinkbus (gevuld) bij en bij dit koude weer volstaat dat ruimschoots. Voorts ook een energiereepje en de bevoorrading dient dan enkel om in geval van nood wat bij te tanken.
pvg
Mountainbiker

Post by pvg »

Hopelijk bedenkt de voorzitter van deze club zich, nog nooit komen tt in Hasselt; Wij zijn aangenaam verrast, mooie tocht, zou echt niet weten waar die "saaie rechte stukken zitten" ,heb je trouwens in elke tt geen recht stukken?????
Hopelijk volgend jaar heruitgave, we zullen er terug bijzijn dan.
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

Xaus wrote:Wat de kritiek op de bevoorrading betreft, ik denk dat vaak niet zozeer de organisatoren maar veeleer sommige mtb'ers met de vinger dienen gewezen te worden.
Was er zondag ook getuige van hoe sommigen wel erg grijpgraag waren en er zich niet voor schaamden om meermaals terug te keren (daarbij het niet nodig vindend de rij wachtenden te respecteren. Als iedereen van elk gewoon één stuk neemt dan is er meestal niets aan de hand.

Ik heb gewoon altijd zelf mijn drinkbus (gevuld) bij en bij dit koude weer volstaat dat ruimschoots. Voorts ook een energiereepje en de bevoorrading dient dan enkel om in geval van nood wat bij te tanken.
Ik ben daar heel vroeg vertrokken , was voor 10u al terug binnen .
Heb aan de bevoorrading een halve soep gevraagd en gekregen (was trouwens heel goede soep !) Meer had ik niet nodig omdat ik thuis nog goed ontbeten had en ik de TT op mijn gemakske heb gefietst .Maar ik denk dat er op TT die in de voormiddag worden georganiseerd veel mensen komen die ‘s morgens thuis niets eten voor dat ze naar een TT vertrekken en als ze dan na 20km fietsen een beetje moe aan de bevoorrading komen en al redelijk wat honger hebben er is goed hun best doen . Een tip hierin zou misschien kunnen zijn dat er een betere samenwerking komt tussen de clubs in één organisatie als BV fietspromo .
Als nu bij de aanvang van de eerste zomer of winterrit meer dan voldoende suikerwafels en sportdrank worden aangekocht (bv 2000st elk) en de overschot kan worden doorverkocht aan de tweede organisatie en deze dan bv wordt verplicht het terug aan te vullen tot 2000st (van hetzelfde merk) om hierna de overschot door te verkopen aan de derde organisatie enz , zal er telkens al een wafel en sportdrank aanwezig zijn en voor mij zou dit al ruim voldoende zijn . Niet tegenstaande ik bij koud weer een warme soep en bij warm weer toch apprecieer dat ik mijn drinkbus met drank kan vullen , ook al is het alleen maar water ! En een stukje banaan smaakt ook meestal wel . Maar als iedereen nu eens alles helemaal opat wat hij nam , dan zou er voor de laatste waarschijnlijk al wel iets meer overschieten denk ik . Want aan de organisaties licht het volgens mij meestal niet !
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

big-Mac wrote:Ik wil wel even reageren op de bevoorrading.
Naar mijn mening is het de spuigaten aan het uitlopen, komen de mensen om te fietsen if om te eten?
Op onze tocht van 4 januari hadden we 1200 vertrekkers:
- energie drank voor 2000 personen zo goed als op
- soep meer dan 120 liter op en de 20 liter oxo die bij gemaakt is ook zo goed als op
- koeken ook al iets van een 2000 uitgedeeld
- fruit 5 dozen bananen en 3 kisten appelsienen, een halve doos bananen en een paar appelsienen over

Ik ben er volledig mee akkoord dat de laatste ook nog een deftige bevoorrading verdiend vandaar dat we vanalles bij gehaald hebben.

Moeten we dan echt met bonnekes gaan werken, 1 bonneke= 1 koekje, 1drankje. Ik hoop van niet wnat dan gaade pas wachtrijen krijgen.
Ik wou de discussie helemaal niet laten ontsporen hoor.
Ik meld gewoon maar even dat er voor de laatste starters helemaal niks meer over was. Misschien is het inderdaad een goed idee om de boel wat te rantsoeneren en bij te vullen zodat de mensen die pas later kunnen starten ook nog iets hebben. Ik hoef geen soep of sportdrank, klein koekje ofzo was ik al heel blij mee geweest. Gelukkig was het droog en kon er vlotjes gereden worden zodat de meesten wel zonder konden. Er zijn inderdaad altijd bikers die zich niet kunnen inhouden en als een uitgehongerde de hele stand plunderen. Jammer dat het steeds dezelfden zijn die het gelach moeten betalen.
Locked