Dubieuze (ongeziene!) praktijken Barracuda

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

Hubertje wrote:
dat wil nog steeds niet zeggen dat men de serienummer moet wegvijlen en bijlakken
Geloof je dat nu echt?
Pak dat je daar een kwartier mee bezig bent.. Dat kost een firma ongelooflijk veel, die hebben wel wat beters te doen hoor..

ik zeg niet dat ze het zelf doen,maar ze bieden ze toch aan
als de topicstarter er eentje wou met serienummer moest die 90€ meer betalen
daar gaat het over van het ontbreken van het serienummer en het herlakken ervan om het te verdoezelen
door wie intresseert me niet
ze doen mee met illegale verkoop
lees het volledige topic eens na
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Bon, ga naar de rechter, klaag die mannen aan en jippie: geen cheap ass onderdelen meer!

De enige reden waarom't zo ver komt is omdat wij consumenten alles te duur vinden.
En terecht, merken houden de prijzen kunstmatig hoog. De prijsconcurrentie gebeurt in onze branche echter niet zo zeer op het niveau van de merken, maar op het niveau van de winkels. En die situatie vraagt er gewoon om.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Hubertje wrote:
dat wil nog steeds niet zeggen dat men de serienummer moet wegvijlen en bijlakken
Geloof je dat nu echt?
Pak dat je daar een kwartier mee bezig bent.. Dat kost een firma ongelooflijk veel, die hebben wel wat beters te doen hoor..
Als meewerkende vennoot of medewerker die 's avonds nog wat vrije tijd heeft kun je daar gewoon goed aan verdienen ja. Apart circuit. Apart kleurtje.

Met eigen geld inkopen.
Verkopen met de firma als dekmantel.
Zorgen dat er niks in de boekhouding terecht komt.
Kassa.

En of je daar een kwartier voor nodig hebt....Post eens een foto van het weggevijlde deel ?
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Hubertje wrote:De enige reden waarom't zo ver komt is omdat wij consumenten alles te duur vinden.
Bullshit. Elke reden is gebaseerd op winstbejag, niet wat jij als consument vind....Auto's zijn ook allemaal te duur, bij welke garagist moeten we zijn voor een nieuwe zonder serienummers ?????
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Tuurlijk is alles op winstbejag gebaseerd. Moesten wij de normale prijs betalen voor die dingen, zou de winst ook navanant zijn.

En pvdb, veel plezier met het derrieafvijlen savonds, ik ken weinig mensen die daar savonds of gelijk wanneer zin in hebben #-o
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Hoelang denk je dat dat duurt met een Dremel en een lakstift? Klus is geklaard binnen de minuut. Easy money!

En over de internet shops : er zijn voldoende online shops waar je wél een versie met serienummer kan kopen voor dezelfde prijs. Wat Barracuda doet is vuil spel.
Last edited by madskatingcow on Mon 02 Feb 2009 14:27, edited 1 time in total.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Trouwens: wat zou een dergelijke firma winnen? Een proces aan zijn been? Klanten die klagen?

Punt is: als dat juist is, klaag ze aan, geef ze door aan de fabrikanten in kwestie,..
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Hubertje wrote:De prijsconcurrentie gebeurt in onze branche echter niet zo zeer op het niveau van de merken, maar op het niveau van de winkels. En die situatie vraagt er gewoon om.
Heb ik toch mijn bedenkingen bij.

Naast SRAM en Shimano zijn er toch nagenoeg geen fabrikanten die topderailleurs voor MTB verkopen. Ze hebben met hun 2-tjes een monopolie (dan ist geen monopolie meer, ma ge snapt wat ik bedoel). Moest het nu een markt zijn met bijvoorbeeld een 6-tal producenten... dan wed ik dat die dingen een pak minder zouden kosten (xtr, xo en al de rest). Feit is gewoon dat het nagenoeg onmogelijk is om de markt (van mtb-derailleurs in dit geval) te betreden voor een nieuwe producent. (wegens voor de hand liggende redenen van niet genoeg concurrentiekracht) Dat was wel even... :off:
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Hubertje wrote:Tuurlijk is alles op winstbejag gebaseerd. Moesten wij de normale prijs betalen voor die dingen, zou de winst ook navanant zijn.

En pvdb, veel plezier met het derrieafvijlen savonds, ik ken weinig mensen die daar savonds of gelijk wanneer zin in hebben #-o
Ben ik dan de enige die sommige bike parts gewoon schandalig duur vinden? Of is iedereen akkoord met een framepje van 1500€ en een wielsetje van 700€?

Ge zou s de kostprijs moeten weten van die dingen (af fabriek) en dan de marges er eens op nakijken.... ge zou verschieten wat elke pipo in de tussenhandel daarop neemt. En laat nu de shops de laatste in de ketting zijn, dus die krijgen de grootste concurrentie onderling.

Plain en simpel vrije markteconomie, maar om daarom dubieus te beginnen doen om prijzen te drukken.... dat heet idd fraude.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Inderdaad. Daar zit't probleem. De fabrikanten maken die dingen duur, de winkels gebruiken alle foute middelen om ze verkoopbaar te houden.
Post Reply