01/02/2009 Herne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hang Ten
Mountainbiker
Location: Merida HFS-3000 V '09 & Bianchi Infinito C2C 105 2010

Herne 2009

Post by Hang Ten »

Dit was mijn allereerste TT en MTB tocht en al meteen een dikke meevaller :P !!!
Ik heb enkel de 30 (ik dacht zelfs 35km) gedaan, maar alles was super en zeer professioneel georganiseerd!

Twee keer onderuit gegaan dankzij harde spoorvorming en telkens niet op tijd uit mijn klikpedalen geraakt :oops: , maar kom, ik zal niet de enige geweest zijn die ne patat deed en iedereen moet leren, hé.

Een dikke pluim aan alle mensen van de organisatie =D> !!!
Bedankt voor de lekkere warme soep, cake, fruit, bodding, wafeltjes, frisdrank en de fijne accomodatie (warme sporthal, bikewash, douches en LEFFE), goede bewegwijzering, single tracks en uiteraard 2 uur en een kwartier FUN FUN FUN!!!!

De asfalt stukken waren voor mijn conditie soms wel een letterlijke verademing (waarschijnlijk itt de beter geconditioneerde MTB'ers)

Volgend jaar weer van de partij, maar dan hopelijk de groten toer [-o<

en dan nu...aan de conditie trainen :lol:
Last edited by Hang Ten on Mon 02 Feb 2009 19:58, edited 2 times in total.
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

OK

Post by Schoupabiker »

Ik heb de 45 gedaan en vond het best OK. Ik had ook liever wat meer off-road gereden, maar als het 10 graden warmer zou geweest zijn en deze week enkele dagen geregend zou hebben, dan denk ik dat deze stukjes best te pruimen zouden geweest zijn om te recupereren.
Goede bepijling, goede bevoorrading ook voor een late starter als ik.
Maar die groen dingen ... bah!nanen - niet te vreten! :-?
Tof dat er ook iemand waarschuwde voor het ijs. Veel waterspuiten, amai!
Al met al dik in orde dus. De organisatie mag er een pluim bij opsteken

Ik denk dat ik ongeveer gelijk reed met fietsertjeAnn (uwe scale 20 herkend, lichtblauwe trui?). Als jij met de fiets naar Ternat bent gereden, dan heb je ook van de "wind" op kop genoten. Het vet was bij mij dan ook ver van de soep, maar toch 68 km op de teller - t'is nog vroeg op het seizoen hè. :^o

Allé op naar volgend jaar.
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Schoupabiker : ik reed inderdaad vandaag met licht blauwe vest en zwarte met blauwe lange broek. Witte helm , bril en haar tot op de schouders.
Goed geraden dat ik genoten (??) heb van de wind op kop bij het naar huis rijden.
De beentjes waren alles behalve fris toen ik na 92 km op de teller thuisgekomen ben.
Hoe zou ik jou herkennen ? Lang in mijn buurt gereden ?

Allé, tot een volgende rit
Domme
Mountainbiker

Post by Domme »

Zeer goede organisatie, goede afpijling, zeeeeeeeeeeeeer prachtige bevoorrading met oa "bodding met chokkelat" mmm, lekker. =D>

Ondanks de organisatie ons verwittigd had voor de ijplekken, ben ik toch eens goed op mijnen toeter gegaan!!! #-o Enkele kleine schaafwonden en een licht opgezwollen knie tot gevolg (niet erg dus) en geen schade aan mijn zwart Meridake (da's het belangrijkste) :roll: .

Proficiat aan de organisatie, hier komen we volgend jaar terug!!! =D>
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Amai amai. Gisteren op verkenning geweest en geen enkel probleem gehad. Zelfs nog verwiitigingen aangehaald voor de noremansberg.
Hoe dom kan je zijn : vandaag op mijnen toeter gegaan. De afdaling voor de noremansberg in een spoor gereden (wat gisteren geen probleem was) en niet meer uitgeraakt en patat. Soit. De risico's van 't vak zeker. En toch blijft MTB mijn sport!!!!!
Tot één dezer op één of andere tocht.
PS: Eén van de betere bevoorradingen en uitpijlingen!!!!
de witten
Mountainbiker

Post by de witten »

Ze durven daar in herne toch,

vorig jaar een mooie toer en dit jaar veranderen ze hem,... in een mooie toer, gedurft. Maar geslaagd.

Bevoorrading: dit is niet te doen z'n keuze. Volgend jaar ga ik op de middag.

De laatste km daar moet iets op gevonden worden, waaren de zelfde als vorig jaar, en deze vind ik de slechtste an de toer.

Was mooi om op dee manier mijn streek te leren kennen.

Hoeveel deelnemers?

één heb je volgend jaar al.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Gisteren gekozen voor de iets minder snelle MC-groep.
Samen met MC Anabelle, MC Jo en MC Werner tegen een vrij rustig tempo deze tocht afgebold, en ik heb er echt van genoten.
Het rustigere tempo dan gewoonlijk gaf me echt de gelegenheid om te genieten van het mooie landschap, het winterzonnetje en ondertussen nog een klapke te slaan.

Over de tocht niets dan lof: leuke offroadstukken, heel goede bepijling, uitstekende bevoorrading en ongeveer 500 hm's.
De asfaltstukken zouden zeer welkom geweest zijn op een nat parcours, de organisatie kan ook niet weten dat het die dag zal vriezen.
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Knappe winterrit met een heel goede organisatie en een uitgebreide bevoorrading.

Misschien een tip voor volgende keer: de befaamde beklimmingen zoals bv Bosberg met een plakje aanduiden. Want nu ben ik hem opgefietst zonder te weten wanneer.

=D> =D> =D>

Mojo
Jotto
Mountainbiker

Post by Jotto »

Gisteren voor de eerste keer Herne gedaan.
Na 1 km constateerde ik dat ik met een leegloper zat vooraan en ik had geen pomp mee. Ik ben dus snel terug naar de start gereden [-o< en daar kreeg ik helpende handen van de organisatie. Ze haalden zelf een pomp uit hun tombela om mij verder te helpen. =D>
Dus uiteindelijk toch wat laat vertrokken, maar een prachtig parcours gezien, hier kom ik nog eens terug. Ik denk wel dat dit zwaar zou geweest zijn bij een wat minder koele ondergrond.
Mooie streek en mooi parcours!
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Mojobiker wrote:Knappe winterrit met een heel goede organisatie en een uitgebreide bevoorrading.

Misschien een tip voor volgende keer: de befaamde beklimmingen zoals bv Bosberg met een plakje aanduiden. Want nu ben ik hem opgefietst zonder te weten wanneer.

=D> =D> =D>

Mojo
We zijn de bosberg niet echt opgereden hoor, we zijn er wel links aan gepasseerd, als je echt die befaamde beklimmingen eens wil doen wil ik je hier wel eens rondleiden dan kunt ge de muur en bosberg langs alle kanten en zijden beklimmen en afdalen hm verzekerd :wink:

@ dr Gonzo: denk u ook gezien te hebben, had uwe kompaan een groene uitrusting met rode letters of zoiets? dan heb ik ulle nog proberen in te halen maar te vergeefs #-o
Post Reply