Als het ne speci met witte Durin was dan kan ik het geweest zijnscottbikerke wrote:Woensdag aan het meer van rotselaar iemand zien toekomen met een speci met een witte fox vork( stikkers verwijderd op vork).
Misschien iemand van hier?
Rotselaar - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Hallo allemaal, al een paar keer de combinatie blauw groen gereden van deze tocht, en best wel een aanrader. Voor mijn tussenpauze, drie jaar geleden heb ik ooit nog rood gereden ook. Maar weet begot niet meer hoe die was rood. Kan iemand me eens een beschrijving geven. Volgens mij zit alle fun en al het zware werk van deze route echt wel in blauw. Of ben ik daar mis?
Rood is zeker de moeite om te doen.
Je kan ook de blauwe combineren met de rode van Aarschot. de bepijling van deze laatste is opmerkelijk beter dan die van Rotselaar.
Af en toe is het verwarrend wanneer de routes samenvallen (ook die van Holsbeek valt een kleinstukje samen op de beningsberg), maar een beetje bij de zaak blijven voorkomt wel enig probleem.
Je kan ook de blauwe combineren met de rode van Aarschot. de bepijling van deze laatste is opmerkelijk beter dan die van Rotselaar.
Af en toe is het verwarrend wanneer de routes samenvallen (ook die van Holsbeek valt een kleinstukje samen op de beningsberg), maar een beetje bij de zaak blijven voorkomt wel enig probleem.
Vandaag blauw nog eens gereden, was echt de moeite.
Had GPS voor de eerste keer bij en oude track gevolgd van de blauwe route, hierdoor ook een "verboden" gedeelte gereden, als je daar aan de voetbal terreinen van Gelrode naar boven kan rijden via een smalle holle gleuf om dan een steile afdaling naar beneden te nemen en daarna de drukke baan oversteken richting wijngaardberg. Ik vraag me nog steeds af waarom ze dit leuke stuk eruit gehaald hebben...
Die klim naar het Standbeeld is echt wel een bladerbad geworden hoor, met daaronder een dikke vettige modderbrui. Moeilijk een juiste baan te kiezen...
Voor de rest was het zalig fietsen over een chaotisch wegdek vol afgevlogen takken. Er lag zelfs een serieuze boom over de weg, net voor de beklimming naar het Standbeeld. En btw loslopende schapen op de wijngaardberg, net na de snelle afdaling.
Had GPS voor de eerste keer bij en oude track gevolgd van de blauwe route, hierdoor ook een "verboden" gedeelte gereden, als je daar aan de voetbal terreinen van Gelrode naar boven kan rijden via een smalle holle gleuf om dan een steile afdaling naar beneden te nemen en daarna de drukke baan oversteken richting wijngaardberg. Ik vraag me nog steeds af waarom ze dit leuke stuk eruit gehaald hebben...
Die klim naar het Standbeeld is echt wel een bladerbad geworden hoor, met daaronder een dikke vettige modderbrui. Moeilijk een juiste baan te kiezen...
Voor de rest was het zalig fietsen over een chaotisch wegdek vol afgevlogen takken. Er lag zelfs een serieuze boom over de weg, net voor de beklimming naar het Standbeeld. En btw loslopende schapen op de wijngaardberg, net na de snelle afdaling.
- mtb-fltn
- Mountainbiker
Ik zou hier (+ Aarschot) binnenkort nog is willen gaan mtb'en. Ik ben nl verhuisd van Haacht naar Erpe-Mere. Hoewel het hier (en een beetje verder in de Vlaamse Ardennen) uiteraard ook zalig is om te biken, mis ik de zacht glooiende heuvels van het Hageland toch!!!
En dan ineens de route van Holsbeek ook is proberen want kheb nog niet de kans gehad om die te rijden...
grtz
En dan ineens de route van Holsbeek ook is proberen want kheb nog niet de kans gehad om die te rijden...
grtz
Rotselaar
Heb zaterdag de toer gedaan, de blauwe lus plus de rode. Heb meteen de rode lus gereden omdat het kort bij men woonplaats is. Deze is wel goed, maar naar mijn inziens net iets teveel baan. Heb ik zo de blauwe lus verder gezet vanaf wijngaardberg, dit is een leuk stuk! Soms is het wel uitzien naar de pijltjes, plannetje bij de hand is zeker geen afrader. De Heikantberg mochten ze voor mij wel eraf laten, dit is niet echt wat ik ervan verwacht had. Vrij saai, draaien keren... tussen de huizen. Dus tot zover deze toer ik denk niet da ik hem nog volledig ga rijden. Het was inderdaad vrij koud, met een sterke wind en de ondergrond was vrijwel overal bevroren.